avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 175 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Excedent/Profit sau Deficit/Pierdere la o asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Excedent/Profit sau Deficit/Pierdere la o asociatie de proprietari

Buna ziua,

In asociatia de proprietari din care fac parte se utilizeaza contabilitate dubla deci bilant .
In bilant apare Excedent/Profit pe 2013-2014 suma totala de 40164 iar in 2015 Deficit/Pierdere 10790
Va rog sa-mi raspundeti, daca puteti, ce se intampla cu aceste sume.
Cand sunt Excedent/Profit ele intregesc bugetul anului urmator,se pot depune intr-un cont special pentru intretinerea cladirii deci capitaliza sau trebuie utilizate in anul imediat urmator ?
Cand sunt Deficit/Pierdere de unde se recupereaza.Se pot recupera din excedentul anilor anteriori ?
Mentionez ca nu v-as fi deranjat cu aceste intrebari dar cand am pus intrebarea presedintelui mi s-a raspuns cu niste balbe foarte comice (una fiind ca nu are ochelarii la el iar alta ca asociatiile sunt nonprofit deci o asociatie nu poate avea bani in plus)
Va multumesc anticipat pentru raspuns si va doresc o zi cat mai placuta !
Cel mai recent răspuns: Elena Elena , Consultant resurse umane 19:28, 3 Iunie 2019
Asociatiile de proprietari au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea proprie, in partida dubla sau in partida simpla, prin optiune, potrivit hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari.
In situatia in care acestea opteaza pentru conducerea contabilitatii in partida dubla, aceasta este condusa potrivit prevederilor Ordinului ministrului Economiei si Finantelor nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementarilor contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.
Asociatiile, fundatiile sau alte organizatii de acest fel, partidele politice, patronatele, organizatiile sindicale, cultele religioase, precum si altele asemenea, infiintate in baza unor legi speciale, in scopul desfasurarii de activitati fara scop patrimonial, care au obligatia, potrivit legii, sa conduca contabilitatea in partida dubla si sa intocmeasca situatii financiare anuale, aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2004, reglementarile contabile aprobate prin Ordinul nr. 1.829/2003.
Persoanele juridice fara scop lucrativ prevazute de O nr 1.829/2003 la lit. c) pot organiza si conduce contabilitatea in partida simpla numai cu avizul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau al administratiilor finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, daca in cursul unui exercitiu financiar veniturile din orice sursa se incadreaza sub plafonul de 30.000 euro.
In situatia in care aceste persoane juridice fara scop lucrativ realizeaza venituri din orice sursa peste acest plafon, ele sunt obligate ca, incepand cu exercitiul financiar urmator, sa treaca la organizarea si conducerea contabilitatii in partida dubla, pe toata perioada de functionare a acestora.
Asociatia dv de proprietari realizeaza venituri anuale peste limita de 30.000 euro ?
In contabilitate, repartizarea profitului realizat intr-un an financiar-contabil se inregistreaza dupa aprobarea situatiilor financiare anuale.
Dividendele repartizate, precum si celelalte repartizari efectuate din profit, sunt evidentiate in rezultatul reportat, urmand ca, dupa aprobarea de catre adunarea generala a actionarilor sau asociatilor acestor destinatii, in anul urmator, sa fie reflectate in conturile corespunzatoare de datorii.
Dividendul reprezinta o distribuire in bani sau in natura, efectuata de o persoana juridica unui participant la persoana juridica, participant care poate sa fie persoana fizica sau juridica. Dividendele se platesc actionarilor sau asociatilor - proportional cu cota de participare la capitalul social varsat, daca prin actul constitutiv nu se prevede altfel.
Exccedent/profit se poate obtine si de catre asociatiile de proprietari si poate fi reprezentat de sume reprezentand c/v chirii parti comune
L nr 230/2007 Art. 13
Veniturile obtinute din exploatarea proprietatii comune apartin asociatiei de proprietari. Aceste venituri alimenteaza fondurile speciale ale asociatiei de proprietari pentru reparatii si investitii cu privire la proprietatea comuna si nu se platesc proprietarilor.
Va multumesc frumos pentru raspuns dar vreau un raspuns concret.
Despre aceste sume nu s-a discutat in adunarea generala si nici in comitetul executiv.
Fiind sume variabile anual nu pot fi numai din chirii (care reprezinta maxim 50% din total).
Ce se intampla cu pierderea raportata pe 2015?
Daca s-a depasit bugetul inseamna ca acesti bani s-au luat de la furnizori ?
Mentionez ca asociatia nu are o situatie stralucita la incasari si orice suma neachitata la furnizori atrage penalizari sau inchidere utilitati.
Pentru eventuala continuare a discutiei precizati concret,asociatia dv de proprietari realizeaza anual venituri peste 30 000 euro?
Daca realizati astfel de venituri nu puteti sustine ca asociatia nu are o situatie stralucita
Problema incasarilor este problema care tine de respect,bun simt din partea proprietarilor sa isi achite lunar cotele individuale de intretinere si de interesul presedintelui de a desfasura demersuri pentru recuperare sume cu titlu de restanta de la rau platnici
Pentru raspuns concret furnizati date concrete
Pentru ca o asociatie de proprietari sa organizeze si sa conduca contabilitatea in partida dubla este obligatoriu necesar sa existe hotarare a adunarii generale,or dv afirmati Despre aceste sume nu s-a discutat in adunarea generala
Daca s-a depasit bugetul inseamna ca acesti bani s-au luat de la furnizori ?

