avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Avocaţi şi Admitere ... Stagiatura in avocatura
Discuție deschisă în Avocaţi şi Admitere în avocatură

Stagiatura in avocatura

Pentru acest subiect astept niste raspunsuri sincere din partea avocatilor definitivi si a celor stagiari de pe forum. Fara incercari de idealizari, fara a masca o situatie de fapt.
Sunt student in anul 2 la Drept, la Universitatea Al. Ioan Cuza din Iasi. Scopul pentru care am venit la Drept este acela de a imbratisa profesia de avocat, dar in ultima vreme ma gandesc din ce in ce mai mult la varianta magistraturii. Chiar daca admiterea la INM este mai dificila.
Practica multor avocati de a percepe o taxa ilegala tinerilor care vor sa efectueze stagiatura reprezinta mai mult decat o zvonistica, e o realitate. Una pe care cea mai mare parte a avocatilor o practica, toti o acopera si putini ii recunosc existenta. E o realitate rusinoasa ce cade asupra unei profesii ce are rolul inerent de a promova spiritul legii (fara sa vreau, il parafrazez pe Montesquieu).

Pentru un student pregatit, dar fara conexiuni in domeniu si fara disponibilitati financiare suficiente pentru a acoperi aceasta taxa ilegala, obstacolul nu il reprezinta examenul de admitere in barou. Cine se pregateste temeinic reuseste. Problema intervine atunci cand, dupa 4 ani de facultate, dupa zeci de examene, dupa promovarea unui examen de admitere in profesie observi ca ai fost victima SISTEMULUI. Nu a avocatului x/y/z care iti cere mii de euro pentru ca tu sa-ti exerciti stagiatura. Fiind un fenomen de mare amploare, sursele nu sunt reprezentate de individualitati. Aceasta situatie se inscrie marasmul general ce caracterizeaza tarisoara.