Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 963 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produse contrafacute partener emag
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produse contrafacute partener emag

Bună,

Recent am comandat de pe emag (de la unul dintre partenerii lor terțe părți) un ghiozdan.

După ce am primit produs am constat ca el este contrafăcut, fapt dovedid și de eticheta cu greșeli ortografice și cu producătorul fiind ceva companie chinezească. Produsul era listat ca fiind cel original pe site.

Există posibilitatea să fac vreun demers împotriva comerciantului prin ANPC sau pot doar să încerc să beneficiez de politica de retur? Există vreo lege care să ma protejeze împotriva cazurilor de genul și dacă da, este vinovată terța parte sau emag care permite aceste practici?
Ultima modificare: Joi, 28 Mai 2020
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: nikitau , utilizator 13:10, 11 Decembrie 2019
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna dimineata, Ceea ce descrieti pare sa fie o practica de concurenta neloiala si va indreptateste sa sesizati ANPC. Cu documente justificative, inclusiv print-screen la listarea pe situl Emag. Emag nu isi asuma vreo raspundere pentru autenticitatea produselor oferite de terti deci sesizarea catre ANPC va fi impotriva tertului vanzator. Sesizarea pe website [ link extern ]
Pe site-ul ANPC inainte de a depune o reclamatie ma intreaba daca am incercat sa contactez operatorul economic si sa rezolv amiabil, iar daca nu am primit raspuns sau raspunsul imi incalca drepturile de consumator sa continui cu reclamatia.

Recomandati acest lucru sau in acest caz trimitera in sine a unui produs contrafacut ma indreptateste sa depun declaratie?

pentru a raspunde, apasati pe raspunde
Ultima modificare: Miercuri, 11 Decembrie 2019
gi-jane2, moderator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna dimineata.
Sunt doua lucruri diferite. Pentru contractele incheiate la distanta, online cum este cazul dvs puteti returna produsul in ambalajul original in 14 zile calendaristice de la livrare. Vanzatorul poate specifica o perioada mai lunga, insa trebuie sa ofere minim aceste 14 zile conform legislatiei europene si OUG 34/2014. Acesta este un termen in care cumparatorul online are dreptul sa se razgandeasca, nu este necesar un motiv. Nu ati precizat data livrarii, insa daca mai sunteti in acest termen de doua saptamani contactati vanzatorul in vederea returului. O sesizare la ANPC pentru incalcarea drepturilor dvs rezultand din nerespectarea prevederilor OUG 34 se poate face doar insotita de corespondenta prealabila cu vanzatorul.
Avand in vedere ca produsul este contrafacut dar a fost vandut ca produs original, faptul acesta intra si sub incidenta legii 11/1991 privind concurenta neloiala. Sunt mai multe organisme mentionate acolo care au competente de investigatie, unul dintre acestea fiind ANPC. Puteti prin urmare sa sesizati ANPC in calitate de consumator prejudiciat printr-o fapta sub incidenta art 5 alin.1 lit.f din Legea 11/1991, fara a fi necesara corespondenta prealabila cu vanzatorul.
Mulțumesc mult din nou pentru raspunsul promt!

O singura neclaritate as mai avea in cazul asta: cum sa procedez sa nu fiu pacalit din nou de comerciant?

Personal, voi sesiza Emag cu privere la practicile partenerului lor, dar o sa il contactez si pe comerciant, specificand faptul ca mi-a trimis un produs contrafacut.

Pe de alta parte, daca acesta se ofera sa imi dea banii inapoi sau produsul original la schimb, ar trebui sa ii trimit produsul inapoi? In cazul in care el nu imi face refund, ar incalca OUG 34/2014 si as putea face o reclamatie privitare la acest fapt, dar as mai avea doar dovezi fotografice cu privire la faptul ca produsul era contrafacut.

Intrebarea ar fi, in cazul in care as depune o reclamatie care ar invoca legea 11/1991, as avea nevoie de produsul fizic, sau fotografiile ar fi suficiente?

Consultanta Juridica a scris:

Buna dimineata.
Sunt doua lucruri diferite. Pentru contractele incheiate la distanta, online cum este cazul dvs puteti returna produsul in ambalajul original in 14 zile calendaristice de la livrare. Vanzatorul poate specifica o perioada mai lunga, insa trebuie sa ofere minim aceste 14 zile conform legislatiei europene si OUG 34/2014. Acesta este un termen in care cumparatorul online are dreptul sa se razgandeasca, nu este necesar un motiv. Nu ati precizat data livrarii, insa daca mai sunteti in acest termen de doua saptamani contactati vanzatorul in vederea returului. O sesizare la ANPC pentru incalcarea drepturilor dvs rezultand din nerespectarea prevederilor OUG 34 se poate face doar insotita de corespondenta prealabila cu vanzatorul.
Avand in vedere ca produsul este contrafacut dar a fost vandut ca produs original, faptul acesta intra si sub incidenta legii 11/1991 privind concurenta neloiala. Sunt mai multe organisme mentionate acolo care au competente de investigatie, unul dintre acestea fiind ANPC. Puteti prin urmare sa sesizati ANPC in calitate de consumator prejudiciat printr-o fapta sub incidenta art 5 alin.1 lit.f din Legea 11/1991, fara a fi necesara corespondenta prealabila cu vanzatorul.

Ultima modificare: Miercuri, 11 Decembrie 2019
nikitau, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu prea inteleg cum veti fi pacalit din nou de comerciant. Am inteles ca doriti returnarea produsului si sa primiti inapoi pretul achitat. Daca acest lucru nu se intampla desi solicitati sa returnati in timp de doua saptamani de la primirea produsului, va adresati ANPC anexand copii de pe factura, dovada platii, corespondenta purtata in vederea returului, poze cu produsul. In cazul unei reclamatii in baza legii 11/1991 va fi necesar sa anexati aceleasi acte la sesizare, doar corespondenta cu comerciantul nu este obligatorie. Diferenta intre cele doua este ca nu este necesar nici un motiv in primele doua saptamani de la primire (dar evident puteti spune de ce doriti sa returnati).
In orice caz, nu veti fi despagubit de doua ori, maximum pe care il puteti primi este pretul pe care l-ati achitat pentru produs.

Alte discuții în legătură

Retur emag produs incercat adinutza87 adinutza87 Saptamana aceasta am cumpar de la emag un aspirator.Cand l-am bagat in priza am constatat ca nu trage mai deloc praful, iar peria este foarte proasta.Am dat cu ... (vezi toată discuția)
Returnare produs comandat online CataAlex CataAlex Am o problema cu un produs comandat online,mai precis o drujba.Am comandat.o saptamana trecuta am primit comanda la serviciu din pacate nu am avut prea mult ... (vezi toată discuția)
Conditii de returnare a produselor jamesbond12 jamesbond12 Am cumparat un produs, un portofel din piele, dintr-un magazin de renume, acum cateva zile si as dori sa il returnezi, sa primesc banii inapoi, dintr-un motiv ... (vezi toată discuția)