avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Activitate severinvlad

Activitate severinvlad

In adunarea generala din martie 2015 s-a hotarat inlocuirea coloanelor de incalzire avand in vedere vechimea de 40 de ani, faptul ca la etajele superioare nu mai ajunge agent termic datorita colmatarii tevilor subtiri si tot mai deselor reparatii ce au aparut ca urmare a gauririi tevilor de rugina. Tot in adunarea generala s-a hotarat inlocuirea tevilor din metal cu tevi din PPR.

S-au strans bani la fondul de reparatii, s-au contactat mai multe fiirme si s-a ales una care a convenit mai mult atat financiar cat si ca termen de garantie oferit.
Lucrarea este in desfasurare, s-a facut cam jumatate si am ajuns la un apartament care nu doreste inlocuirea tevilor. Respectivul apartament este debransat de la incalzirea centralizata, are centrala proprie, insa omul spune ca lui ii ajunge caldura cedata de tevile verticale si daca acestea se vor inlocui cu PPR va fi nevoit sa dea drumul la centrala. Si spune ca este un abuz al asociatie inlocuirea tevilor de la el din casa.

Este aberant ca tocmai un apartament care a renuntat la incalzirea centralizata sa blocheze acum inlocuirea tevilor comune de incalzire. Firma de instalatii cere si ea bani suplimentar pentru materiale, daca se pune teava de metal, pentru ca nu a fost prevazut in deviz (tevi, mufe rapide...etc). Cum sa iesim din aceasta situatie si sa fie bine pt toata lumea?
Răspuns la discuția rampa de handicapati scara bloc
Buna ziua. Am o situatie asemanatoare. Persoana cu handicap a facut cerere pentru constructia unei rampe de acces si pentru modificarea usilor de la lift. Am facut tabel si proprietarii si-au dat acordul pentru constructie si pentru modificarea usilor insa nu au fost de acord cu finantarea din fondurile asociatiei. Pe scurt, i s-a formulat raspuns persoanei cu handicap ca are acordul pentru constructie insa cu finantare din surse proprii sau atrase de dumnealui.

Acum persoana vrea sa construiasca din banii asociatei, adica ai vecinilor iar vecinii nu vor sa finanteze ei lucrarea. Apropos, asociatia nici nu dispune de fondurile necesare, deloc mici.

Ne aflam in situatia in care persoana a facut petitie la Autoritatea pt pers cu dizabilitati iar acestia (autoritatea) invoca art. 62, alin 1 din l. 448/2006 care prevede ca cladirile de utilitate publica, caile de acces, cladirile de locuit construite din fonduri publice... vor fi adaptate astfel incat sa permita accesul neingradit al persoanelor cu handicap

Intrebarea este daca blocul de locuit care dintotdeauna a fost bloc de proprietari se poate include la cladire de locuit construite din fonduri publice deoarece inainte de a fi al proprietarilor, in 1977, cred ca el a fost construit din banii statului si apoi vandut catre proprietari?

Cred ca aici litera legii spune una insa spiritul legii face referire la cladirile de locuit construite din fonduri publice, gen ANL, si care nu au proprietari persoane fizice. Altfel, cam toate constructiile din perioada comunista s-au construit din banii statului, adica din fonduri publice...


Multumesc
Răspuns la discuția Repartizare pierderi apa
Doamna Flori2009,

In cazul asociatiei mele, primul lucru care s-a facut a fost eliminarea pierderilor dintre contorul de bransament si coloanele verticale ce alimenteaza apartamentele (astea au fost singurele PIERDERI identificate).

