avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 844 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Forum Activitate scarmen

Activitate scarmen

Multumesc mult ! Am vorbit cu presedinta si ea imi spune ca tine o parte din bani in depozite ca sa mai obtinem niste dobanzi, ca venituri. Numai ca eu, intamplator am aflat acest lucru si am intrebat-o daca CE stie si daca are acordul lor. Inca astept raspuns caci pare ca a depus banii, dar nu stiu cum este cu dobanda. Unde as putea sa verific ? Exista, pe aplicatia societatii de administrare, un raport cu venituri si cheltuieli, in care apare "Sold banca", dar nu imi spune prea multe acesta cifra. Mi-a spus ca este un depozit pentru un an de zile. Acesta ar trebui sa apara undeva, pe vreun raport ? Va multumesc !
Noi avem acum, pe asociatia un fond de circa 77.000 ron (circa 14.000 euro) si de doi ani nu s-a efectuat nici o reparatie, decat o curatare de jgheaburi, si cateva desfundari coloana scurgere. Desfundarea de coloana nici nu ar trebui platita din fondul de reparatii. Aici este o alta discutie !
Si doar ce am aflat ca presedinta tine banii in depozite, la banca, Ceea ce nu este rau, dar i-am cerut sa-mi arate si mie cum s-au inregistrat dobanzile, care, conform legii, alimenteaza FR. Iar legea spune ca, semestrial, trebuie sa se afiseze, la avizier, situatia veniturilor societatii.
Nu stiu pe ce acte sa ma uit pentru aceste dobanzi din depozite, Exista un Registru al veniturilor din banca ? Sau sa ii cer sa vad extrasele de banca ?

Ma puteti sfatui, va rog ?

Multumesc mult !
Buna ziua,

Suma ce apare pe coloana FR, pe lista de intretinere, este un avans. Banii se strang pentru reparatii, conform unui plan de reparatii, care la noi nu a existat, intrucat AG nu s-a tinut cu anii.
Sumele acestea nu sunt datorii catre asociatie, in sensul ca s-a efectuat o reparatie, s-a platit o factura si se returneaza, de catre proprietari suma platita, ci se strang, in avans sa fie acolo, cand va fi nevoie.
Intrucat la noi in asociatie nu s-au facut reparatii planificate, decat carpeli urgente, s-au tot adunat bani, la acest fond, fara a fi folositi. La un moment dat, eu nu am mai platit aceasta suma lunara, dar cand a fost nevoie de o reparatie am platit suma necesara integral.
Am renuntat sa platesc lunar intrucat, cum am spus, nu s-au tinut AG anuale, nu aveam un plan de reparatii anual (dar banii se incasau pe lista de intretinere), aveam foarte multi restantieri, la intretinere, restante prescrise, etc.
Cand am reusit sa schimbam presedintele, in 2022, eu aveam o restanta, la FR (aceste sume lunare). De atunci aceasta suma imi apare, pe coloana de Restanta FR, pe lista lunara de intretinere.
Din 2022 am platit sumele stabilite de AG, nu lunar ci sume mai mari, periodic
Intrebarea este daca aceasta suma, care apare ca restanta, din ianuarie 2022, poate fi considerata prescrisa ? Cum se procedeaza si care ar fi baza legala. Au trecut 3.5 ani.

