avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Activitate buiavasi

Activitate buiavasi

Buna ziua!
Imi cer scuze pt insistenta pe marginea subiectului, dar doresc sa ma lamuresc referitor la urmatoarea situatie:
daca am un compartiment achizitii in subordinea serviciului economic, vi se pare ca exista vreo incompatibilitate in aceasta situatie si care ar fi aceea dpv legal?
Va multumesc si imi cer scuze inca o data pt insistenta!


Cornel Vasile a scris:

Nu este vorba de cearta, dar ati raspuns ca si cum as fi scris aiurea in mesajul postat.

Multumesc! Nu trebuie sa ma certati, puteati ignora daca va deranjeaza.Va multumesc inca o data!
Nu asta am intrebat. Avem un astfel de compartiment daca poate fi in subordinea servixiului economic. Aceasta era intrebarea

Cornel Vasile a scris:

Regulamentul de Organizare si Functionare al entitatii respective.

NORME METODOLOGICE din 2 iunie 2016 de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice

ART.2
(1) În vederea realizării achizițiilor publice, autoritatea contractantă înființează în condițiile legii un compartiment intern specializat în domeniul achizițiilor, format, de regulă, din minimum trei persoane, dintre care cel puțin două treimi având studii superioare, precum și specializări în domeniul achizițiilor.

(2) În măsura în care structura organizatorică a autorității contractante nu permite înființarea unui compartiment intern specializat în domeniul achizițiilor distinct, principalele atribuții ale acestuia sunt duse la îndeplinire de una sau, după caz, mai multe persoane din cadrul respectivei autorități contractante, însărcinate în acest sens prin act administrativ al conducătorului autorității contractante.

Buna ziua!
In opinia dv, activitatea de achizitii publice se poate desfasura in subordinea Serviciului Financiar Contabilitate?
O baza legala imi puteti oferi?
Multumesc!
Buna ziua!
cum vedeti dv ca s-ar aplica intr-o institutie publica prevederile art.XXXVIII din OUG nr.115/2023? Persoana care detine titul stiintific de dr va trebui sa faca rapoarte lunare? cine ii va evalua activitatea? daca se considera ca titlul de dr nu a fost valorificat suplimentar in cursul unei luni, nu i se mai plateste indemnizatia? E o aberatie ce este prevazut aici! cum pun in practica acest lucru?
Multumesc!
Va multumesc pt lamuriri

Cornel Vasile a scris:

Se aplica OUG 8/2009 ... textul OUG trenulet nu se aplica pentru voucherele de vacanta .. Până la data de 1 ianuarie 2027 prevederile Legii nr. 165/2018 nu se aplică voucherelor de vacanță.

Da, dar nu fac referire la OUG 8/2009 care reglementeaza acordarea acestora. Unii spun ca se vor da. Textul OUG ului este ambiguu la acest capitol, lucru care lasa loc la interpretari.

Cornel Vasile a scris:

Se pare ca, nu se mai acordă personalului din cadrul instituțiile și autoritățile publice bilete de valoare, cu excepția tichetelor de creșă.

buna ziua
in temiul oug 115,2023 nu se vor mai acorda vouchere de vacanta in sectorul public? legea 296/2023 prevedea ca doar cei care au venituri nete panain 8000 lei vor beneficia de ele. Nu imi este foarte clar...
multumesc!
Buna ziua!
As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu urmatoarea situatie: intr-o institutie publica unde activitatea de SSM si PSI este externalizata, fiind incheiat un contract cu o firma, este obligatoriu ca institutia sa aiba si o persoana desemnata cu aceste atributii, din randul salariatilor? si daca imi puteti preciza si baza legala.
Multumesc!
as dori sa ma lamuriti dpv legal asupra continutului acestui text din proiectul de oug pus in dezbatere publica:
"(6) Personalul cu funcții de conducere eliberat din funcție ca urmare a reorganizări activității entităților prevăzute la alin.(2) beneficiază de drepturile prevăzute de lege inclusiv de asigurarea unui post de execuție în cadrul entităților unde acesta și-a desfășurat activitatea. Dacă la nivelul unei structuri organizatorice reorganizate conducătorul entității publice decide să ofere un post de execuție pentru personalul cu funcții de conducere eliberat ca urmare a reorganizării entităților prevăzute la alin.(2), iar în aceea structură nu există posturi vacante, aceasta se va putea realiza numai pe bază de concurs intern, organizat pe baza unei metodologii aprobate prin grija conducătorului entității publice, pentru toate funcțiile publice de execuție din structura organizatorică. Ca urmare a organizării concursului numărul efectiv de posturi ocupate se reduce cu minim unu. Personalul cu funcție de execuție disponibilizat va beneficia de toate drepturile salariale și alte drepturi prevăzute de lege. Dacă conducătorul entității publice nu decide să ofere pentru personalul cu funcții de conducere o funcție de execuție acesta este disponibilizat și beneficiază de drepturile salariale și alte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situații;"
Stiu ca este inca in stadiu de proiect dar as dori sa inteleg mai bine continutul acestuia. In cazul in care la nivelul entitatii exista CCM care are stabilite niste reguli in cazul concedierii cum se va aplica in acest caz?
Persoanele aflate in aceste situatii se pot adresa instantei daca vor considera ca nu au fost respectate prevederile CCM ?
Multumesc!