avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 245 soluții astăzi
Forum Activitate MariaM87

Activitate MariaM87


Mulțumesc mult

Cornel Vasile a scris:

1. Orice salariat are dreptul de a muncii, la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, in baza unor contracte individuale de munca, beneficiind de salariul corespunzator pentru fiecare dintre acestea (art. 35 alin. (1) din Codul muncii ).
Fac exceptie de la aceste prevederi situatiile in care prin lege sunt prevazute incompatibilitati pentru cumulul unor functii.

Codul muncii nu face distinctia intre diferitele tipuri de contracte de munca care pot fi incheiate de o singura persoana si nici nu limiteaza numarul contractelor de munca incheiate de o singura persoana, astfel incat acestea pot fi, dupa caz, cu norma intreaga sau cu timp partial, pe perioada nedeterminata sau pe perioada determina, la angajatori diferiti sau la acelasi angajator.

In speta, mai puteti incheia un c.i.m. cu un nou angajator chiar daca mai aveti un c.i.m. cu norma intreaga/ cu timp partial.

2. Dispozitiile art. 35 din Codul muncii consacra posibilitatea salariatului de a cumula mai multe functii in baza unor contracte individual de munca, fie la angajatori diferiti, fie la acelasi angajator.

Textul nu ne prevede insa cum sa se coreleze aceasta situatie cu dispozitiile legale care instituie durata maxima a timpului de munca.

Din interpretarea coroborata a dispozitiilor art. 112 alin. (1) C. muncii, cu dispozitiile art. 35, art. 113, art. 118 din acelasi cod, deducem ca durata normala a timpului de munca, de 40 de ore pe saptamana, se refera la un singur contract de munca. (Ion Traian Stefanescu, Tratat teoretic si practic de dreptul muncii, Editura Universul Juridic, Bucuresti, 2010, p. 525)

Durata normala a timpului de munca, de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana, se raporteaza la un singur contract de munca, intrucat, in caz contrar, s-ar goli de continut dispozitiile art. 35 din Codul muncii ce permit salariatului sa cumuleze mai multe contracte individuale de munca. (Alexandru Athanasiu, Luminita Dima, Regimul juridic al raporturilor de munca in reglementarea noului cod al muncii, in Pandectele romane nr. 1/2004, p. 269, Alexandru Athanasiu, Luminita Dima, Dreptul muncii, Editura All Beck, Bucuresti, 2005, p. 165).

Buna ziua.
Daca e o persoana cu un job full time si un job part time si lucreaza 49 ore pe săptămână este ok din punct de vedere legal că timp de lucru? Nu exista probleme referitor la concurenta etc.
Mulțumesc.
Mulțumesc pentru raspuns

MariaM87 a scris:

Buna ziua. Deci trebuie contract de închiriere și declarație de la registrul Comerțului cu activitatea lor? De ce m at impozita suplimentar ? Eu primesc aceeași sumă pe închiriere, nu primesc din profitul firmei. De ce să mă impoziteze suplimentar? Și eu am citit și am văzut că scria declarație la ANAF doar. Nu înțeleg de ce unii zic asa și alții că trebuie doar la ANAF.

Iulian Manea a scris:

Conform Codului fiscal, spatiile aflate in proprietate persoanelor fizice in care se desfasoara activitati economice sunt impozitate suplimentar si aceasta se face in baza unei declaratii facute de proprietar la care se anexeaza documente doveditoare: contractul de inchiriere/comodat din care reiese suprafata inchiriata (criteriu in stabilirea impozitului), o copie a certificatului constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului din care reiese ce activitati se desfasoara acolo si o copie a Certificatului de Inregistrare a firmei.



Buna ziua. Deci trebuie contract de închiriere și declarație de la registrul Comerțului cu activitatea lor? De ce m at impozita suplimentar ? Eu primesc aceeași sumă pe închiriere, nu primesc din profitul firmei. De ce să mă impoziteze suplimentar? Și eu am citit și am văzut că scria declarație la ANAF doar. Nu înțeleg de ce unii zic asa și alții că trebuie doar la ANAF.

Iulian Manea a scris:

Conform Codului fiscal, spatiile aflate in proprietate persoanelor fizice in care se desfasoara activitati economice sunt impozitate suplimentar si aceasta se face in baza unei declaratii facute de proprietar la care se anexeaza documente doveditoare: contractul de inchiriere/comodat din care reiese suprafata inchiriata (criteriu in stabilirea impozitului), o copie a certificatului constatator eliberat de Oficiul Registrului Comertului din care reiese ce activitati se desfasoara acolo si o copie a Certificatului de Inregistrare a firmei.

Mulțumesc mult. E bine atunci. Voi insista și eu să nu mai îmi ceara tot felul de acte care nu sunt necesare de fapt

GermanAlex a scris:

Am asemenea contracte cu firme si depun D112. Nu am mers niciodata la impozite si taxe sau sa le duc contractele mele.

Buna ziua. Va multumesc pentru raspuns-este normal inchiriere cu bani. Voiam sa va intreb daca lucrati in domeniu. O sa mai merg o data la taxe si impozite sector 1. Ei insista ca trebuie contractul de inchiriere pe numele meu si nu stiu ce act de declaratie de la registrul comertului ref. la ce activitate desfasoara firma. Voi mai insista maine o data oricum sa depun.
Buna ziua. Nu eu fac firma. Am închiriat apartamentul la o firma. Eu sunt proprietarul apartamentului și închiriez la o firma. Deoarece înainte tatăl meu și cu mine eram proprietari și trecuți cu numele în contract acum că eu sunt proprietarul după partaj cei de la taxe și impozite mi au cerut să fac contract de închiriere doar cu numele meu și deoarece închiriere la o firma mi au zis că fie trebuie sa mi de-a de la registrul Comerțului ce activitate desfășoară firma fie sa aduc un document sa ateste valoarea imobilului. Nu știu însă exact ce acte. Îmi trebuie. Am impresia că cer mai multe decât trebuie. In mod normal se cerea contractul de închiriere contracrt partaj și copie buletin. Mulțumesc.

GermanAlex a scris:

Nu amestecati proprietatea personala cu cea a firmei. Intai trebuie sa fiti proprietar si sa platiti impozitele ca persoana fizica. Daca sunteti proprietar nu va trebuie contract de inchiriere. Daca aveti si o firma explicati mai clar ce doriti, ca nu am priceput nimic.

Buna ziua. Am făcut partaj cu tatăl meu vitreg pentru un apartament ( moștenire de la mama mea) și de la 1 ianuarie 2020 trebuie sa fac contract nou pe numele meu (era deja un contract în vigoare de anul trecut cu numele nostru respectiv al tatăl meu și cu mine). Am fost la taxe și impozite sector 1 și au început cu pretențiile că pe lângă copie dupa contractul de partaj și carte de identitate sa aduc contract de închiriere pe numele meu și că trebuie fie sa aduc de la registrul Comerțului ce activitate desfășoară firma sau un act din care să reiasă valoarea imobilului-nu am înțeles de ce. Ce acte trebuie sa duc și mă vor impozita cu impozit pe chirie și cas? Mulțumesc.
Buna ziua. Sunt căsătorită din 2016 cu soțul olandez după legea română dreptul comunității de bunuri. Anul acesta am moștenit de la mama care a decedat niste imobile eu și tatăl meu vitreg. Vom face partaj și unele vor fi ale mele. Daca divorțez ulterior de soț el are dreptul la aceste bunuri moștenite? Multumesc