avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 610 soluții astăzi
Forum Activitate marymary

Activitate marymary

Sunt programator calculator. Aceasta meserie nu apare in lista acelor meserii care necesita control psihiatric la angajare sau la controalele periodice.Intrebare:
Poate angajatorul, invocand comportament neadecvat fata de colegi si angajator(neprobat) sa te oblige, inainte de orice cercetare disciplinara, sa faci consult la comanda de medicina muncii/psihiatric in conditiile in care ai fost la examenul anual, ultimul din 02.11.2018 si ai fost declarat APT? Evident angajatorul urmareste sa ma concedieze din ceva motiv, cauta neaparat un motiv, pentru ca am facut un referat neconvenabil lor privind negocierea salariilor.
La sedinta la care sunt convocata pentru cercetare disciplinara, in loc la a se da curs dezbaterilor, se comunica mie si comisiei planificarea mea pentru reevaluare medicala/psihiatrica, solicitata anterioa de catre angajator. Comisia de disciplina spune ca se amana sedinta pana la primirea rezultatelor consultatiei, pentru a data ulterioara care nu a fost stabilita.
Intrebarile care se impun sunt:
1. Este legala o asemenea solicitare? Meseria mea este de programator calculator si pana acum, nici la angajare si nici ulterior nu s-a facut conslt psihiatric. Exista vreo prevedere legala specifica in acest sens? Sau este o forma de abuz, pentru a se sugera punerea unui diagnostic si declararea mea INAPT pentru a se ""usura"" sarcina concedierii mele pe motive medicale? Avand in vedere ca analizand motivele disciplinare au ajuns la conclucia ca acestea nu sunt sustinute.
2. Posibil ca medicul psihiatru sa fie influentat de sugestia angajatorul meu, facuta prin cererea adresata, si sa formuleze un diagnostic chiar daca nu este cazul, fiind influentat de conflictul de munca existent, neavand o baza medicala reala. Mai ales ca acesta este platit de angajator pentru serviciile medicale. Cum ma pot apara in acest sens?