avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Vanzare produse din UE ca persoana fizica.
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Vanzare produse din UE ca persoana fizica.

Buna,
As avea si eu nevoie de niste sfaturi, mentionez ca sunt un tanar student si nu prea ma pricep la legi. Descriu situatia iar apoi enumar niste nelamuriri:
Doresc sa cumpar de pe site-uri din tari UE diferite produse, acestea imi sunt livrate, platesc tva pe ele, transport, etc, primesc si factura din partea siteurilor.
Acuma eu ca si persoana fizica (exclus sa deschid firma si sa platesc TVA si sa dau facturi) as dori sa le vand mai departe si ideea e in felul urmator: dau anunt in ziar ca aduc la comanda diferite produse, fac un site in care listez doar un tabel cu produsele pe care as putea sa le aduc si pretul (nu e-commerce, webshop sau altele). Doritorii se uita in catalog si fac comanda telefonic sau prin email. Eu primesc produsele, si le trimit prin curierat la destinatari iar ei platesc la livrare produsul, curierul se intoarce si imi aduce plata. Sau o alta modalitate: deschid un cont si clientii depun bani in contul meu iar dupa aceea trimit produsul.
Intrebarile:
1. Cat de inafara legii sunt? Nu e ca si cum mi-as vinde prin mica publicitate Tv-ul folosit???
2. Care este pedeapsa la care as fi expus daca o "persoana autorizata" mi-ar face o comanda, eu trimit 2-3 produse si ei ma acuza ca n-am dat factura (risc ceva penal? sau doar amenzi si confiscarea celor 2-3 produse? )
*Mentionez ca nu as avea un stoc de produse sa stea intr-un depozit, doar comand ce doresc unii, pana in 50 produse la o comanda sa zic, si le trimit prin curier a doua zi.