Multumesc mult !
Buna ziua,

Am si eu o intrebare referitor la avansul pentru Fondul de Reparatii.
Am o restanta la avansul pentru fondul de reparatii, din 2022.
Am refuzat sa il mai platesc intrucat, ani de zile nu s-a facut nici o AG, nu a existat un plan de reparatii, nu s-au facut reparatii, ci numai carpeli, insa banii, pentru FR se regaseau lunar pe lista de intretinere.
Mentionez ca nu am avut datorii la asociatie, de fiecare data cand s-a facut vreo reparatie, in regim de urgenta, am platit banii integral.
De asemenea, m-am asigurat sa am, tot timpul, o suma disponibila echivalenta cu suma anuala,stabilita in AG, cu multi ani inainte. Deci am avut tot timpul un disponibil la FR. Asociatia functiona total aiurea, nu avea cont in banca, erau o gramada de restantieri, cu restante deja prescrise, Banuiala noastra a fost ca datoriile restantierilor erau platite din sumele de reparatii. Banii se tineau in cash de catre presedinte si administrator. Acesta a fost motivul pentru care am incetat sa mai platesc avansul la FR.
Asociatia era foarte veche, mare (mai multe blocuri, 176 apartamente) cu multi pensionari, cu acelasi presedinte de ani si ani, cu care nu se putea discuta, cu multa inertie si incrancenare la schimbare.
In 2022, am reusit sa schimbam conducerea, sa contractam o firma, sa deschidem cont in banca, sa intram in legalitate.
La predarea gestiunii, eu aveam o restanta la FR, cumulata in cativa ani. Inca o data aceasta restanta era avansul, la FR, pentru ca soldul contului a fost tot timpul pozitiv.
Dupa 2022 am facut plati periodice la FR, nu lunare, ci sume mai mari la intervale regulate, insa nu am reusit sa sting aceea restanta la schimbarea gestiunii (circa 950 Ron)
Acum lucrurile sunt oarecum in ordine, in sensul ca se tin AG si se fac niste planuri de reparatii. Pana acum nu s-au respectat dar se strang bani ;( Nu mai avem restantieri cu sume atat de mari.
Mai nou am aflat ca presedinta pune banii in depozite la banca, dar nu stiu ce face cu banii din dobanzi. Zilele acestea am intrebat si astept un raspuns.
1. Intrebareaa mea este daca acele restante (avans la FR), din 2022, se pot prescrie ? Pot sa fac o cerere la administratie sau sa trimit dosar in instanta ?
Eu am considerat ca in aceea perioada, inainte de 2022, mi-am protejat banii, pentru ca FR, exista in acte, dar nu si fizic.
2, Cum pot verifica daca si ce sume se depun in depozite, care sunt dobanzile (care, conform legii, alimenteaza fondul de reparatii) ? Exista vreun raport privind veniturile din dobanzi ?
Mentionez ca nu am nici o functie in asociatie, sunt doar un proprietar care s-a implicat, impreuna cu altii, pentru schimbarea din 2022, situatia fiind total critica.
Va multumesc mult pentru ajutor !

Buna ziua ! Multumesc pentru raspuns !
Sumele sunt diferite, in functie de cota parte, mai mari ptr apt cu 3 camere si mai mici ptr apt cu 2 camere.
Problema este ca fd de reparatii s-a stabilit ca o suma arbitrara, si nu ca o suma necesara in functie de un plan de reparatii.

Pana acum am platit suma anuala (lunar x 12 luni), iar pentru orice reparatie, care depasea acest disponibil, plateam toti banii integral.

Ani de zile nu s-a facut nici o reparatie, in asociatie. Am platit, mai multi ani, contributia la FR, si am ajuns sa avem, unii dintre noi, sume peste 1000 ron. Deci banii, in loc sa stea in buzunarul meu (al nostru), stateau la asociatie, la FR.
In acealsi timp existau multi restantieri, cu restante la intretinere mai mult de 3 luni (pentru 2 apartamente chiar ani, care s-au si prescris). Ceea ce inseamna ca pentru acele apartamente, intretinerea se platea din FR. Asa ca am decis sa nu mai platesc avans, a la long, si sa platesc integral reparatiile, cand apar.
Acum s-a schimbat presedintele si noul presedinte mi-a spus ca va aplica penalizari daca nu platesc lunar.

Intrebarea mea are fi:
1. daca se aplica penalizari pe un avans (care nu reprezinta o cheltuiala (plata) a asociatiei) ?
2. cat timp se plateste la FR, in conditiile in care nu se efectueaza nici o reparatie ? Mai ales ca acest fond nu se restituie , daca se vinde apartamentul.
3. daca se poate stabili in AGA, o suma maxima, de atins la FR (de exemplu sa fie disponibil, in permanenta, un sold de 400 ron) ? Sa nu mai ajungem in situatia in care avem disponibil sume peste 1000 ron, fara nici un plan de reparatii. Sincer, eu nu am in casa o asemenea suma, de rezerva !

Va multumesc !
Buna ziua !
Am citit in forum discutii despre FR, pentru ca ma confrunt si eu cu o situatie in asociatia de proprietari.
Intrebarea mea este daca avansul la FR este titlu de creanta ? Se pot aplica penalizari pe un avans pentru o cheltuiala anticipata ?
Eu am un disponibil la soldul FR echivalent cu suma anuala a avnsului, conform hot AGA (am platit integral).
Presedintele imi cere sa platesc in continuare avans la FR, cu amenintarea ca va percepe penalizari.

