Sunt presedintele unei asociatii de proprietari. Unul dintre proprietari a inchiriat apartamentul unei firme, ca punct de lucru, in urma cu 5 ani, avand acordul asociatiei, in care era specificata perioada iunie 2005-decembrie 2010.
In noiembrie 2010, proprietarul a prelungit contractul de inchiriere firmei, iar aceasta a inscris continuarea desfasurarii activitatii pentru inca 5 ani, la Registrul comertului, fara a mai solicita acordul asociatiei de proprietari.
As vrea sa stiu daca prelungirea activitatii firmei, in aceste conditii, este legala.
Dv., ca presedinte al asociatiei si ca reprezentant al proprietarilor, nu numai ca aveti dreptul, dar aveti obligatia de a soma si reclama proprietarul cu pricina sa intre in legalitate, adica sa obtina acest aviz al asociatiei pentru continuarea activitatii punctului de lucru in apartamentul lui, aviz pe care dv. nu i-l mai dati din cauza deranjului pe care il provoaca vecinului de dedesupt.
Totusi este un bloc de locuinte, nu o cladire de birouri si diverse puncte de lucru.....!
Vecinul afectat, pe verticala, NU a facut o plangere (motivatia) in scris la asociate, in care sa consemneze faptul ca activitatea firmei il deranjeaza. Mi-a comunicat numai ca nu este de acord cu prelungirea acordului, dar nu mi-a inaintat o cerere in scris. In aceste conditii nici eu nu pot sa motivez o plangere la Registul comertului.
Trebuie (este preferabil) sa astept o plangere scrisa adresata asociatiei si in baza ei sa ma adresez la Registrul comertului?
Nu neaparat, dar ar fi buna o asemenea reclamatie scrisa din partea vecinului!
Dv. ca presedinte al asociatiei nu trebuie sa va motivati neaparat refuzul de a aviza activitatea punctului de lucru, doar daca ati accepta o negociere, altfel puteti sa refuzati si basta!