avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 411 soluții astăzi
Forum Activitate nikitau

Activitate nikitau

Multumesc de raspuns!

Procedeul de dovedire a contrafaceri era cel care ma ingrijora. Intr-adevar, doresc sa fiu rascumparat, dar practicile comerciantului m-au scandalizat un pic.

Am mai auzit ulterior plangeri legate de el pe unele forum-uri si produsul pe care l-am primit nu este unul de marca care se intampla sa fie fabricat in China, ci este clar un fals. Este aproape idendic ca fabricatie cu originalul, cu exceptia etichetei care o imita pe cea originala, dar contine numeroase greseli ortografice si de exprimare. De asemenea, pe ea este scris producatorul ca find o firma chinezeasca, nu o filiala a firmei originiale.

Am motive foarte intemeiate sa cred ca vanzatorul trimite produse contrafacut in deplina cunostinta de cauza, ceea ce e ilegal. Pe de alta parte nu as vrea sa trebuiasca sa trec prin proceduri legale lungi si tehnice.

Adrian Dimitriu a scris:

daca faceti reclamatie prin ANPC excludeti posibilitatea de a va razgandi. mai precis, daca vreti sa invocati contrafacerea, trebuie sa fi fost pagubit. legea care reglementeaza este 84/1998, iar dvs ca si pagubit trebuie sa dovediti contrafacerea, ceea ce e destul de tehnic. emag nu poate fi tras la raspundere fiindca asa cum scrie si pe platforma, el este doar o piata. daca as vrea sa fiu repede rambursat, as opta pentru razgandire.
nu in ultimul rand, va rog sa verificati produsele originale: majoritatea sunt fabricate in China/ India, fiindca doar verificate si vandute prin alte tari

Mulțumesc mult din nou pentru raspunsul promt!

O singura neclaritate as mai avea in cazul asta: cum sa procedez sa nu fiu pacalit din nou de comerciant?

Personal, voi sesiza Emag cu privere la practicile partenerului lor, dar o sa il contactez si pe comerciant, specificand faptul ca mi-a trimis un produs contrafacut.

Pe de alta parte, daca acesta se ofera sa imi dea banii inapoi sau produsul original la schimb, ar trebui sa ii trimit produsul inapoi? In cazul in care el nu imi face refund, ar incalca OUG 34/2014 si as putea face o reclamatie privitare la acest fapt, dar as mai avea doar dovezi fotografice cu privire la faptul ca produsul era contrafacut.

Intrebarea ar fi, in cazul in care as depune o reclamatie care ar invoca legea 11/1991, as avea nevoie de produsul fizic, sau fotografiile ar fi suficiente?

Consultanta Juridica a scris:

Buna dimineata.
Sunt doua lucruri diferite. Pentru contractele incheiate la distanta, online cum este cazul dvs puteti returna produsul in ambalajul original in 14 zile calendaristice de la livrare. Vanzatorul poate specifica o perioada mai lunga, insa trebuie sa ofere minim aceste 14 zile conform legislatiei europene si OUG 34/2014. Acesta este un termen in care cumparatorul online are dreptul sa se razgandeasca, nu este necesar un motiv. Nu ati precizat data livrarii, insa daca mai sunteti in acest termen de doua saptamani contactati vanzatorul in vederea returului. O sesizare la ANPC pentru incalcarea drepturilor dvs rezultand din nerespectarea prevederilor OUG 34 se poate face doar insotita de corespondenta prealabila cu vanzatorul.
Avand in vedere ca produsul este contrafacut dar a fost vandut ca produs original, faptul acesta intra si sub incidenta legii 11/1991 privind concurenta neloiala. Sunt mai multe organisme mentionate acolo care au competente de investigatie, unul dintre acestea fiind ANPC. Puteti prin urmare sa sesizati ANPC in calitate de consumator prejudiciat printr-o fapta sub incidenta art 5 alin.1 lit.f din Legea 11/1991, fara a fi necesara corespondenta prealabila cu vanzatorul.

Pe site-ul ANPC inainte de a depune o reclamatie ma intreaba daca am incercat sa contactez operatorul economic si sa rezolv amiabil, iar daca nu am primit raspuns sau raspunsul imi incalca drepturile de consumator sa continui cu reclamatia.

Recomandati acest lucru sau in acest caz trimitera in sine a unui produs contrafacut ma indreptateste sa depun declaratie?

pentru a raspunde, apasati pe raspunde
Bună,

Recent am comandat de pe emag (de la unul dintre partenerii lor terțe părți) un ghiozdan.

După ce am primit produs am constat ca el este contrafăcut, fapt dovedid și de eticheta cu greșeli ortografice și cu producătorul fiind ceva companie chinezească. Produsul era listat ca fiind cel original pe site.

Există posibilitatea să fac vreun demers împotriva comerciantului prin ANPC sau pot doar să încerc să beneficiez de politica de retur? Există vreo lege care să ma protejeze împotriva cazurilor de genul și dacă da, este vinovată terța parte sau emag care permite aceste practici?