avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 454 soluții astăzi
Forum Activitate Broker_star

Activitate Broker_star

Buna ziua! Din documentarea mea pentru situația care urmează să o relatez am câteva neclarități. Vreau sa-mi deschid un cabinet de individual de psihologie. Am înțeles care sunt pașii de urmat, am înțeles ca forma fiscala pentru plata taxelor si impozitelor este PFA-ul. Eu sunt pensionat medical si am un certificat de handicap moderat permanent. Anul viitor voi schimba încadrarea cu pensionar limita de vârstă. Am înțeles ca sunt exceptat de la plata Contribuțiilor CAS si ca voi plătii impozit 10% nu voi plăti la șase salarii.
Ce nu am înțeles daca voi plăti si daca da, cat voi plăti Contribuțiile CASS?
De asemeni unde anume găsesc in Legea 296/2023 aceste specificații?
Eu, in anul 2012 am realizat venituri in urma unui contract de colaboare cu o societate, in valoare de 168 roni.
Aceasta suma a fost singura realizata pe parcursul intregului an 2012, nu am avut niciun contract de munca, nici alta forma de angajare.
In data de 30.04.2015 am primit de la ANAF o decizie de impunere pentru plata CASS care ma instiinta ca, conform calcului, la salariul minim, adica 700 roni, cu valoarea de 39 roni/luna (contributie CASS) am de plata suma de 468 de roni pentru anul 2012.
Intreaga suma realizata a fost de 168 de roni, de unde sa scot eu aceasta diferenta?
Va rog sa ma ajutati sa-mi recomandati, daca exista vreo prevedere in Codul Fiscal din 2012 care anuleaza, reglementeaza aceasta anomalie (dupa parerea mea)?
Din punctul meu de vedere este o aberatie, un nonsens.
Multumesc anticipat celor care imi vor da o mana de ajutor.
Multumesc celor care au venit cu lamuriri.
Da, distanta de la "a te inspiri de pe net" pana la "o actiune" facuta de un profesionist este mare.
Asa este romanul (spune un proverb romanesc) : "vrea sa se carpeasca si mai rau se rupe"!