Buna!
Am urmatoarea situatie : am avut un salariat la care am realizat o cercetare disciplinara; in momentul in care am vrut sa-i comunic decizia de concediere - la aceeasi adresa la care am trimis convocatorul (si s-a prezentat de altfel, deci a primit convocatorul si procesul de cercetare disciplinara s-a desfasurat normal)- coletul a fost returnat, spunandu-se ca nu a fost acceptat de catre destinatar; analizand un pic, am aflat de la insusi angajatul in cauza ca a inchiriat la o firma, aspect pe care nu ni l-a adus la cunostinta. Acum avem o sesizare de la ITM ca nu i-am comunicat decizia ; mentionez ca angajatul a fost chemat la sediu si a refuzat sa semneze si ulterior, i-am transmis decizia cu un executor judecatoresc.
Stiam - dar nu pot sa-mi amintesc de unde - ca angajatul / fostul angajat acum - are obligatia de a anunta schimbari in modificarea locatiei in termen de 5 zile.
Stiu gresit ?
Rog o lamurire.
Multumesc anticipat.
Daca ati trimis decizia de concediere prin executor judecatoresc, atunci trebuie sa aveti dovada comunicarii acesteia de catre executorul judecatoresc.
Obligatia de comunicare a schimbarii de domiciliu o are fata de organele de politie si nu fata de catre angajator ... dvs trebuie sa faceti dovada ca ati comunicat decizia la adresa din B.I. sau C.I.
Pentru comunicarea deciziei si a altor inscrisuri prin posta si/sau executor judecatoresc este necesara transmiterea cu confirmare de primire postala (AR) pe care, in mod normal posta ar trebui sa v-o returneze sau dovada comunicarii pe care o puteti obtine direct de la executor.
In eventualitatea in care posta nu va remite confirmarea postala (in care factorul postal este obligat sa mentioneze motivul neprimirii de catre destinatar , ex: refuza primirea, domiciliu schimbat, etc.) puteti face dovada cu chitanta emisa de posta in care este mentionat atat destinatarul / domiciliul acestuia cat si felul trimiterii (AR).
Avand aceste minime dovezi , ITM ar trebui sa considere suficient de lamuritoare demersurile realizate de angajator, caruia nu i se poate imputa neprimirea / refuzul de primire a documentelor de catre destinatar.
Acelasi minim probatoriu va este util si in cazul unui eventual litigiu de munca , care ar face obiectul unui dosar in instanta.
Corect, d.p.d.v. al legii si competentelor acordate prin lege, insa angajatorul este nevoit intr-un fel, sa "demonteze" cu argumente si probe aspectele invocate de angajat in sesizare. Altfel s-ar considera ca nu este transparent sau ca sfideaza institutia (I.T.M.) si de aici, lupta se transfera in alt plan....