Pentru ca totusi au existat in continuare diferente intre autocitirile proprietarilor si factura ApaNova s-a procedat astfel:
1. data citirii apometrelor este afisata lunar la avizier si este aceeasi cu data la care ApaNova face citirea contorului de bransament, data care este anuntata in fiecare factura pentru luna urmatoare;
2. citirea apometrelor se face cu trei zecimale, pentru a avea consumul exact, la litru

Chiar si asa diferente apar lunar. Din acest motiv se procedeaza lunar la repartizarea diferentelor inregistrate (care uneori sunt cu + alteori cu -) proportional cu consumul fiecarui repartitor, pe principiul regulii de 3 simpla.

Pentru a nu tulbura "linistea" proprietarilor, citirea este "autocitire" iar o data la 3 luni citirea se face de catre administratie, pentru conformitate. Odata cu citirea administratorul semnaleaza acolo unde observa ca robinetii sau flotorul de la bazin nu inchid bine pentru a se repara.

In felul acesta diferentele intre citirile individuale si contorul de bransament (datorate tipului si clasei apometrelor, vechimii acestora, modului in care au fost montate, momentului citirii etc) au scazut ajungand la valori de 2-3%.

Mult succes!
Domnule Adrian,
Va multumesc pentru impartasirea experientei dvs.

In cazul nostru situatia a fost creata in urma demisiei administratorului care locuia in bloc si care avea toate actele, arhiva asociatiei si biroul la el in casa. Prin angajarea unui administrator care nu locuieste in bloc ne vedem obligati sa amenajam un spatiu pentru administratie (arhiva, birou) si cum avem numai subsolul tehnic si uscatoria de la et. 11 am decis sa amenajam acolo spatiul respectiv. Din acest motiv timpul ne preseaza foarte, foarte tare si actionarea in instanta nu ne rezolva problema acum, cand avem nevoie de spatiu, ci numai dupa o hotarare favorabila si executare propriu-zisa, toate aste putand dura si 2-3 ani.

De aici au pornit problemele, cu proprietarii care le-au ocupat de ceva vreme si acum niciunul nu vrea sa cedeze, sa se comaseze cumva (sunt 3 incaperi si comitetul a cerut eliberarea numai a uneia, oricare, prin intelegerea intre vecini) sau sa isi depoziteze lucrurile asa cum au facut-o si altii in subsol. Desi au fost amenintati cu actionarea in instanta nu s-a intamplat nimic. Acum am sperat ca o decizie (eu i-am zis hotarare) a comitetului executiv de impunere a unei chirii poate ii determina sa cedeze si sa elibereze unul din acele spatii. Desigur ca am considerat permanent ca aceasta se incadreaza la art.17 din HG 1588 si este o reglementare a folosirii proprietatii comune.
Probabil nu m-am facut bine inteles: proprietarii care au ocupat abuziv acele spatii nu doresc nici sa plateasca chirie, nici contracte de inchiriere insa nici nu vor sa le elibereze.

Cel mai probabil nu se va obtine nici un tabel cu semnaturi pentru ca este un spatiu comun ocupat abuziv, adica fara acordul celorlalti si scopul a fost eliberarea si punerea lui la dispozitia asociatiei.

Cum un contract are doua parti, la ce bun un contract pe care il semneaza numai o parte. Astfel s-a ajuns la o hotarare de impunere care prevede suma de plata si ca termen - fie pana la eliberarea spatiilor, fie pana la intrarea in legalitate prin obtinerea acordului majoritatii locatarilor.

Revin cu intrebarea daca aceasta hotarare de impunere a comitetului executiv, cunoscand situatia mai sus prezentat, este legala ?
Răspuns la discuția Presedinte - administrator
Pe perioada cat asociatia nu are un administrator atributiile acestuia sunt preluate prin lege de comitetul executiv, inclusiv presedintele. Daca privim asa, este perfect legal, daca numai a preluat atributiile si nu are un contract de munca pentru functia de administrator.

Daca nu incaseaza nici bani pentru functia de administrator si o face voluntar nu aveti ce reprosa la primarie. Insa puteti pune umarul sa gasiti un administrator mai gospodar. Spor !
In blocul in care locuiesc, cele 3 camere de la ultimul etaj - fosta spalatorie si uscatorie - au fost ocupate de catre cativa proprietari fara a avea insa acordul celorlalti proprietari sau al asociatiei. Asta se intampla cu cativa ani in urma.

