avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 658 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Activitate online din Romania. Client..firma din US.
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Activitate online din Romania. Client..firma din US.

------ Imi cer scuze pentru un mesaj atit de lung dar am incercat sa fiu cit mai clar in speranta unor raspunsuri edificatoare. ------

Am oportunitatea de a incepe sa lucrez cu o firma din US ca persoana fizica in baza unui contract de independent contractor. Ofer servicii de web design si intretinere site.

Toate bune si frumoase..dar cu legislatia nu ma impac deloc. Am incercat sa ma lamuresc cum stau lucrurile cu banii pe care ii voi primi. Platile ar fi facute prin transfer bancar si nu stiu daca trebuie sa platesc impozite statului Roman.

Recapitulind, as dori sa lucrez ca persoana fizica (nu firma, pers. autorizata etc.), firma client este din US, voi lucra online (direct pe serverul lor) iar platile le-as primi prin transfer bancar si sint zic eu medii pentru cit voi munci. Din discutiile cu Dep. de HR aproximez o suma lunara intre $3000 - $4000.

Nu ma chinuie decit citeva intrebari ale caror raspunsuri concrete se pare ca nu exista sau cel putin nu le-am gasit inca. M-as multumi si cu un caz concret dar nu am gasit pe Internet o situatie identica discutata concret cu o concluzie finala in care se vorbeste de articolul A din legea B si tot asa.

1. Tinind cont ca voi semna un contract de independent contractor, ca voi oferi servicii de web design si intretinere site unei firme din US si ca voi lucra din Romania dar pe serverul lor gazduit in US, nu pot evita in niciun fel impozitarea platilor lunare pe care le voi primi?

2. De ce anume se tine cont la aplicarea impozitului in Romania tinind cont de variabilele de mai sus? Se poate considera ca desfasor activitatea in US tinind cont ca voi semna totusi un fel de contract de colaborator independent cu o firma avind sediul in US si ma poate ajuta acest lucru in vreun fel (poate ca firma din US ar trebui sa plateasca impozitele)?

3. Cine anume se poate sesiza si in ce conditii ca o firma din US imi trimite bani in contul meu personal din Romania in cazul in care ar trebui sa imi declar totusi venitul de mai sus si nu as face asta? Administratia Financiara, O.N.P.C.S.B. ([ link extern ] ?

4. Ce anume mi s-ar putea intimpla daca nu mi-as declara venitul si sa spunem ca de exemplu Fiscul ar fi sesizat de Banca?

5. Cui ma pot adresa pentru a clarifica exact aceasta problema? Un avocat, un contabil? Un avocat specializat pe ce domeniu anume?! (exclud Fiscul pt. ca stiu din experientele altora ca nu dau doi bani pe raspunsurile pe care le dau contribuabililor si nici nu raspund de greselile lor decit poate in justitie)

Am intrebat un prieten contabil si printr-o cunostinta un avocat dar am primit raspunsuri asemanatoare dar totusi neclare. Ambii spun ca doar sumele mai mari de EUR15000 pot fi raportate de banca catre O.N.P.C.S.B. ([ link extern ] :

- spalare bani
- scopuri teroriste
- si altele

In principiu, ambii mi-au spus ca nu ar trebui sa am probleme tinind cont ca sumele primite nu sint exagerat de mari si nu provin din activitati ilegale. Totusi, nu mi se pare ceva foarte clar si mi se pare destul de periculos sa SPER doar ca nu voi avea probleme.

Doresc sa evit impozitarile de orice fel cu orice pret. Nu doresc somaj, asigurare medicala etc. si imi displace complet ideea de a da o mare parte din venitul pentru care voi munci pe branci statului Roman.

Sper ca am ales categoria de forum corecta. Daca nu, rog moderatorii sa mute mesajul in categoria pertinenta.

Va multumesc!
Ultima modificare: Vineri, 23 Iulie 2010
liviu87, utilizator

Alte discuții în legătură

In legatura cu - venituri online [intrebare] 2k523ana_ 2k523ana_ Buna ziua, Am o intrebare scurta deoarece vreau sa fiu o cetateana buna al acestui stat. Eu mai lucrez ca un hobby la web design, cat si pe un ... (vezi toată discuția)
Plata impozit onitza04 onitza04 Buna seara, as dori sa stiu daca banii primiti pe card de catre cineva din alta tara trebuie impozitati ? Daca eu am lucrat independent 4-5 luni dar la un ... (vezi toată discuția)
Situatie fiscala pentru persoanele care lucreaza remote josephine234 josephine234 Lucrez pentru o companie din US, am visa de work in US si platesc taxe in US. Dar o parte din job-ul meu este efectuat si remote, din Romania. Drept urmare, eu ... (vezi toată discuția)