avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 384 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Să schimbăm împreună legea Rescrierea Legii Educației Naționale este ...
Discuție deschisă în Să schimbăm împreună legea

Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesarã

Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale
Înregistrat sub Legea Educației Naționale, În regim de urgență Guvernul a hotărât

În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.

Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii. În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,…, imposibil după părerea mea).

Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent.

Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației).

Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului).

Referitor la disfuncționalitățile legate de resursele umane, precizez următoarele:
- formarea și dezvoltarea profesională a resurselor umane în sistemul de învățământ este în continuare centralizată, pentru că este greu a se corela cu nevoile și interesele beneficiarilor individuali(cadre didactice, manageri de unități școlare) și/sau instituționali.
Conform noii legi, nu există un sistem ascendent de identificare a nevoilor de formare ale cadrelor didactice, care să fundamenteze investițiile și programele în acest domeniu.(vezi cadrul legii…)

vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
[ link extern ]
--------------------
...amendarea ipocriziei si demascarea autocratiei, intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul modifica deja structura firii umane...
vezi:

[ link extern ]
[ link extern ]
dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
vezi și:
[ link extern ]
[ link extern ] /

am să revin cu precizări
Cel mai recent răspuns: ContSters20980 , utilizator 11:49, 27 Aprilie 2010
Precizari
Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară.
Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară. Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe: - bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi: [ link extern ]
mai putin decat in 2008. Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ. Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.) - legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant; - finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele); - adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace; - are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic; - implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar; - 1/3 +1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor; - creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar; - legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani; - NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC; - se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare); - duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general; - si cate si mai cate.
In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege. Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume: - raspundere publica; - autonomie institutionala; - transparenta actului decizional; - valorizarea resursei umane; - abordarea etica a serviciului educational; - apropierea actului de decizie de locul actului de educatie; - subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile); - diversitatea culturala si etnica. Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza „societatii bazate pe cunoastere”, iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente. In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand cont doar ca acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii). Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme: - neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general; - infrastructura precara; - slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.; - standardele „nationale”…; vezi și:[ link extern ]
Ultima modificare: Luni, 26 Aprilie 2010
gabriel teodorescu, utilizator
Substituire și substituit; nevoi sociale vs nevoi sociale de educație

Nevoile de educație sunt nevoi sociale, constituind de fapt cerințele pe care societatea le formulează față de sistemul educativ, concret comunitatea le formulează față de instituția școlară.
Nevoile de educație vor genera multe neclarități în sistem, deoarece disputa va fi tot timpul între nevoile sociale și cele educaționale.(este totuși o implicație logică...); ... cum A implică B și B implică inevitabil A,..., concluzia sistemul educativ va fi obligat să se adapteze și mai ales să se radapteze ori de câte ori apar nevoi sociale nesatisfăcute.(vezi forma legii... ciudată lege...). Conform raționamentului legii atunci când societatea în funcționarea ei ar avea disfuncționalități, dezechilibre între diferite sectoare, atunci și EDUCAȚIA va fi schimbată.
Astfel, EDUCAȚIA va perpetua și ea dezechilibrele din sfera socialului și le va amplifica.
Deci: EDUCAȚIA va fi un substitut al schimbărilor sociale care vor surveni în societatea românească.
Întrebare mea adresată guvernanților: Dacă neconcordanțele între educație și social se vor amplifica, pe care din cele două ar trebui să o schimbăm???
( ... cum massmedia manipulează la greu, atunci cu certitudine Educația se face vinovată de toate relele societății...)
Confuzia legii este între:
- nevoi sociale;
- nevoi sociale de educație...
Ultima modificare: Luni, 26 Aprilie 2010
gabriel teodorescu, utilizator
aveti dreptate, stimate domn
va sustin in totalitate in demersurile dvs.. ideea este ca aici se dezbat idei si se ofera sugestii de rezolvare a unor probleme acute..
opinia mea este ca, pentru a rezolva problema legii invatamantului, trebuie apelat la grupuri care sa faca lobby in parlament.. asociatii si fundatii constituite ad hoc pentru aceasta nobila si necesara schimbare in invatamantul romanesc.. si, da! aveti nevoie si de specialisti in drept si de profesori, copii si parinti interesati, reuniti in cadrul aceluiasi grup..
daca nu exista nimic in acest sens puneti dvs bazele.. faceti o asociatie sau fundatie avand ca scop modificarea legii invatamantului..sunt convins ca veti gasi rapid sustinatori, chiar si pe acest forum
bafta

Alte discuții în legătură

Ce legi li se aplică profesorilor din școlile private internaționale? a_na a_na Aș vrea să știu ce legi (în afară de legislația muncii) li se aplică profesorilor angajați într-o școală înregistrată la MEN ca furnizor de ... (vezi toată discuția)
Legi privind drepturile studentului Destiny.Within Destiny.Within Buna. Am o problema delicata as zice eu. Am facut 2 ani jumate la facultatea de medicina dentara din Constanta, si din motive personale nu am putut termina ... (vezi toată discuția)
inscrierea copilului in clasa 0 mir21 mir21 Va intreb,in legatura cu acea aberatie a ministerului educatiei de a inscrie copilul in clasda 0 incepand cu anul scolar 2011-2012, desigur nu stie nimeni ... (vezi toată discuția)