avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1390 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... restituire fond rulment la desprinderea din asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

restituire fond rulment la desprinderea din asociatie

Buna. Asociatia noastra s/a infiintat prin desprinderea dintr-o alta asociatie. Pina la sfirsitul acestei luni vrem sa preluam evidenta financiar contabila aferenta noii asociatii, de la cea veche, astfel incat, de la 1 mai, sa functionam pe cont propriu.

Conform HG 1588 art. 24 (4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiile de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului executiv, la cererea proprietarului. ,

se pare ca nu prea avem dreptul sa cerem restituirea fondului de rulment?

Intr/o astfel de situatie, nu sintem pusi in postura de a plati de doua ori lista de intretinere, o data la vechea AP, si inca o data la noua AP, pentru aceeasi perioada?
Cel mai recent răspuns: Corina Capotã , Avocat 08:17, 30 Aprilie 2008
Fondul de rulment se poate recupera de la vechea asociaţie, din care s-a desprins, la fel ca şi fondul de reparaţii, fondul de penalităţi şi alte sume reprezentând activul noii asociaţii, fără probleme.
Nu ştiu dacă ar fi nevoie de o expertiză contabilă pentru stabilirea activului şi pasivului ce revine noii asociaţii formate din cea veche, în cazul în care documentele contabile sunt în regulă deoarece încasările sunt nominale, banii privind fondul de rulment care sunt depuşi, probabil la bancă, au o dobândă care se repartizează proporţional sumei fiecărui proprietar pe care o are în acel fond şi proporţional cu durata depozitului pentru fiecare sumă în parte, la fel şi cu privire la fondul de reparaţii, iar cu privire la încasări, nu există nici un dubiu fiind chitanţele eliberate în baza primirii sumelor aferente cheltuielilor de întreţinere, care sunt nominale.....
Trebuie doar ca acel contabil al asociaţiei să facă nişte calcule corecte şi este suficient.
Expertiza contabilă, în opinia mea, s-ar justifica doar atunci când există o evidenţă contabilă proastă, când s-a efectuat f'ără respectarea prevederilor legale în ceea ce priveşte evidenţa contabilă în partidă simplă....sau atunci când există indicii cu privire la săvârşirea unor infracţiuni, cum ar fi gestiunea frauduloasă sau delapidare.
Ultima modificare: Miercuri, 30 Aprilie 2008
Corina Capotã, Avocat

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Înființare asociație de proprietari Daniela-Ionela Daniela-Ionela înfiintarea unei asociații de proprietari implică în mod obligatoriu și preluarea datoriilor de la vechea asociație de locatari? (vezi toată discuția)
Separarea fondului de rulment daca se divide asociatia de proprietari bogdanbobi bogdanbobi Buna ziua...am mare nevoie de ajutorul dvs.Blocul in care locuiesc are 4 scari,2 pe o strada si 2 pe alta...se doreste separarea scarilor,1 cu 2 si 3 cu 4 in ... (vezi toată discuția)
Fosta asociatie ne obliga sa preluam datoriile vechi daca vrem sa infiintam asociatie noua mariancornel123 mariancornel123 buna ziua vrem sa infiintam o asociatie de proprietaripe bloc dar asociatia veche ne obliga sa preluam datoriile asociatiei ,avand in vedere ca noi de aprox ... (vezi toată discuția)