avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 186 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Magistraţi şi Admitere în ... cum sa devin notar
Discuție deschisă în Magistraţi şi Admitere în magistratură

cum sa devin notar

lucrez ca jurist din 2005 la primarie, cu o intrerupere de 2 ani(concediu de cresterea a copilului).cum procedez sa devin notar?se calculeaza si cei 2 ani de CIC, la cei 5 ani de vechime intr-o profesie juridica? va multumesc
Cel mai recent răspuns: Adrian Copil , Consilier juridic 21:05, 18 August 2010
Trebuie sa sustineti examenul de intrare in profesia de notar. Urmeaza apoi stagiatura 2 ani. Privind luarea in considerare a anilor de activitate in domeniul juridic va puteti interese la Uniunea Notarilor. :)
Din cate cunosc aceasta perioada de concediu nu se considera vechime in profesie, dar mai bine intrebati la Uniunea Notarilor.
www.uniuneanotarilor.ro
Daca studiati cu atentie legea veti vedea ca au sanse sa devina notari doar absolventii de drept fara vechime juridica cu conditia sa se bucure de sprijinul unui notar.
Licentiatii in drept fara vechime juridica pot deveni notari stagiari daca sunt admisi la examen cu conditia ca un notar sa le ofere sansa de a face stagiatura.
Licentiatii in drept cu vechime juridica peste 5 ani nu pot deveni notari stagiari. Acestia pot sustine examenul pentru notari definitivi insa nu pot ocupa un loc de notar definitiv intrucat au prioritate notarii care au terminat stagiatura. Locuri vacante se creaza doar atunci cand exista cineva care trebuie sa ocupe acel loc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Stagiatura in notariat Laura_aua Laura_aua Buna seara :) am terminat facultatea de drept iar acum as vrea sa fac stagiatura in notariat. Va rog sa ma lamuriti si pe mine..trebuie sa ma inscriu la Camera ... (vezi toată discuția)