avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... plata intretinere firma cu activitate comerciala
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

plata intretinere firma cu activitate comerciala

Buna ziua,

exista vreo reglementare privitor la plata intretinerii de catre o firma care isi desfasoara activitatea intr-o scara de bloc? In cazul nostru este vorba despre un coafor cu 8 angajati. Cate persoane ar trebui trecute la intretinere?

Exista vreo regula in acest sens?

Multumesc anticipat,
Cel mai recent răspuns: maiam , utilizator 19:12, 29 Martie 2008
Ma tem ca nu se poate taxa pur si simplu o firma dupa bunul plac al asociatiei de proprietari (mai precis al conducerii acesteia).
Trebuie respectate prevederile legale din domeniu.

avocat Claudiu Lascoschi
alstmo a scris:

Buna ziua,

exista vreo reglementare privitor la plata intretinerii de catre o firma care isi desfasoara activitatea intr-o scara de bloc? In cazul nostru este vorba despre un coafor cu 8 angajati. Cate persoane ar trebui trecute la intretinere?

Exista vreo regula in acest sens?

Multumesc anticipat,


hot 1588:
Art. 37
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.
Am inteles, dar cum se procedeaza in cazul in care la parterul blocului s-a deschis un restaurant care este in 90% din timp plin?
Acolo se face consum nu gluma.

stefutza3 a scris:

alstmo a scris:

Buna ziua,

exista vreo reglementare privitor la plata intretinerii de catre o firma care isi desfasoara activitatea intr-o scara de bloc? In cazul nostru este vorba despre un coafor cu 8 angajati. Cate persoane ar trebui trecute la intretinere?

Exista vreo regula in acest sens?

Multumesc anticipat,


hot 1588:
Art. 37
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.
Am inteles, dar cum se procedeaza in cazul in care la parterul blocului s-a deschis un restaurant care este in 90% din timp plin?
Acolo se face consum nu gluma.

Nu inteleg ceva.Nu exista cotoare de masurat consumul la acel restaurant?
Sigur ca, in cazul dvs. situatia este ingrijoratoare.In mod normal trebuie incheiata o conventie.
Daca exista intrare separata si clientii nu intra pe scara blocului, sumele ce ar trebui sa le platiti se vor stabili in functie de cota indiviza de proprietate.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Sponsorizare fond de reparații Viorel_Lucaciu Viorel_Lucaciu La parterul blocului este în chirie o firma tip CAZINOU, care urmează sa primească avizul de funcționare . Pentru aceasta, firma solicita avizul ... (vezi toată discuția)
Consum apa anissia anissia Buna ziua, am cateva probleme sau dileme pe care as vrea sa le solutionez. La o scara de bloc cu 13 apartamente 3 apartamente sunt contorizate la apa, 2 ... (vezi toată discuția)
Firma- taxe pentru sediu social mova mova Buna ziua, As dori sa stiu daca este legal ca asociatia de proprietari sa perceapa taxe lunare(200 ron) pentru o firma cu sediu social in bloc. Mentionez ca ... (vezi toată discuția)