Buna seara!
Am si eu o intrebare legata de schimbarea destinatiei locuintei. Am o locuinta la et.1, am facut toate demersurile in vederea schimbarii destinatiei acesteia in sediu de firma, am dus la primarie copii de pe actul de proprietate si schita, declaratiile vecinilor direct afectati, avizul favorabil al locatarilor si am obtinut certificatul de urbanism. Schimbarea destinatiei am facut-o in ideea ca in viitorul apropiat sa o pot inchiria avand destinatia schimbata, ca sa nu mai fie nevoie sa umblu atunci. Consultand cele scrise pe forum nu mi-este clar un lucru : Destinatia apartamentului se schimba numai cand functioneaza acolo o firma fie in baza unui contract de inchiriere fie in baza unui contract de comodat? Sau din moment ce am facut acele demersuri si am certificat de urbanism in care se autorizeaza schimbarea de destinatie pot sa o consider deja schimbata in sensul ca firma respectiva va folosi spatiul ca un sediu de firma, nu ca un apartament oarecare?
Multumesc!
Schimbarea unui apartament din locuinta in spatiu cu alta destinatie se face inainte ca in apartament sa functioneze o firma. Asta incearca sa va spuna toti care v-au raspuns pana acum, inclusiv eu.
Faptul ca aveti Dv., ca proprietar, acordul vecinilor nu foloseste la nimic daca veti inchiria apartamentul unui cabinet stomatologic. In acest caz cabinetul va trebui, ca sa se inregistreze la Registrul Comertului, pe formularul lui (al cabinetului) sa obtina acordul vecinilor.
Si e normal asta pentru ca depinde si de activitatea care se va desfasura in acel apartament. Vecinul Dv. poate in principiu este de acord sa va semneze pentru schimbarea destinatiei daca i-ati spus ca vreti ca acolo sa functineze numai sediu de firma fara activitate, de exemplu, dar poate nu este de acord ca sub el sa functioneze un atelier de facut pantofi....Intelegeti?
Acordul vecinilor, avizul asociatiei se ia numai in momentul cand acest apartament este pe cale sa devina sediu de firma, atelier de ceva, punct de lucru....si semnaturile se dau pe formularul firmei respective, nu se ataseaza foaie cu semnaturi date inainte fara specificatie.
:) Am inteles asta. Vecinilor le-am comunicat ce activitate se va desfasura in spatiul respectiv (nici intr-un caz atelier de reparat pantofi) ci birouri de traduceri, proiectari sau consultanta ceva. Nimic care sa deranjeze. ORC-ul nu va face altceva decat sa autorizeze firma X sa functioneze in spatiul Y si nimic altceva, asta bineinteles daca spatiul este corespunzator desfasurarii acelei activitati. Multumesc frumos pentru raspunsuri, in special dvs. doamna elga50, pentru claritatea lamuririlor.
In momentul in care firma ce activeaza in apartamentul respectiv schimba domeniul de activitate legal vor urma...iar semnaturi de la asociatia de proprietari.