Unii notari spun ca părintele care are su calitatea de uzufructar este cel care dispune de casă, plătește cheltuielile administrative și reprezintă proprietatea în Asociația de Proprietari. Alții spun ca eu, în calitate de proprietar (exact cum spuneți și dumneavoastră).
Cheltuiala nu este una minoră. Este o suma de 800 euro, la un bloc cu puține apartamente și cu alte cheltuieli stringente de efectuat (investiții care au fost aprobate în Adunarea Generală). 800 euro doar pentru a adresa o întrebare la Primărie și a transmite răspunsul acesteia către Președinte.
Depunerea unui document și relația cu Primăria fiind dintre atribuțiile Președintelui.
Da, știam ca a ma adresa justiției este o cale.
Este singura?
Nu mai exista nici o alta instituție a Statului, cu excepția Primăriei, căreia ma pot adresa și care are atribuții de a interveni, a soluționa ?
Pot cere în instanta numai suma ce mi-a fost solicitată mie sau pot cere restituirea întregii sume de 800 euro vi virarea ei în contul Asociației, de unde sa fie returnate cotele aferente fiecărui locatar?
Buna-ziua
Am următoarele întrebări:
1. În cazul în care un apartament este vândut (de părinte catre fiul său) cu contract de vanzare-cumparare și cu drept de folosință al părintelui pe durata vieții acestuia, cine este proprietarul care are drept legal de a face parte din Asociația de Proprietari (și reprezintă drepturile și obligațiile în fața Asociației de Proprietari)? Vânzătorul (părintele) său cumpărătorul (fiul)?
2. Președintele Asociației de Proprietari a decis să ceară consultanță unei firme de avocatură pentru depunerea unei cereri simple la Primărie în numele Asociației. Pentru aceasta s-a plătit un onorariu considerabil. Aceste cheltuieli nu au fost discutate în Adunarea Generală, nu au fost supuse aprobării membrilor Asociației, nu au fost cuprinse in Bugetul de Cheltuieli. Trebuia sa întrebe Primăria dacă putem efectua lucrări de reparație a terasei blocului, in regim propriu, fără a fi amendați ulterior său să pierdem o garanție obținută în urma lucrărilor de reabilitare a blocului (lucrări efectuate în 2009, evident ca orice garanție era de mulți ani expirată). In plus, fratele meu (care ne reprezintă) fusese la Primarie, i se comunicase ca se pot executa lucrarile de reparatie a terasei fără probleme, iar această informație îi fusese transmisă Președintelui. Contractul cu firma de avocatura a fost semnat in ziua in care au demarat lucrarile de reparatii. Firma de avocatură nu ne-a reprezentat in instanță, doar a depus o cerere care putea fi depusa de Președinte (intra in atributiile sale). Onorariul firmei de avocatura ne-a fost inclus la întreținere. Dacă nu plăteam cheltuielile lunare care ne revin, am fi fost restanțieri cu suma respectivă. Am plătit integral. Am făcut solicitare scrisă catre Președinte de restituire a cotei parte din onorariul avocatului. Nu a răspuns. Am revenit cu solicitarea trimisă cu scrisoare recomandata cu valoare declarată. Ne-a fost returnata (Președintele nu a ridicat-o de la postă). Am depus sesizare și la Serviciul competent din Primărie de Sector (prin e-mail). Nici un răspuns. Membrii din Comitet nu doresc să ne pună la dispoziție o adresa de e-mail a Comitetului său adrese personale pentru a le sesiza aceasta speță în scris. Ce pot face pentru recuperarea acestei sume cheltuita ILEGAL (fără aprobarea în Adunarea Generală)? Vă mulțumesc!