avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... cum se infiinteaza un cabinet de practica independenta ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

cum se infiinteaza un cabinet de practica independenta de catre un asistent medical licentiat?

Sunt asistent medical licentiat si as dori sa practic independent intr-un cabinet medical. Cum ar trebui sa procedez? Trebuie sa ma inregistrez la registrul comertului ca persoana fizica autorizata ? Ce parere aveti? Nu stiu cu ce sa incep.
Cel mai recent răspuns: danaant , utilizator 20:40, 4 Martie 2011
Buna ziua,
Nu cunosc exact procedura in cazul cabinetelor medicale insa cred ca acest raspuns oferit de catre un alt site specializat va poate ajuta. In cazul in care aveti nevoie de un contabil dupa infiintarea cabinetului va pot ajuta cu servicii contabile complete la preturi avantajoase, negociabile.
''Cabinetul medical individual poate fi infiintat doar de catre medicul care isi va desfasura activitatea in respectiva unitate, intrucat aceasta forma de organizare nu are personalitate juridica distincta ci functioneaza ca persoana fizica, fiind forma de exercitare liberala a profesiei medicale.
In cabinetul medical individual isi exercita profesia medicul titular, care poate avea ca salariati ori colaboratori medici sau orice alta categorie de personal (Ordinul 124, art. 2)
1. Pentru infiintarea unui cabinet medical individual, prima institutie la care trebuie sa se prezinte medicul solicitant este Colegiul Medicilor din judetul in care isi va aflla sediul cabinetul respectiv.
1. Actele necesare la Colegiul Medicilor:

1. Dovada de detinere a spatiului (comodat, act de vanzare-cumparare, contract de inchiriere, donatie, etc.). Se vor anexa Schita spatiului (cu numerotarea camerelor componente) - copii

2. Daca spatiul respectiv se afla intr-o locatie unde locuiesc sau isi desfasoara activitatea alte persoane fizice sau juridice este necesar acordul scris al colocatarilor (acordul scris al Asociatiei de locatari, al Conducerii Intreprinderii, etc.) - copie

3. Autorizatia de libera practica a medicului titular. Cabinetul poate fi avizat numai pentru specialitatile, competentele si supraspecializarile mentionate in aceasta autorizatie - copie

4. Taxa de avizare: echivalentul in lei a 25 Euro (pentru fiecare specialitate – in cazul in care exista mai multe specialitati), platibil in lei, la cursul zilei, la casieria CMB (conform Dispozitiei de incasare emisa de Departamentul Avizari-Acreditari la depunerea dosarului) + copie dupa chitanta
5. Dovada achitarii cotizatiei la zi catre CMB - copii

6. Cerere tip completata in momentul depunerii actelor (modelul se gaseste la CMB).

Nu se primesc dosare incomplete

1. Dupa depunerea actelor, Colegiul Medicilor va va contacta pentru stabilirea de comun acord cu inspectorul delegat a datei pentru efectuarea inspectiei. La aceasta inspectie se verifica existenta dotarii minime (conform legislatiei)

2. In termen de maxim 30 de zile (respectiv in termen de 5 zile lucratoare - pentru avizele efectuate cu taxa de urgenta), Colegiul Medicilor va va anunta definitivarea certificatul de Avizare a Infiintarii Cabinetului Medical Individual, din acel moment documentul respectiv putând fi ridicat de la sediu.

1. Cu Certificatul eliberat de catre CMB si cu celelalte acte enumerate mai jos solicitantul se va prezenta la Directia de Sanatate Publica a Municipiului Bucuresti, pentru inscrierea in Registrul Unic al Cabinetelor Medicale.

1. Cerere tip - se completeaza la DSPMB

2. Actul de spatiu (contract de comodat sau de inchiriere sau de proprietate) - copie

3. Autorizatia de libera practica - copie

4. Certificatul de Avizare al cabinetului Medical Individual eliberat de catre CMB - original

1. Dupa infiintare, mai multe cabinete medicale individuale se pot grupa sau asocia
Ultima modificare: Vineri, 18 Iunie 2010
Conta Orasanu, Consultant fiscal
Multumesc frumos, dar subliniez :sunt asistent medical licentiat si nu medic.
Si eu sunt asistent medical am terminat postlicealasi doresc sa infiintez un cabinet de practica individuala in baza ORDONANŢEI DE URGENŢÃ Nr. 144 din 28 octombrie 2008

