Ajutor: un pfa doreste sa-si plateasca impozitul pe venit conform deciziei de impozitare.I se spune ca are de platit ceva din urma ;plateste, doar ca pe chitanta nu apare defalcat cat e pt.plata curenta si cat e pt.asa zisa restanta .In acest caz cum se inregistreaza in registru de incasari si plati ?
Se trece toata suma la nedeductibile ?
PRECIZARE:
Conform OMFP nr.1040/2004, pct.3.1.2. litera F - Norme privind evidentierea cheltuielilor, cheltuielile trebuie:
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite.
(vezi si art.48 din Codul fiscal)
CONCLUZIE:
- evident ca, cheltuielile cu impozitul pe venit sunt nedeductibile;
- dar, toate cheltuielile (inclusiv cheltuielile cu impozitul pe venit) se evidentiaza in contabilitate in exercitiul financiar al anului in care au fost platite.
NOTA:
Principiul este acelasi si in ceea ce priveste veniturile , se impoziteaza ca si venit numai veniturile incasate.
Art.48, Codul fiscal:
(2)Venitul brut cuprinde:
a)sumele încasate si echivalentul în lei al veniturilor în natura din desfasurarea activitatii;