avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 652 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... drepturi de mama
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

drepturi de mama

cum pot da statul italian in judecata? eu am un copil cu un cetatean italian nefiind casatorita cu el iar copilul este doar cetatean italian, eu sunt cetatean roman. asistenta sociala din italia vrea sami ia copilul din motive financiare. eu lucrez ca menajera si castig 600 euro. iar din luna iulie 2010 minorul este sub tutela mea 100% , tatal neparticipand la cresterea si educatia minorului de la nasterea lui . imi poate lua minorul in varsta de 4 ani? este vreo problema juridica ca eu doresc sa ma restabilesc in romania impreuna cu minoru?
Cel mai recent răspuns: yvk , utilizator 04:39, 22 Septembrie 2010
Este posibil să vă ia copilul pentru aceste motive..... acolo legislatia este alta decat in tara noastra,,,, Nu este nici o problema juridică dacă va intoarceti in tara,
Eu va intreb de ce nu ati declarat copilul la ambasada sau consulatul Romaniei?? o sa fie o problema pe această temă cand veti vrea sa inregistrati in tara copilul....
unde ar fi necesar sa ma adresez pentru a stii ce acte imi sunt necesare pentru a inscrie copilul in romania ?
Inregistrarea certficatului de nastere al minorului poate fi inregistrat in Romania, dupa cum urmeaza daca:
-copiii nascuti in strainatate au fost inregistrati, bineinteles, de catre autoritatile straine competente. Parintii cetateni romani, sunt obligati în termen de 6 luni de la data întoarcerii în tara, sa ceara transcrierea certificatelor de nastere straine în registrele civile de la ultimul domiciliu pe care l-au avut sau îl au în tara, pentru a obtine, pentru copii lor, certificate de nastere romanesti.

Acte necesare
certificatul de nastere original si o copie xerox legalizata a acestuia;
traducerea în limba romana a certificatului, autentificata de un notar public din Romania;