avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 831 soluții astăzi
Forum Activitate lorandreea

Activitate lorandreea

Buna ziua, ati aflat pana la urma cum trebuie procedat? Sunt in aceiasi situatie, deoarece nu stiu daca este obligatoriu sau nu sa avem autorizatii daca importam corpuri de iluminat din UE. Cand am creat firma mi s-a spus ca nu am nevoie de nicio autorizatie daca magazinul este online..
Pentru o firma care isi desfasoara activitatea printr-un magazin online care comecializeaza corpuri de iluminat importate din UE, este necesara autorizatia de mediu? Am observat ca unele magazine care comercializeaza corpuri de iluminat percep o taxa verde (timbru verde) si nu am inteles daca aceasta taxa tine de autorizatia de mediu sau doar de regimul DEEE?
Daca o firma nu are autorizatie de mediu si nu ii este necesara trebuie sa se inscrie in regimul DEEE daca importa corpuri de iluminat?
Codurile CAEN pe care le are firma sunt urmatoarele: 4110,4120, 4613, 4619, 4753, 4759, 4791, 5210, 7111, 7410.
Am vazut ca pentru codul CAEN 5210 - Depozitari, autorizatia de mediu este necesara doar daca se depoziteaza "Instalatii de depozitare a produselor petroliere, petrochimice si chimice"

Firma se ocupa doar cu comertul online pentru corpuri de iluminat si piese de mobilier si nu exista un magazin fizic. Imi puteti spune daca sunt necesare autorizatii in conditile acestea pentru codurile CAEN mentionate mai sus? De asemenea, daca este necesara inscrierea la regimul DEEE, cum ar trebui procedat?

Multumesc anticipat!
Buna ziua, se poate sa ma ajutati cu o informatie de specialitate in situatia urmatoare?
Am cumparat o saltea de pe un site, pe care am desigilat-o cand am primit-o si apoi am decis sa o returnez, deoarece prezenta un miros chimic, foarte neplacut si intens. Am anuntat magazinul prin email in aproximativ o ora de cand am receptionat coletul, insa in politica de retur a acestuia scrie ca nu accepta returnarea produselor desigilate. Am pastrat ambalajul, pe care l-am prins cu scotch in zona unde facusem taietura pentru a scoate salteaua.

Am tot vazut pe internet mai multe articole in care se prezinta urmatorul caz din instanta:

[ link extern ]

As dori sa stiu daca au fost facute modificari in lege si daca se aplica si la noi, in Romania, dreptul de retur pentru saltele desigilate.

Multumesc anticipat!
Am nevoie de un sfat despre cum ar trebui sa facturez in situatia urmatoare? Am avut o plata in avans pe care am facturat-o (Factura X), apoi cand am livrat produsul am facut factura finala (Factura Y) pe care am trecut STORNO AVANS FACTURA Factura X, insa acum clientul doreste returnarea produsului si ar trebui sa fac o alta factura storno si nu stiu exact ce factura trebuie acum stornata Factura X sau Factura Y? Mentionez ca ambele facturi sunt din luna aceasta, inca le pot modifica daca este o varianta aceasta.
Imi puteti spune, va rog, daca documentele contabile ale firmei ( facturi, nir-uri etc. ) se pot pastra doar in format electronic sau este nevoie de printarea acestora?

Bilanțul anual trebuie semnat de ambii administratori daca in firma sunt 2 cu drepturi egale?
As dori sa stiu daca in situatia financiară anuală pentru bilanț la cheltuieli totale intra si datoriile la stat pentru TVA.
Daca la venituri totale se face suma facturilor fara a adauga si TVA-ul banuiesc ca atunci cand se calculează cheltuieli totale se exclud taxele lunare pentru plata TVA-ului, nu?

Din gresala am incurcat cardurile si am platit la benzinarie cu cardul firmei mele si am furnizat pentru emiterea bonului fiscal codul fiscal al firmei mamei mele. Prin urmare pe bonul fiscal apare o firma, insa tranzacția s-a facut de pe alta firma. Cum se poate gestiona aceasta situatie ?
Factura de avans se emite pana cel tarziu in data de 15 a urmatoarei luni in care s-a incasat suma in cazul in care bunurile nu sunt disponibile pentru livrare pana atunci?
Am primit o incasare in avans pe data de 1 noiembrie si vreau sa stiu daca e in regula ca astazi 8 decembrie sa fac direct factura fiscala si sa livrez produsele fara a emite si factura de avans.
Pentru un magazin online ce documente fiscale sunt necesare lunar? Ce ar trebui sa se gaseasca la dosar obligatoriu pentru a nu avea nicio problema in situatia unui control?
-Nir-ul trebuie facut la pret de achizitie sau si de vanzare?
-Cum trebuie facut inventarul si la cat timp? Raportul de inventariere lunar trebuie sa contina si produsele cu stoc zero sau doar cele care mai sunt pe stoc?
-Ce alte documente sunt necesare pentru gestiunea stocurilor?