avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Legea 221/2009
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Legea 221/2009

Sunt profesor titular la un liceu care, platit per capita elev, are bani sa plateasca diferente de salariu castigate in instanta de sindicatul scolii. Eu sunt inscrisa in alt sindicat si nu am fost trecuta pe lista nominala a sindicatului care a castigat acest proces. Acum toti colegii inscrisi pe aceasta lista primesc aceste diferente si sunt reincadrati pe vechea grila de salarizare(+25%), cu exceptia celor care nu apartin sindicatului scolii. Asta inseamna ca eu pierd atat diferentele din urma(din iunie 2010 pana in octombrie 2010) cat si diferentele de incadrare salariala pe lunile octombrie, noiembrie, decembrie 2010, stiind ca din ianuarie va intra in vigoare noua lege a salarizarii bugetarilor. Mi se pare foarte nedrept sa pierd aceste drepturi salariale doar pentru ca nu fac parte din sindicatul scolii. Exista vreo solutie juridica sau nu pentru a beneficia de aceste drepturi?
Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 18:04, 14 Decembrie 2010
Hotararea instantei primeaza, nu apartenenta la sindicat sau nu. O puteti pune in executare silita.
Mesaj reeditat
@ Analatis
Data post: Vineri, 12 Noiembrie 2010, 13:11
Forum Dreptul muncii - contract de munca, demisie, salariu, etc.
Subiect legea 221/2009


problema este ca eu nu am inca o sentinta in acest sens pentru ca nu fac parte din sindicatul scolii. dar tinand cont ca pentru toti ceilalti exista o sentinta iar eu am aceleasi drepturi salariale ca si ei, schimbarea de incadrare salariala conform sentintei o face directorul scolii, exista vreo posibilitate ca si eu sa beneficiez de aceste drepturi salariale
Nu poate scoala sa va plateasca diferentele, intrucat nu ati fost parte in proces. Hotararea judecatoreasca este nominala, ea producand efecte doar in privinta partilor (obliga scoala fata de fiecare persoana consemnata in hotarare). Sindicatul din care faceti parte dv. va trebui sa promoveze o actiune similara in justitie sau, daca nu sunteti membru al niciunui sindicat, sa promovati o actiune individuala (personal).
Trebuia sa prezentati cazul mai clar, de la bun inceput.
Zic eu ca e destul de logic ca nu puteti beneficia de efectul hotararii judecatoresti, cata vreme nu ati fost parte in proces.
Sa luam o speta simpla: daca o singura persoana dintr-un colectiv da in judecata institutia la care e incadrata, pentru drepturi salariale si castiga, cine va primi acele drepturi salariale?
Doar persoana care a dat in judecata institutia sau tot colectivul?:stunned:

Doar nu e un act normativ care stabileste niste drepturi salariale pentru tot colectivul ci, doar o hotarare judecatoreasca de care beneficiaza cel care a promovat-o.
:P Daca un cuplu casatorit divorteaza in urma unui proces, inseamna ca toti cei casatoriti se pot considera divortati in baza acelei hotarari? :fight:
Parerea mea este ca daca sindicatul a fost cel care a fost parte in proces, se va aplica hotararea si in cazul tau, pentru caa el te reprezinta si pe tine, chiar daca nu esti membru. Sa raspunda cinevaa care stie mai bine daca se poate interpreta si asa.

Alte discuții în legătură

Profesori- drepturi salariale castigate in instante conform l 221/2008 si 330/2009 radgheorghe radgheorghe Sunt profesor de geografie calificat si lucrez in sistemul de invatamant din 01.09.2009. Sunt membru cotizant al sindicatului de la data angajarii si nu am ... (vezi toată discuția)
Hotarare judecatoreasca legea 221/2008 dodo2009 dodo2009 Buna ziua, Sindicatul din scoala noastra a castigat procesul referitor la legea 221/2008 (marirea salariilor profesorilor), dar unii din colegii nostri nu ... (vezi toată discuția)
Recuperare drepturi salariale- legea 221/2008 otaroiu otaroiu Buna ziua, Sunt profesor si am urmatoarea problema: In anul scolar 2008/2009, am functionat la doua scoli, avand baza la o scoala care face parte din ... (vezi toată discuția)