avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 866 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... carte de munca incheiata dupa cat timp?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

carte de munca incheiata dupa cat timp?

Buna ziua,

Dupa cat timp de la terminarea contractului de munca conf art 55 lit b, ar trebuie fostul angajator sa fie pregatit sa-mi inmaneze cartea de munca, avand in vedere ca rapoturile noastre de munca au incetat?
Exista vreo modalitate prin care il pot soma sa-mi-o inmaneze, in cazul in care rea-vointa/nepasarea/etc duc la tergiversarea acestei situatii? Mi-o poate trimite prin posta cu confirmare de primire?

Multumesc anticipat,
JDB
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:40, 13 Aprilie 2010
Potrivit art. 9 alin. 2 din Legea nr. 130/1999, angajatorul este obligat să depună la I.T.M. actele privind încetarea contractului individual de muncă, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora.
Potrivit art. 1 din Decretul nr. 92/1976, carnetul de muncă este actul oficial prin care se dovedeşte vechimea în muncă, în profesie, vechime în funcţie, meserie sau specialitate, timpul lucrat, salariul de bază la încadrare şi alte drepturi ce se includ în acesta, iar art. 2 precizează că el se întocmeşte pentru personalul încadrat în muncă pe bază de contract. Pentru aceeaşi persoană nu se poate întocmi decât un singur carnet de muncă, care se păstrează la unitate şi i se eliberează angajatului numai în cazul încetării contractului de muncă.
Va recomand sa depuneti o cerere in acest sens la angajator (sa pastrati o copie cu nr. si data inregistrarii la angajator) si o reclamaţie la Inspectoratul Teritorial de Muncă în vederea luării măsurilor legale pentru obligarea angajatorului de a-şi îndeplini aceasta obligatie.
Daca nu se va conforma, veti introduce actiune in instanta impotriva angajatorului.
Carnetul de munca se elibereaza personal, nu se poate trimite prin posta. ;)
Va multumesc pentru clarificare
In momentul in care o persoana isi inceteaza activitatea, patronul este obligat sa-i inapoieze carnetul de munca completat la zi si nu are nici un drept sa refuze sa elibereze acest act. In cazul unui refuz, se poate sesiza in scris aceasta situatie Inspectoratului Teritorial de Munca sau instantei judecatoresti competente din zona in care angajatorul isi are sediul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Imputernicire ridicare carte de munca andrei2105 andrei2105 In cazul in care plec de la o firma dintr-un oras si ma angajez in alt oras aflat la distanta de 600 de km iar cei de la firma de la care plec nu imi ... (vezi toată discuția)
Cerere incetare contract de munca prin acordul partilor bogdan20 bogdan20 Buna ziua.Am si eu nevoie de un model pentru o astfel de cerere. :) (vezi toată discuția)
Ajutor reclamatie itm sibiu manolache carmen manolache carmen Buna ziua ! Am o mare- mica problema , nu stiu exact cum sa o definesc ... In perioda 17 ianuarie - 08 august 2008 am lucrat ca inspector asigurari la ... (vezi toată discuția)