avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Activitate dsa_2023

Activitate dsa_2023

Îmi spuneți și mie care or fi acele părți și proprietăți COMUNE ȘI INDIVIZIBILE în cazul unor Asociații de Proprietari alcătuite din mai multe condominii-clădiri-blocuri de locuințe NE-COMUNE, distanțate între ele ?
Dacă nu există părți și proprietăți COMUNE INDIVIZIBILE în cadrul unei Asociații de Proprietari „mamut", nu există nici cheltuieli sau/și fonduri COMUNE.

ceau a scris:

Calitatea de membru al asociației de proprietari se pierde in momentul in care nu mai exista scopul pentru care aceasata a fost înființata. Adică se dărâma blocul și nu mai aveți unde sa lăcuiți. Mai aveți părți comune: subsol, terasa, casa scări, intrarea in bloc sa.

Legislația din domeniul Asociațiilor de Proprietari a impus mereu în mod obligatoriu înființarea oricărei Asociații de Proprietari doar cu acordul majorității proprietarilor DINTR-UN SINGUR CONDOMINIU (DINTR-O SINGURĂ CLĂDIRE).
Astfel, Asociațiile de Proprietari alcătuite din minim două condominii-clădiri NE-COMUNE, distanțate între ele, FUNCȚIONEAZĂ ÎN TOTALĂ ILEGALITATE, știind că mai multe clădiri distanțate între ele nu pot avea absolut nimic în comun.

Adam Grecu a scris:
Daca niciunul dintre proprietari nu doreste infiintarea unei as. de proprietari - pentru ca asa "se aude" si mai ales se scrie pe mai multe forum-uri, o sa gasiti cate un "cerber" dintr-asta, pe care il cheama Gica Contra, care o sa va faca numai necazuri.
Eu nu insist sa va infiintati as. de proprietari, ci ar trebui sa va adunati intr-un fel, sa va organizati in bloc, conform prev. Codului civil, sa va intocmiti un Regulament de organizare si functionare al condominiului. Si pentru ca nu este chiar asa de simplu, bine ar fi sa luati legatura cu un avocat sa va consilieze in acest sens.
As dori sa va mai spun ca chestiunea propusa de dvs. in topic, este una dintre cele mai simple "probleme" cu care o sa va confruntati in bloc. Au sa mai fie foarte multe probleme pe partea comuna ce trebuie sa le rezolvati (citeste sa participe fiecare proprietar la costuri) si ma gandesc la : terasa blocului, tencuiala, subsol, lift daca aveti, curatenia spatiilor comune, repartizarea legala costurilor cu utilitatile si tot ceea ce tine de parte comuna a blocului.
Daca nu va reglementati de pe acum aceste chestiuni, treaba o sa se agraveze din ce in ce mai mult, si alti proprietari, "incurajati" de atitudinea unora, au sa procedeze la fel...
Sa vedem daca si alti useri au alte pareri si poate o sa luati niste hotarari intelepte.
Mult succes !
În cazul în care președintele sau administratorul comite un cumul de contravenții se poate deschide un dosar penal deoarece aceștia refuză în mod repetat respectarea legislației din domeniu.
Orice proprietar are dreptul să reclame orice persoană care conduce și administrează o Asociație de Proprietari.