avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 542 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA-Pensii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA-Pensii

Din 2007 lucrez ca PERSOANA FIZICA in constructii,autorizat la Registrul Comertului.In 2010,am transformat PF in PFA,conform legilor in vigoare.Am achitat impozit si CASS (sanatate). Pentru 2007 am platit impozit pe norme de venit .
Pensia este obligatorie si pentru PF sau doar pentru PFA? Cum se calculeaza si ce lege prevede obligativitatea? Multumesc!
Ultima modificare: Luni, 30 August 2010
ionut c, utilizator
Cel mai recent răspuns: Bravos , utilizator 23:15, 31 August 2010
Obligatiile cu privire la CAS sunt specificate in legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, iar de la 1 iulie si in codul fiscal (v. OUG 58).

Pe scurt
- pana la 1 iulie contributia la pensie a fost obligatorie pentru PFA care nu plateau deja aceasta contributie ca angajati sau pensionari,
- de la 1 iulie e obligatorie pentru PFA care nu e pensionar sau nu e afiliat la un sistem special de pensii( militari, politisti, avocati)
Grandanat, tu ce opinie ai referitoare la plata pensiei pt.PFA, norma venit, fara alt loc de munca.Se platesc si dupa 01.07.2010 cf.Legii 19/2000, Legea pensiilor care e lege organica daca nu gresesc, este de baza si nu a fost abrogata, sau cf.OUG 58?
In haosul creat in care o lege se contrazice pe alta, o norma metodologica contrazice actul de baza, nimeni nu mai stie nimic.Ma refer la cei de la pensii ca fiind "nimeni", pentru ca pe mine chiar nimeni nu m-a putut lamuri.
Sustin in continuare ca eu ca PFA trebuie sa platesc in continuare cf.Legii 19/2000.
Vreau sa stiu parerea ta.Ms