avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 697 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... corectarea numelui in certificatul de nastere
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

corectarea numelui in certificatul de nastere

Ma numesc Popa (cas. Petrut) Ioana Madalina si sunt studenta in anul 6 la UMF Tg.Mures. Problema mea este urmatoarea: in certificatul de nastere prenumele de Ioana (intrucat m-am nascut intr-un sat unde limba maghiara era majoritara) mi-a fost scris cu I de mana, care este interpretat in limba romana ca fiind un J (adica Joana). De la inscrierea in clasa intai, gimnaziu, buletin, liceu, peste tot unde se cerea si am prezentat certificatul de nastere nimeni nu a interpretat numele meu ca fiind Popa Joana Madalina; asta pana la eliberarea diplomei de bacalaureat, unde am fost scrisa Popa Joana Madalina. Mai apoi, la inscrierea la facultate nu a fost nicio problema, intre timp in urma casatoriei mi-am schimbat cartea de identitate din nou, unde iar nu mi s-a interpretat certificatul de nastere cu Joana, chiar si pe certificatul de casatorie sunt scrisa Ioana si nu Joana.
Doar ca saptamana aceasta ni s-a cerut sa completam fisa de inscriere in licenta, care se completeaza in conformitate cu certificatul de nastere, nu cu cartea de identitate, si mi s-a spus ca diploma `de medic imi va fi eliberata pe numele de Popa Joana Madalina, ceea ce nu este corect si nu sunt de acord.
Intrebarea mea catre dumneavostra in acest context este: ce pot face pentru a mi se corecta certificatul de nastere cu Ioana si nu Joana. Am inteles de asemenea ca in eventualitatea in care as vrea sa plec in strainatate, cartea de identitate, pasaportul, certificatul de casatorie nu mi-ar fi valabile intrucat in ele sunt numita Ioana, iar in certificatul de nastere Joana si acesta este prioritar.
Pot merge la primaria unde mi s-a eliberat certificatul de nastere sa cer schimbarea lui? Sau corectarea lui? Sau ce pot sa fac fiindca nu vreau sa fiu nevoita sa raman cu numele de Joana si sa trebuiasca sa imi corectez cartea de identitate, pasaportul,certificatul de casatorie si nastere al copilului cu numele de Joana.
Va multumesc enorm anticipat!
Cel mai recent răspuns: Danieka , utilizator 11:08, 14 Mai 2023
Solicitati primariei locului dvs de nastere eliberarea unui nou certificat de nastere.
Procedura este simpla. Veti primi informatii de la ofiterul starii civile.
Iar noul certificat imi va fi eliberat fara nicio problema cu numele de Ioana?

Depinde ce intelegeti prin "fara nicio problema"!

In baza O. G. nr. 41 din 30.01.2003, cetatenii romani pot solicita, pentru motive temeinice, aprobarea schimbarii pe cale administrativa a numelui de familie sau a prenumelui.


Ma refeream la un eventual refuz al celor de la primarie in a ma ajuta cu aceasta problema pe diverse motive: ca nu se poate asa ceva prin lege, ca trebuia sesizarea facuta mai din timp (au trecut deja 24 de ani de la emitere) etc.
Potrivit OG nr. 41/2003, cetatenii romani pot obtine, pentru motive temeinice, schimbarea pe cale administrativa a numelui de familie si a prenumelui sau numai a unuia dintre acestea.

Persoana care solicita schimbarea numelui pe cale administrativa va depune o cerere la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor aflat in subordinea consiliului local al comunei, orasului, municipiului sau al sectorului municipiului Bucuresti, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul.

Cererea de schimbare a numelui trebuie sa fie motivata si sa fie insotita de urmatoarele acte:
a) copii legalizate de pe certificatele de stare civila ale persoanei care solicita schimbarea numelui;
b) un exemplar al Monitorului Oficial al Romaniei, Partea a III-a, in care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea caruia sa nu fi trecut mai mult de un an;
e) cazierul judiciar si cazierul fiscal ale solicitantului;
f) orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale.

Sunt considerate ca intemeiate cererile de schimbare a numelui in urmatoarele cazuri:

c) cand, din neatentia ofiterilor de stare civila ori ca urmare a necunoasterii reglementarilor legale in materie, au fost efectuate mentiuni gresite in registrele de stare civila ori au fost eliberate certificate de stare civila cu nume eronate, in baza carora au fost eliberate alte acte;

Citeste mai mult: www.avocatnet.ro/content/art...

Alte discuții în legătură

Schimbarea prenumelui din certificatul de nastere iondragomir iondragomir Buna ziua. Am o fiica plecata in Germania de 8 ani.A plecat cu bursa de studii si a ramas angajata acolo.In certificatul de nastere are prenumele Anca ... (vezi toată discuția)
Vreau sa schimb prenumele nimsyy nimsyy Buna ziua, as dori cateva informatii referitoare la schimbarea prenumelui; mai exact as vrea sa mai adaug un prenume la cel deja existent, intrucat nimeni(in ... (vezi toată discuția)
Schimbare nume de familie bursucex bursucex buna ziua,doresc sa imi schimb numele de familie.mai precis sa trec pe numele pe care l-a avut mama inainte de a se casatorii.motivul este unul personal si ... (vezi toată discuția)