Presedintele actual si comitetul executiv doresc amenajarea unui spatiu pentru administratie intr-o incapere si le-a solicitat sa elibereze unul din spatii. Cei care le-au ocupat refuza eliberarea, ba mai mult, politistul de proximitate a sugerat ca singura modalitate pt eliberarea acestor spatii ocupate abuziv este obtinerea unei hotarari judecatoresti executorii de eliberare.

In situatia creata, comitetul executiv a adoptat o hotarare prin care se instituie o chirie pentru spatiul respectiv, ce urmeaza a fi platita proportional cu suprafata ocupata de fiecare din impricinati.

Evident ca s-au nascut discutii si de aceea va rog sa imi spuneti daca este ceva ilegal in instituirea unei chirii pentru spatiile comune ocupate abuziv si daca este vreo modalitate de atacare a acestei hotarari a comitetului executiv. Va multumesc.
Răspuns la discuția Reabilitarea termica a blocurilor
Conform tarifelor oferite de primarie si calculat de mine la intreaga suprafata a blocului, daca platim 20%, asociatia ar avea de platit pentru reabilitare prin fonduri europene 175 593,4 lei, adica 17 559,34 lei anual. Costurile totale cu incalzirea pe intreg blocul in sezonul rece 2013-2014 au fost de 25169,56 lei.

La o reducere de 40% a consumului de GCal (care personal nu cred ca va depasi 20%) in urmatorii 10 ani, in conditii similare, vom avea de platit 15 101,74 lei incalzirea + 17 559,34 lei rata anuala = 32 661,08 lei. Adica vom plati in urmatorii 10 ani cu 30 % mai mult anual pentru confortul termic creat, urmand ca din anul 11 sa platim mai putin cu 40%. Asta in conditiile ideale in care se atinge procentul astronomic de 40% reducere la factura de incalzire si nu apar in tot acest timp alte cheltuieli legate de intretinerea si repararea lucrarilor de reabilitare.

Concluzia o trageti singuri !



Subscriu la tot ce a spus fratila mihaela mai sus.

Principala calitate a presedintelui trebuie sa fie cea de bun gospodar iar daca mai are si cunostinte economice sau juridice este cu atat mai bine.

Insa pentru aspectele economice si juridice sunt angajate de obicei persoane specializate - cenzori, contabili - carora le sunt declinate toate responsabilitatile specifice postului ocupat, presedintele avand obligatia de a viza toate documentele semnate de acestia, insa responsabilitatea corectitudinii si legalitatii le revine 100 % prin functia ocupata.
Haideti sa privim si altfel problema! Intr-un bloc comitetul executiv este acela care duce la indeplinire hotararile adunarii generale si nu presedintele singur. Presedintele este unul dintre membrii comitetului care are suplimentar atributia de a semna si de a reprezenta asociatia in relatiile cu tertii.

Cu siguranta ca nemultumirea a aparut intre fiul presedintelui si comitetul executiv, poate chiar fiul presedintelui are dreptate iar tatal lui, desi presedinte, nu are majoritate in comitet pentru a rezolva favorabil nemultumirea acestuia. Asa ca singura solutie care a vazut-o este un proces in instanta.

Cunosc un caz similar unde presedintele asociatiei are parte de un comitet potrivnic alcatuit din "dinozauri" care ii blocheaza orice actiune si care il impiedica sistematic in intrarea in legalitate cu anumite proceduri din cadrul asociatiei, pe principiul "daca in 20 de ani nu s-a intamplat nimic, merge si asa", si care deasemeni a amenintat (el, presedintele) ca numai o actiune judecatoreasca ii va determina de "dinozauri" sa apuce calea legii.