In acceptiunea mea, titlu de creanta este diferenta dintre costul unei lucrari efectuate si avansul disponibil la FR.
Dupa mine, pe aceasta diferenta s-ar percep penalizari (este s0ld negativ in Raportul FR).

Cum vedeti dvs aceasta situatie ?

Va multumesc !
Buna seara. !
O intebare privind Fondul de Reparatii la o asociatie de proprietari.
Avansul la Fondul de Reparatii este considerat restanta ? Sau soldul negativ, in Raportul FR, este restanta (deci cheltuiala pentru reparatii) ?

AG a hotarat suma de Ron 35 / luna = 420 Ron/an, ca avans la FR. In lipsa unor reparatii planificate, cat timp se plateste aceasta suma lunara ? Permanent ?
Am o discutie cu presedintele in acest sens.
Eu i-am spus ca, indiferent ce reparatie se va face eu voi plati pentru avea, in fiecare luna, un disponibil la FR de 420 RON.
Presedintele insista sa platesc in continuare, chiar daca nu exista reparatii planificate. si chiar daca am acest disponibil. Imi spune ca se vor aplica penalizari daca nu platesc avansul de pe lista.
Legea spune ca "avansul, la FR, se plateste anual, in transe lunare egale".
Eu interpretez ca avansul se plateste lunar (sau integral), conform Hot AGA. In anul urmator, in functie de ce reparatii sunt planificate, suma se poate modifica (creste).
Dar important este ca disponibilul la FR, in fiecare luna, sa fie cel stabilit pentru anul bugetat.
Daca anul trecut AGA a stabilit suma anuala de 400 Ron, si anul acesta de 430 Ron, eu ar trebui sa platesc diferenta, astfel incat sa am 430 Ron, sold la FR, tot timpul.
Presedintele imi spune ca trebuie sa platesc, in transe lunare sau anual, Ron 400 (anul trecut) si Ron 430 anul acesta, in conditiile in care nu sunt planificate reparatii. Daca nu, imi aplica penalizari.

Dvs cum intelegeti legea ? Ma puteti ajuta, va rog ?
Va multumesc !
Va multumesc pentru promptitudinea raspunsului !
Buna ziua,

In luna octombrie 2012 am reziliat contractul cu Romtelecom si la inchiderea lui nu am fost informata ca ar exista debite restante.
In luna martier 2013, la 5 luni de la reziliere, am primit o factura in care se specifica ca ar exista un debit considerabil, ca urmare a unor facturi neplatite emise anterior inchiderii contractului.
Mentionez ca la locatia respectiva a locuit un chirias, eu ca proprietar nestiind despre valoarea sau existenta facturilor respective.
Nu ar fi trebuit sa fiu informata in legatura cu aceste restante la incheierea contractului, sau sa nu se fi inchis contractul pana la achitarea lor?

Va multumesc anticipat. Stima!
Răspuns la discuția Asistenta juridica
Buna seara,

Am rezolvat pana la urma problema, cu toate riscurile pe care ni le-am asumat.
Am strans 10 vecini de pe scara respectiva, am facut proces verbal in care am invocat articolele din lege, am chemat o firma care ne-a deschis usa si inlocuit yala, am facut poze cum curgea apa la toaleta (ca la izvor !) si un instalator care a facut reparatia.
Surpriza mare a fost ca am gasit-o pe proprietara in casa, si aceasta nu s-a opus deloc. Am sunat si la 112 si a venit un politist care a facut un PV, insa nu ne-a dat un exemplar, a spus ca numai daca se ajunge in instanta se va folosi acest PV.

Speram sa nu se ajunga in instanta si speram sa scada factura de apa.

Mai am o intrebare ? Pana acum diferenta dintre apometrele citite si totalul facturii de apa, am repartizat-o, in mod egal la toate apartamentele. Acum ar trebui aceste diferente sa le stornez si sa le pun in contul acestui apartament ? Ea nu are posibilitatea sa plateasca si pana ne judecam cu ea (stiti cat dureaza un proces de restanta...) nu vom avea bani sa platim in continuare factura de apa. Nu stiu cum ar fi cel mai bine de procedat !

V-ati mai confruntat ce acest gen de situatii ?
Multumesc
Seara buna !