problema este ca la directia de sanatate publica mi sa spus ca nu exista norme ,criterii standarde de dotare ...
va rog ajutati-ma sau indrumati-ma sa gasesc aceste norme criterii standarde de dotare ...
,
conform art 11 din ordonanta :144/2008
1) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali prevăzuţi la art. 1, membri ai Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, exercită profesia în regim salarial şi/sau independent.
(2) Condiţiile de acces la activităţile profesionale exercitate în regim independent de către asistenţii medicali generalişti, moaşe şi asistenţi medicali sunt stabilite prin norme
elaborate de Ministerul Sănătăţii Publice, în colaborare cu Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România.
ART. 20
2) Activitatea asistenÑilor medicali generalisti, moaselor si asistenÑilor medicali se
desfăsoară în cadrul echipei medicale sau independent, ca titulari sau asociati ai cabinetelor de practică independentă.
ART. 40
2) Ordinul Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din România, prin structurile sale nationale sau judetene, colaboreaza în domeniul sau de competenta cu Ministerul Sanatatii, cu institutii, autoritati si organizatii la realizarea urmatoarelor activitati:
d) elaborarea criteriilor si standardelor de dotare a cabinetelor de practica independenta;
h) avizarea înfiintarii cabinetelor private ale asistentilor medicali generalisti, moaselor si asistentilor medicali, indiferent de forma lor juridica;


Dar nici una dintre aceste institutii nu m-au putut ajuta au zis exista legea dar noi nu avem norme,criterii standarde de dotare ... dupa care sa acreditam aceasta forma de cabinet
din cate mi sa spus se lucreaza la aceste norme ...
In caz ca aflati ceva anuntatima si pe mine
va voi anunta si eu
Mariana
Avand in vedere ca:ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 144 din 28 octombrie 2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişts, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România,

pana in prezent are, totusi, emise unele regelementari in aplicare (norme), cum ar fi:
- 27-Jan-2010 reglementata de Regulament din 2009
privind organizarea si desfasurarea activitatii Comisiei nationale/teritoriale de etica si deontologie a Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din România (M.Of. 62 din 27-ian-2010);
- 20-Jul-2010 reglementata de Hotarirea 10/2010
privind aprobarea Programului national de pregatire a infirmierelor (M.Of. 501 din 20-iul-2010);
- 26-Jan-2010 parti din acest act reglementate de Metodologie din 2009
de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali (M.Of. 58 din 26-ian-2010);
- 12-Aug-2009 reglementata de Regulament din 2009
de organizare si functionare al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din Ro12-Aug-2009 reglementata de Cod din 2009
- 12-Aug-2009 reglementata de Cod din 2009
DE ETICA SI DEONTOLOGIE al asistentului medical generalist, al moasei si al asistentului medical din România (M.Of. 560 din 12-aug-2009),

si ca aceaste profesii au o lege speciala de reglementare - OUG 144/2008 - care la art.38 prevede:
Art. 38
(1)Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România se organizează şi funcţionează ca organizaţie profesională, cu personalitate juridică, neguvernamentală, de interes public, apolitică, fără scop patrimonial, cu responsabilităţi delegate de autoritatea de stat, având ca obiect de activitate controlul şi supravegherea exercitării profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi, respectiv, a profesiei de asistent medical, ca profesii liberale de practică publică autorizate.


ca sunt profesii liberale, atunci eu cred ca:
- pe baza certificatului (de libera practica) eliberat de Ordinul asistentilor;
- va puteti declara activitatea direct la fisc, prin depunerea declaratiei 070 ;
- in urma depunerii declaratiei 070 veti primi CIF ( cod de inregistrare fiscala) ;
- avand CIF puteti incepe sa lucrati ca liber profesionist - asistent medical.

CONCLUZIE:
Dvs. avand o profesie liberala, va veti exercita profesia ca orice liber profesionist care desfasoara activitati independente. Veti emite facturi, veti tine contabilitatea in partida simpla, veti palti contributii individuale (cas 10,5%, cass 5,5%, somaj 0,5%) veti depune declaratii privind impozitul pe venit : estimativa 220 si finala in anul urmator 200, si contractul cu Casa de sanatate dar si declaratiile la pensii si somaj.

Primul pas mergeti la Ordinul asistentilor pentru a va elibera certificatul de libera practica sau cum s-o numi el !

Aceasta interpretare are la baza studiul legislatiei aplicabile in domeniu dvs. !
Atunci cand vor aparea sau se vor aplica normele de acreditare a cabinetului dvs. individual de libera practica , veti obtine toate acreditarile necesare si legale .

Alte discuții în legătură

Cabinet medical fizioterapie MIRELA35 MIRELA35 Buna ziua. Va rog,sa ma ajutati!Asistentii medicali au voie sa-si deschida cabinete particulare pentru tratamente medicale?Sunt asistent medical principal ... (vezi toată discuția)
Asistent medical generalist + pfa = ? jonelsorel jonelsorel Sunt asistent medical generalist si doresc sa-mi infiintez un PFA (in Constanta). La Registrul Comertului mi s-a spus ca nu exista cod pentru aceasta functie. ... (vezi toată discuția)
Certificatul de libera practica farmacist ely1993x ely1993x Buna seara! am si eu o nelamurire lucrez intr-o farmacie ca asistent de farmacie, de un an fara ca sa mi sa ceara certificatul de libera practica! Intrebarea ... (vezi toată discuția)