avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 437 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Factura imensa la apa!
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Factura imensa la apa!

Salut!
M-am mutat de la casa la bloc de cateva luni si am descoperit o lume noua...Ce sa-i faci....s-a dus boieria:D M-am debransat de la reteaua de termoficare si am instalat apometre de indata ce m-am mutat. Cititirea apometrelor se face de catre un angajat al firmei furnizoare de apa lunar, la o data indicata pe facura. Cat am fost de gasit acasa eu sau sotia mea, toate bune si frumoase, insa luna trecuta nu am fost de gasit la data indicata pentru cititire si m-am trezit cu o factura de 6 ori mai mare decat media de pana acum. Ce m-a stupefiat a fost ca mi-au trecut 14mc de apa calda, fiind repet debransat de 6 luni (formalitatile cu ei fiind indeplinite), iar la canalizare epurare au fost de-a dreptul criminali imputandu--mi 24mc....fata de 2-3mc lunile trecute.
Ce as putea face in aceste conditii? Mi se pare absurd sa mi se emita asemenea factura doar pentru necitirea apometrelor (din motive obiective bineinteles)....
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 08:47, 20 Ianuarie 2020
Buna seara,

ce ati putea face in primul rand este sa cititi cu mare atentie contractul cu societatea furnizoare, probabil iti veti gasi la administratorul imobilului.
Din pacate, daca in contract este stipulat ca ca pot face ei estimarea, fara incadrarea in anumite limite, nu puteti face nimic.Daca, in schimb, aveti o conventie de consum mediu, atunci nu aveau dreptul de a estima in afara limitelor respective.Daca aveti aceasta conventie, comunicati-le telefonic si o solutie se va gasi, cu siguranta.

In orice situatie, cel mai bine ar fi sa cereti o recitire a contoarelor de apa, pe un formular, care sa cuprinda neaparat numele si semnatura reprezentantului societatii, eventual si stampila societatii, nu platiti factura acum, mergeti la ei si le comunicati recitirea si o medie lunara de consum, pentru a evita urmatoare probleme.
Ultima modificare: Duminică, 16 Ianuarie 2011
deavolici, utilizator
In conditiile in care spuneti ca sunteti debransat de la alimentarea cu apa calda si ati fost incarcat cu 14 mc,,, fie este un abuz, fie cititorul nu a stiut, ori a uitat ca sunteti debransat.
Cel mai bine este sa faceti cat mai repede o contestatie la administrator, in care ii explicati ceea ce ne-at pus aici.
Pentru canalizare/epurare, urmati sfaturile lui @deavolici
deavolici a scris:

Buna seara,

ce ati putea face in primul rand este sa cititi cu mare atentie contractul cu societatea furnizoare, probabil iti veti gasi la administratorul imobilului.
Din pacate, daca in contract este stipulat ca ca pot face ei estimarea, fara incadrarea in anumite limite, nu puteti face nimic.Daca, in schimb, aveti o conventie de consum mediu, atunci nu aveau dreptul de a estima in afara limitelor respective.Daca aveti aceasta conventie, comunicati-le telefonic si o solutie se va gasi, cu siguranta.

In orice situatie, cel mai bine ar fi sa cereti o recitire a contoarelor de apa, pe un formular, care sa cuprinda neaparat numele si semnatura reprezentantului societatii, eventual si stampila societatii, nu platiti factura acum, mergeti la ei si le comunicati recitirea si o medie lunara de consum, pentru a evita urmatoare probleme.

@deavolici
Nu inteleg foarte bine ultimul paragraf...de fapt il inteleg, insa poate nu m-am facut eu inteles foarte bine. Din celelalte topicuri similare am vazut ca, de regula, citirea se face de catre reprezentantii Asociatiei de Proprietari, ceea ce nu este cazul la mine;vine un angajat al firmei furnizoare.

Daca vine acest angajat, nu este suficienta doar o cerere de recitire catre compania de apa si regularizeaza ei automat? Cui sa mai comunic? Cine face repartitia consumului, tot administratorul?

@Armenteros
Aceeasi nedumerire...Daca face furnizorul cititirea apometrelor INDIVIDUAL, la apartamente...nu societatea face si repartitia consumurilor? De ce sa mai contest la admin?

Multumesc pt prompitudine!

Ultima modificare: Duminică, 16 Ianuarie 2011
OvidiuDanut, utilizator
Daca sunteti intr-o asociatie de proprietari contestati factura atat la asociatie cat si la furnizor. In acest caz e bine sa faca o citire cineva din conducerea asociatiei si sa va emita un document in acest sens.
Daca nu aveti asociatie atunci contestati factura la furnizor, atasati copia procesului verbal de debransare, adaugati indicii reali pe care ii cititi si solicitati citirea si corectarea soldului dumneavoastra.
@ovidiudanut
Aveti contract separat cu furnizorul de apa?
Daca nu, chiar daca un reprezentant al firmei furnizoare face citirea, relatiile contractuale sunt intre asociatie si firma respectiva. Numai administratorul stie care sunt prevederile in cazul in care un consumator nu este gasit acasa.
Sesizarea o puteti face in paralel, adica si la administrator si la firma respectiva.

Alte discuții în legătură

Plata pentru neconsum danmocanescu danmocanescu Buna ziua, As dori sa stiu o lege care poate pune in evidenta faptul ca nu poti fi obligat a plati ceva ce n-ai consumat. Ma refer la piederile de apa care ... (vezi toată discuția)
Repartizare pierderi apa flori2009 flori2009 Buna seara! Suntem Asociatie de Proprietari si aproape lunar avem pierderi mari la apa, pierderi ale caror costuri le suportam noi, proprietarii. As dori sa ... (vezi toată discuția)
Diferente apa calda si apa rece in blocurile contorizate MihaelaVio MihaelaVio Buna ziua! locuim intr-un bloc din sectorul 4 si avem administratie comuna la doua scari. Blocul are contoare de apa rece si apa calda pe apartamente si cu ... (vezi toată discuția)