avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1252 soluții astăzi
LIVE, ACUM (126 PARTICIPANȚI) GDPR în activitatea de zi cu zi: Managementul consimțământului, breșele de securitate și marketingul direct
Accesează live evenimentul
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general avansuri furnizori neinchise
Discuție deschisă în Contabilitate în general

avansuri furnizori neinchise

In septembrie 2005 societatea incheie un contract cu un furnizor pt etajarea unui imobil (compus din mai multe garsoniere).Conform contractului exista un deviz estimativ de 174000 ron.si se emit 3 facturi de avans in valoare totala de 98000 ron (val fara tva).Se executa lucrari si furnizorul intocmeste situatii de lucrari (in perioada septembrie,octombrie si noiembrie 2005) in valoare totala de 167000 ron fara sa emita si factura finala sau sa storneze avansul.Facturile de avans au fost inregistrate in contabilitate 4092=404 si achitate.In 2007 si 2008 o parte din apartamente se vind.In 2009 se face reevaluarea imobilului si se constata o crestere a valorii acestuia.Furnizorul care a efectuat lucrari nu a fost de gasit si in mai 2009 apare pe site-ul de la mfinante ca firma ar fi suspendata.Cum pot inchide suma din 4092 ? Poate in inchisa inainte de inregistrarea reevaluarii ? Cu multumiri,Ioana
Cel mai recent răspuns: Magda Staicu , Consultant fiscal 19:44, 15 Aprilie 2010
~ Conținut șters la cerere ~
intradevar este o situatie delicata ...
Sunt curioasa cum s-a facut receptia finala a imobilului in lipsa facturii finale , cum s-a inregistrat imobilul, cum s-au facut dezmembramintele si vinzarea garsonierelor catre beneficiarii finali, cum s-au facut actele de vinzare cumparare si pe ce sint cumparatorii proprietari .
Dupa cum vedeti , sunt o multime de intrebari care pot fi puse .
Inchiderea contului , daca va decideti sa o faceti , este o decizie de risc pe care nu cred este bine sa si-o asume contabilitatea .
Nu a fost singurul furnizor.Pentru toti ceilalti furnizori situatiile de lucrari au fost inchise.Acestea plus restul de materiale si lucrari au fost inregistrate in 231 care a majorat valoarea imobilului(costul de achizitie).Ulterior receptiei (comisie interna) s-a facut evaluare (in 2006) de catre un evaluator (a fost o crestere de valoare prin reevaluare) In baza actului de dezmembrare (care a venit dupa reevaluarea din 2006) s-a facut si in contabilitate (cf raport de dezmembrare- cote procentuale si suprafata fiecarei garsoniere)
ordinea :
- cumparare imobil - 2004
-receptie investitii - noiembrie 2006 (inchidere 231)
-reevaluare 2006 (crestere de valoare)
-dezmembrare 2007
-vinzare (partial) 2007 si 2008
-reevaluare 2009 (crestere de valoare)
o idee , nu stiu in ce masura va convine sa o puneti in practica :sa incercati sa contestati hotararea de suspendare a firmei respective; este o chestiune de natura juridica trebuie discutat cu un jurist
Altminteri , mentin punctul de vedere de mai sus cu privire la contul 409 : soldul sau reflecta un adevar economic in cele din urma si anume lipsa facturii finale
Ultima modificare: Luni, 12 Aprilie 2010
Magda Staicu, Consultant fiscal

Alte discuții în legătură

Reevaluare cladire crinab crinab In urma unor lucrari de modernizare executate in regie proprie , si datorita neefectaurii reevaluarii unui imobil , la data reevaluarii a fost stabilita o ... (vezi toată discuția)
Demolare cladire proprietate ioanatodi ioanatodi Se va demola o cladire a firmei , proprietate , si am primit un deviz de demolare pentru a-l inregistra . Ideea e ca nu m-am mai confruntat cu aceasta ... (vezi toată discuția)
Avans platit, furnizor in insolventa 72lia 72lia Sc plateste un avans pentru o lucrare, factura de avans, plata prin virament. Prestatorul executa partial lucrarea, intra in insolventa fara a emite factura ... (vezi toată discuția)