avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Activitate bortoi

Activitate bortoi

Buna ziua,
Se mai poate solicita deschiderea procedurii de insolventa pe baza legii 85 / 2006 si nu pe baza legii din 2014 ?
Un contract se negociaza de ambele parti si apoi se pune pe hartie. Prezentati-l la un jurist specializat ori un avocat, spuneti toate clauzele si va ajuta.
Cand fiscul face un control de fond ori pentru rambursare de TVA si vrea sa vada facturile care sunt urmare a derularii unui contract incheiat ori a unor comenzi, contractul va trebui sa fie in limba romana - ei nu vor sta de vorba pentru alte limbi, vor spune ca nu sunt profesori de limbi straine si nu este datoria lor sa stie alte limbi. Ori il duceti la un tralator autorizat (pt contractele deja incheiate) ori mai simplu il faceti de la inceput pe doua coloane, ideea este sa il aveti oficial in limba romana la sediul social al firmei. Societatea Dvs este inregistrata in Romania si se supune legilor de aici. Asa cum si orice instiitare oficiala din partea statului roman catre firma se face in limba romana, chiar daca actionarii sunt cetateti straini ori societati din alte tari, firma este aici, in Romania. Daca vreti sa dormiti linistit noaptea, atunci sa aveti contractele in romana. Nu este alta cale. Daca le lasati asa, asteptati-va la surprize neplacute. Cred ca subiectul este incheiat, oricate topic-uri veti deschide, ideea este aceeasi: contractul unei societati din Romania cu oricare alta societate din orice alta tara trebuie sa fie si in limba romana semnat de ambele parti ORI tradus de translatori legalizati.
In cel mai bun caz, il faceti pe doua coloane, in stage engleza si dreapta romana. Nu se poate sa il aveti doar in engleza.
cioan a scris:

Presupun ca firma nu este societate de caritate pentru ca sa acopera furtul. Mai ales ca este vorba de o cantitate mare.
Presupun, de asemenea, ca firma tine evidenta parcursurilor si a alimentarilor autovehiculelor. In caz contrar luati-va adio de la recuperarea prejudiciului.
Numai bine!!!


Buna ziua din nou.
Multumesc in primul rand la toata lumea pentru interesul acordat subiectului nostru.
Desiguir ca nu suntem Crucea Rosie. Insa probabil nu m-am facut bineinteles. Avem la zi toate bonurile de alimentare si rapoartele de consum, deci nu se pune problema de lipsa de hartii si nu facem consumul de motorina in functie de greutatea marfii, traseu, conditii meteo. Cantitatea de motorina intrata in motor, in injectoare (efectiv, nu doar turul) o stim, deci aici sunt sigur pe cifre. Dupa aceste valori, ramane lipsa in rezervor, adica ori soferul mai alimenteaza si alte canistre in momentul cand baga motorina in rezervor ori scoate ulterior.

Insa mai mult de aceste inscrisuri (bonuri de alimentare si rapoarte de consum), nu am martori ori poze pentru a dovedi ca soferul a furat. Totusi, nu am primit un raspuns la intrebarile de mai sus:
- la deschiderea dosarului penal, pot invoca ca motiv principal lipsa in gestiune ? scuzati dle othellox, dar nu prea vad legatura cu abuz de incredere (poate gresesc, desi ma indoiesc). E vorba de lipsa evidenta a unor cantitati mari si regulate, pe care o vad ca fiind furt.
- pot suspenda contractul de munca pentru deschiderea de dosar penal ?
Multumesc.
Multumesc dle Ciobanu. In speta, nu contest consumul de motorina, care este inregistrat precum spuneam de calculatorul masinii si care este exact indicat, ci diferenta dupa acest consum.

Totusi, banuiesc ca pot invoca lipsa in gestiune in instanta. Camionul a fost inmat soferului pe baza de proces verbal - contract de folosinta, impreuna cu toate anexele camionului (roti rezerva, plin de motorina, chingi, etc).

Ceva similar am discutat cu un cunoscut, care are probleme cu sotia - lipsa in gestiune, i-a fost suspendat contractul de munca si este in proces penal, iar pentru moment ea nu poate lucra, cartea de munca e retinuta de angajator. As dori sa procedez la fel, cum ma sfatuiti sa fac ?
Buna ziua.
Sunt intr-o dilema referitoare la conditiile de recuperare a prejudiciului efectuat de soferii angajati la firma noastra.
In ultimul timp (desi acest lucru este un "sport national" printre toti soferii de TIR) lipsesc cantitati semnificative motorina dupa efectuarea de curse de transport.
Procedeul este urmatorul:
- dupa fiecare cursa se efectueza plinul de motorina (capacitatea rezervorului este cunsocuta)
- in acelasi timp se efectueaza o citire a calculatorului masinii, operatiune efectuata cu un laptop si program specializat oferit de firma producatoare a camionului
- soferul pleaca in cursa, alimenteaza conform bonurilor primite, a facturii de combustibil primite regulat si a rapoartelor de pe internet (nu exista dubii de bonuri neprezentate)
- dupa sosirea din cursa se calculeaza alimentarile totale, din care se scade consumul declarat de program si plinul si exista o diferenta de 50-150 litri / cursa.
Exemplu:
Plin, alimentari cursa 800 litri, consum masina 1000 litri, plin iarasi unde teoretic ar trebui sa alimentez diferenta de 200 litri, in realitate pun mai mult, 310 litri, deci 110 lipsa.
In aceste conditii, dupa multe "dezlegari de limba" de la fosti soferi si discutii cu alte firme de transport, am ajuns la neclintita concluzie ca soferii vand motorina din rezervor (mai ales la actualele preturi ridicate), in jur de 2,5 RON / litru. La soferii de cisterna (vai de firmele de transport care au asa ceva) e simplu: vrei pana in 50 de litri, iti da din rezervor, vrei peste 50 de litri, iti da din cisterna.
Bineinteles, la prezentarea calculelor catre soferi, acestia nu recunosc, spun ca nu au cunostiinta despre asa ceva, poate masina are ceva si trebuie verificata, ei nu au luat, poate i-a furat noaptea pe drum in parcare, etc. Sigur, ca masina nu are nimic, fiind regulat la serivice iar valoarea indicata de raport este exact motorina care trece prin pompa de injectie si ajunge in motor.
Singurele dovezi pe care le pot prezenta in fata instantei in cazul unui proces civil / penal sunt inscrisurile, adica bonurile de alimentare si rapoartele de consum.
In aceste conditii, care este calea de atac cea mai recomandata ? Plangere penala la politie sau deschidere dosar civil ? Mai mult, ma intereseaza, cum procedez cu contractul de munca ? Il suspend, il dau afara, il las angajat...pana la recuperarea prejudiciului.
In final, in caz de castig definitiv si irevocabil, este posibil ca soferul sa nu aiba loc de munca si sa se retina regulat din salariu; in acest caz, poate fi vorba de executare ?

Multumesc in avans pentru raspuns.
Cu consideratie,
Bogdan Bortoi