avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 217 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Vanzare produse din UE ca persoana fizica.
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Vanzare produse din UE ca persoana fizica.

Buna,
As avea si eu nevoie de niste sfaturi, mentionez ca sunt un tanar student si nu prea ma pricep la legi. Descriu situatia iar apoi enumar niste nelamuriri:
Doresc sa cumpar de pe site-uri din tari UE diferite produse, acestea imi sunt livrate, platesc tva pe ele, transport, etc, primesc si factura din partea siteurilor.
Acuma eu ca si persoana fizica (exclus sa deschid firma si sa platesc TVA si sa dau facturi) as dori sa le vand mai departe si ideea e in felul urmator: dau anunt in ziar ca aduc la comanda diferite produse, fac un site in care listez doar un tabel cu produsele pe care as putea sa le aduc si pretul (nu e-commerce, webshop sau altele). Doritorii se uita in catalog si fac comanda telefonic sau prin email. Eu primesc produsele, si le trimit prin curierat la destinatari iar ei platesc la livrare produsul, curierul se intoarce si imi aduce plata. Sau o alta modalitate: deschid un cont si clientii depun bani in contul meu iar dupa aceea trimit produsul.
Intrebarile:
1. Cat de inafara legii sunt? Nu e ca si cum mi-as vinde prin mica publicitate Tv-ul folosit???
2. Care este pedeapsa la care as fi expus daca o "persoana autorizata" mi-ar face o comanda, eu trimit 2-3 produse si ei ma acuza ca n-am dat factura (risc ceva penal? sau doar amenzi si confiscarea celor 2-3 produse? )
*Mentionez ca nu as avea un stoc de produse sa stea intr-un depozit, doar comand ce doresc unii, pana in 50 produse la o comanda sa zic, si le trimit prin curier a doua zi.
Intentia mea nu este neaparat sa fac un profit frumos...in principiu doresc da comand pt mai multi oameni pt a-mi putea comanda si mie niste produse, discounturi, costul de shipping se imparte la mai multi,etc.
Astept raspunsul dumneavostra, orice idee este bine venita.
Va multumesc frumos.
Cel mai recent răspuns: elvan , utilizator 20:48, 6 Ianuarie 2012
Tisuca a scris:

Buna,
As avea si eu nevoie de niste sfaturi, mentionez ca sunt un tanar student si nu prea ma pricep la legi. Descriu situatia iar apoi enumar niste nelamuriri:
Doresc sa cumpar de pe site-uri din tari UE diferite produse, acestea imi sunt livrate, platesc tva pe ele, transport, etc, primesc si factura din partea siteurilor.
Acuma eu ca si persoana fizica (exclus sa deschid firma si sa platesc TVA si sa dau facturi) as dori sa le vand mai departe si ideea e in felul urmator: dau anunt in ziar ca aduc la comanda diferite produse, fac un site in care listez doar un tabel cu produsele pe care as putea sa le aduc si pretul (nu e-commerce, webshop sau altele). Doritorii se uita in catalog si fac comanda telefonic sau prin email. Eu primesc produsele, si le trimit prin curierat la destinatari iar ei platesc la livrare produsul, curierul se intoarce si imi aduce plata. Sau o alta modalitate: deschid un cont si clientii depun bani in contul meu iar dupa aceea trimit produsul.
Intrebarile:
1. Cat de inafara legii sunt? Nu e ca si cum mi-as vinde prin mica publicitate Tv-ul folosit???

RASPUNS: Sunteti total in afara legii. A vinde un bun propriu, cu caracter strict ocazional, nu se considera act de comert. Ceea ce faceti Dvs. sau intentionati sa faceti, nu se poate efectua decat printr-o forma permisa de lege.
Chiar daca nu va inregistrati o firma, dar cel putin persoana fizica autorizata trebuie obligatoriu sa fiti. Cu atat mai mult cu cat inregistrarea ca PFA va costa nu mai mult de 250 lei cu totul. Nemaivorbind ca - in cazul in care veti alege norma de venit - nici macar contabilitate nu trebuie sa tineti...