Cel mai in masura sa va raspunda despre sursa exccedentului este cenzorul/comisia de cenzori din cadrul asociatiei de proprietari
Pe de alta parte,daca invocati neplati catre furnizori,inseamna ca nu avea cum sa se obtina sume de la furnizorii de utilitati,deoarece asociatia nu are o situatie stralucita la incasari
Ultima modificare: Joi, 9 Iunie 2016
ynocentta, utilizator
O sa incerc sa mai explic inca odata
Asociatia nu realizeaza venituri mai mari de 30000 E anual
Bilantul contine sumele incasate si platite furnizorilor plus datorii care trebuie platite.
In partea a doua contine veniturile asociatiei.
Acestea sunt din chirii sau penalizari care s-au recuperat de la cei care au vandut apartamente sau care au achitat dar pot proveni si din cheltuieli bugetare neconsumate.
(un exemplu simplu sunt multele apartamente cu proprietari plecati in alte tari si care fac plati odata pe an deci se aduna penalizari)
Procentul de penalizari este destul de mare,tot timpul raman fonduri din penalizari care nu pot fi utilizati la plati furnizori (trebuie depusi in cont separat)
Eu nu contest contabilitatea dubla pentru ca este mult mai transparenta si datele sunt publice.
Am intrebat despre cum se utilizeaza profitul si cum se recupereaza pierderile
Deci daca adunarea generala hotaraste ce face cu excedentul din anul precedent sau poate sa-l lase pentru "vremuri mai grele" adica economisit pentru o lucrare mai mare eventual.?

Mai simplu decat atat nu stiu cum sa va explic.
cip116 a scris:
Procentul de penalizari este destul de mare,tot timpul raman fonduri din penalizari care nu pot fi utilizati la plati furnizori (trebuie depusi in cont separat)

Din aceste penalizari incasate de asociatie, se platesc penalizarile aplicate de furnizori. Sumele ramase din penalizari se folosesc pentru acoperirea unor cheltuieli cu repartiile si intretinrea proprietatii comune si/sau pentru acoperirea unor cheltuieli de administrare, asa cum prevede legea 230/2007.
Acestea se pot prelua de pe un an pe altul.
Am intrebat despre cum se utilizeaza profitul si cum se recupereaza pierderile
Deci daca adunarea generala hotaraste ce face cu excedentul din anul precedent sau poate sa-l lase pentru "vremuri mai grele" adica economisit pentru o lucrare mai mare eventual.?

Nu aveti profit sau pierdere in sens fiscal, deoarece asociatia de proprieatri nu este o societate comerciala ce are drept scop realizarea de profit.
Sumele ramase la sfarsitul anului se preiau in anul urmator asa cum sunt. Adunarea generala aproba anual bugetul de venituri si cheltuieli iar comitetul executiv va pune in practica acest buget in cursul anului. Bugetul este format di venituri si cheltuieli. Sumele ramase necheltuite din penalizarile incasate (acel profit de care spuneti) se evidentiaza in fondul de penalizari si se pot transfera in fondul de reparatii. Sumele pe care le considerati pierderi se regasesc in evidentele contabile ca restante ale membrilor asociatiei iar acestea se sting treptat pe masura ce se incaseaza.

Alte discuții în legătură

Ce facem în cazul restanțierilor, dacă nu s-a mai convocat nicio adunare generală de vreo 5 ani? mai e posibil să li se ceară penalizări? flory_mr flory_mr Ce facem în cazul în care nu s-a mai convocat nicio Adunare Generală de vreo 5 ani, mai e posibil să li se ceară restanțierilor penalizări dacă șefii ... (vezi toată discuția)
Documente intocmite de o asociatie non profit ionu roman ionu roman as dori sa lansez acest subiect! Poate cineva sa imi spuna ce documente emite o asemenea asociatie * nu ma refer la documente contabile* ? Ma refer aici ... (vezi toată discuția)
Ce trebuie sa cuprinda un bilant la asociatie ? BEN46 BEN46 Ce trebuie sa cuprinda un bilant la o Asociatie si cine-l intocmeste si verifica ? (vezi toată discuția)