avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Activitate mada_dum

Activitate mada_dum

Conform OUG 34/2006 - "Art. 205. - (1) Contractele care intră în sfera de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă pot fi încheiate numai după împlinirea termenelor de aşteptare de:
a) ...
b) 6 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii," ...Cerere de oferte.
Se vor lua in considerare si prevederile aceluiasi articol:
"(3) Respectarea termenelor prevăzute la alin. (1) este facultativă în următoarele cazuri:
a) atunci când prezenta ordonanţă de urgenţă nu prevede obligativitatea publicării unui anunţ sau a unei invitaţii de participare;
b) atunci când contractul/acordul-cadru respectiv urmează să fie încheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedură de atribuire şi nu există alţi operatori economici implicaţi în procedura de atribuire;
c) atunci când este atribuit un contract subsecvent unui acord-cadru sau ca urmare a utilizării unui sistem dinamic de achiziţie."
" În cazul în care ofertantul declarat admis şi înregistrat în SEAP nu modifică în cadrul fazei de licitaţie electronică elementele ofertei care fac obiectul procesului repetitiv, la stabilirea clasamentului final este luată în considerare oferta depusă de către acesta anterior desfăşurării acestei faze, introdusă în prealabil în SEAP de autoritatea contractantă."
Răspuns la discuția Garantie de buna executie
Conform HG925/2006 aveti 3 posibilitati, dupa caz:
"Art. 90. - (1) De regulă, garanţia de bună execuţie se constituie printr-un instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări, care devine anexă la contract.
(2) În cazul în care valoarea garanţiei de bună execuţie este redusă ca valoare, autoritatea contractantă are dreptul de a accepta constituirea acesteia prin depunerea la casierie a unor sume în numerar.
(3) Dacă părţile convin, garanţia de bună execuţie se poate constitui şi prin reţineri succesive din sumele datorate pentru facturi parţiale."
Buna ziua,

In legatura cu finalizarea unui contract de achizitie incheiat in urma unei proceduri de negociere fara publicarea unui anunt de participare - art.122 lit c) din OUG 34/2006.
Urmare a nenumarate contestatii privind atribuirea unui contract de achizitii publice de servicii, care a durat luni de zile (7 luni de la publicarea anuntului) pana la anularea procedurii, s-a hotarat incheierea contractului prin procedura de negociere fara publicarea unui anunt de participare, datorita urgentei incheierii unui contract ciclic, si avand in vedere finalizarea celui anterior.
In 2 saptamani se va finaliza si contractul acesta, durata lui a fost stabilita la 3 luni. Avand in vedere durata indelungata a termenelor pentru organizarea unei alte proceduri de atribuire, in speta, licitatie deschisa, este necesara asigurarea serviciilor dupa finalizarea contractului incheiat ca urmare a negocierii. In acest timp, procedura de licitatie deschisa isi urmeaza termenele. Care este solutia optima pentru continuarea prestarii serviciilor (pana la atribuirea contractului de achizitie prin LD)? O a 2-a negociere sau prelungirea primei printr-un act aditional? Acest lucru inseamna ca se prelungeste durata de prestare si pretul contractului conform duratei.

Multumesc,
mada_dum
Multumesc de argumentatie, voi tine cont de cele prezentate.
mada_dum
Buna ziua,

In cadrul sedintei de deschidere a unei cereri de oferte, unul dintre ofertanti nu a introdus in plic propunerea tehnica. Mai mult, se si intreba ce semnifica aceasta solicitare din partea AC.
Art 36 din HG 925/2006 prevede ca "(2) Oferta este considerată neconformă în următoarele situaţii:
a) nu satisface în mod corespunzător cerinţele caietului de sarcini;...."
AC considera oferta neconforma? Este necesar ca AC sa solicite clarificari operatorului economic?
Cum vedeti dvs. rezolvarea acestei situatii, astfel incat AC sa actioneze in limitele legislatiei achizitiilor publice?
Multumesc anticipat,
mada_dum
In data de 20.05.2009 au fost abrogate Ordinele 915/465/415/2008 privind aprobarea conditiilor contractuale generale si speciale la incheierea contractelor de lucrari. Nu au fost i publicate pana la aceasta data (01.06.2009) alte conditii de contract.
Mentionez ca este vorba de achizitii publice lucrari.
Va rog sa imi spuneti ce conditii de contract pot fi luate in calcul avand in vedere abrogarea conditiilor de lucrari FIDIC care se aplicau pana la data de 20.05.2009..

Va multumesc,

Madalina Cristescu