2. Care este pedeapsa la care as fi expus daca o "persoana autorizata" mi-ar face o comanda, eu trimit 2-3 produse si ei ma acuza ca n-am dat factura (risc ceva penal? sau doar amenzi si confiscarea celor 2-3 produse? )
*Mentionez ca nu as avea un stoc de produse sa stea intr-un depozit, doar comand ce doresc unii, pana in 50 produse la o comanda sa zic, si le trimit prin curier a doua zi.
Intentia mea nu este neaparat sa fac un profit frumos...in principiu doresc da comand pt mai multi oameni pt a-mi putea comanda si mie niste produse, discounturi, costul de shipping se imparte la mai multi,etc.
Astept raspunsul dumneavostra, orice idee este bine venita.
Va multumesc frumos.

RASPUNS: Amenzile sunt usturatoare. Se pot aplica de Fisc, Politia Economica, Protectia Consumatorului, Garda Financiara, etc., etc...
Sa nu credeti ca se confisca doar acele produse pe care le aveti in stoc. Autoritatile enumerate au si dreptul de a intreprinde cercetari privind anterioritatea si riscati sa mult mai mult decat ati crede, deoarece caracterul regulat al actelor ilegale de comert se va clasifica ca fiind infractiune si nu simpla contraventie (vorbim, intre altele, de evaziune fiscala cu caracter rep.).
Cercetarile vor scoate la iveala cand si cum ati expediat coletele cu produse si cum v-au intrat banii in cont si in buzunar si - in urma evaluarii - veti avea de platit impozitele si contributiile neplatite, etc....
Asa ca, alegeti drumul drept, deoarece veti ajunge mult mai departe.
Cel putin eu asta va recomand.
Va stau cu mare placere la dispozitie in cazul in care aveti nevoie de consiliere in plus.
Va multumesc frumos pt timpul dvs. si pt raspuns. Aceasta era ideea mea initiala pt ca lipsa de informatie concreta e f. mare. Daca intreb in 10 parti primesc 10 raspunsuri. Exista o cale legala in care as putea sa fac acest lucru si sa nu am nevoie de angajati, contabili, case de marcat, etc? Plus am o mare nelamurire..cum pot sa mentin preturile la nivelul pietei daca eu platesc TVA cand cumpa si la pretul pe care il cumpara clientul de la mine exista iar TVA? pot sa recuperez tva-ul platit cand cumpar eu? Cui ar trebui sa ma adresez pt o consiliere pas cu pas pt a putea incepe o asemenea afacere? si cam cat costa consilierea de la o asemenea persoana? (avocat? contabil? la cine trebuie sa apelez?)
Asa este. Si eu citesc pe acest forum - dar nu numai! - uneori raspunsuri incorecte, incomplete, menite sa deruteze, nu sa ajute...
Deoarece in cazul Dvs. ar fi multe de zis si de facut, dupa cum am mai amintit, va ajut cu placere si asta nu va costa nimic.
Asa ca, intrebati sau contactati-ma.
Sunt extrem de interesat de informatii detaliate in acest domeniu.
Vad ca nu ati mai dezvoltat.
Pana la stadiul ca trebuie sa imi infiintez un PFA am ajuns si eu pana acum. Atata ca citind discutiile de pe forumuri, cu toate ca se spune ca este foarte simplu sa infiintezi si sa coordonezi activitatea unui pfa, mie mi se pare ca iti trebuie cel putin 3 facultati pt asa ceva (dreptul, studii economice si ceva studii vamale).
As avea nevoie si eu de un consultant in Bucuresti pt. a presta activitatile amintite de antevorbitorul meu.
Ultima modificare: Vineri, 6 Ianuarie 2012
elvan, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxe vamale prin curierat rapid NituC NituC Buna ziua , Incerc sa imi deschid un magazin online dar inainte sa incep trebuie sa ma informez cu privire la anumite aspecte . Am inteles ca daca ... (vezi toată discuția)
Export produse uk AlexAFP AlexAFP Situatie: Firma A cumpara de la B produse electrocasnice. Pret ipotetic 10 lei + TVA. Firma A incheie contract cu Amazon.co.uk pentru a vinde acele ... (vezi toată discuția)
Shoping internet d.flory d.flory Validitate confirmare comanda internet... Am facut astazi o comanda catre un anumit site de comert electronic,am facut comanda ,m-am inregistrat conform ... (vezi toată discuția)