avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 532 soluții astăzi
Forum Activitate cip116

Activitate cip116

Va multumesc frumos pentru raspuns.
Aveti dreptate despre profit si pierdere ,corect sunt excedent si deficit.
Deci,daca am inteles bine adunarea generala hotaraste si nimeni altcineva.
Asta trebuie adus la cunostinta proprietarilor pentru ca a fost un caz anul trecut
Vecinii de la o alta scara s-au trezit cu o "curatenie" pe baza spuselor administratorului "mi-au ramas niste bani"
Problema nu ar fi curatenia ci faptul ca s-a facut in bataie de joc iar cand s-au cerut explicatii in adunarea generala ,raspunsul a fost
"asa am hotarat eu si comitetul executiv"
Anul acesta fiind deficit ...toata lumea e fericita
(bani nu sunt iar "eu si comitetul" nu mai au bataie de cap):D
O sa incerc sa mai explic inca odata
Asociatia nu realizeaza venituri mai mari de 30000 E anual
Bilantul contine sumele incasate si platite furnizorilor plus datorii care trebuie platite.
In partea a doua contine veniturile asociatiei.
Acestea sunt din chirii sau penalizari care s-au recuperat de la cei care au vandut apartamente sau care au achitat dar pot proveni si din cheltuieli bugetare neconsumate.
(un exemplu simplu sunt multele apartamente cu proprietari plecati in alte tari si care fac plati odata pe an deci se aduna penalizari)
Procentul de penalizari este destul de mare,tot timpul raman fonduri din penalizari care nu pot fi utilizati la plati furnizori (trebuie depusi in cont separat)
Eu nu contest contabilitatea dubla pentru ca este mult mai transparenta si datele sunt publice.
Am intrebat despre cum se utilizeaza profitul si cum se recupereaza pierderile
Deci daca adunarea generala hotaraste ce face cu excedentul din anul precedent sau poate sa-l lase pentru "vremuri mai grele" adica economisit pentru o lucrare mai mare eventual.?

Mai simplu decat atat nu stiu cum sa va explic.
Va multumesc frumos pentru raspuns dar vreau un raspuns concret.
Despre aceste sume nu s-a discutat in adunarea generala si nici in comitetul executiv.
Fiind sume variabile anual nu pot fi numai din chirii (care reprezinta maxim 50% din total).
Ce se intampla cu pierderea raportata pe 2015?
Daca s-a depasit bugetul inseamna ca acesti bani s-au luat de la furnizori ?
Mentionez ca asociatia nu are o situatie stralucita la incasari si orice suma neachitata la furnizori atrage penalizari sau inchidere utilitati.
Buna ziua,

In asociatia de proprietari din care fac parte se utilizeaza contabilitate dubla deci bilant .
In bilant apare Excedent/Profit pe 2013-2014 suma totala de 40164 iar in 2015 Deficit/Pierdere 10790
Va rog sa-mi raspundeti, daca puteti, ce se intampla cu aceste sume.
Cand sunt Excedent/Profit ele intregesc bugetul anului urmator,se pot depune intr-un cont special pentru intretinerea cladirii deci capitaliza sau trebuie utilizate in anul imediat urmator ?
Cand sunt Deficit/Pierdere de unde se recupereaza.Se pot recupera din excedentul anilor anteriori ?
Mentionez ca nu v-as fi deranjat cu aceste intrebari dar cand am pus intrebarea presedintelui mi s-a raspuns cu niste balbe foarte comice (una fiind ca nu are ochelarii la el iar alta ca asociatiile sunt nonprofit deci o asociatie nu poate avea bani in plus)
Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc o zi cat mai placuta !