avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Dosarele de personal
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Dosarele de personal

Care este termenul de pastrare al dosarelor de personal in arhiva unei societati comerciale private?
Cel mai recent răspuns: eliasav , utilizator 23:10, 24 Septembrie 2014

M.Of.Nr. 870 din 23 decembrie 2008
M.Of.Nr. 870 bis din 23 decembrie 2008
Acesta este actul compus (forma care include modificarile pe text) creat la data de 29 decembrie 2010

ORDIN NR. 3512
privind documentele financiar-contabile

...........................
51. Termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a documentelor justificative si contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite, cu exceptia celor prevazute la pct. 52, 53 si 54.


:luck:
Ultima modificare: Marți, 1 Martie 2011
ContSters167247, utilizator
Prin dosar de personal eu inteleg ca fiecarui salariat i se intocmeste un dosar in care se adauga: CIM, fisa post, acte aditionale, decizii, fisa de competente, acte de stare civila, etc.
Exista vreo lege, hotarare, ordin etc. prin care angajatorul este obligat sa arhiveze si sa pastreze aceste dosare de personal (nu doar state de salarii)?

Potrivit dispozitiilor Anexei nr. 6 din Legea 16/1996 a Arhivelor Nationale, in lista dupa care pot fi date in cercetare documentele privind interesele nationale, drepturile si libertatile cetatenilor avem urmatoarele termene:
...
- dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor;
- documente ale societatilor comerciale cu capital privat, dupa 50 de ani de la crearea lor;
...

Sintagma "dosarele personale" are aceeasi conotatie cu "dosarele de personal" ?



lauraadriana a scris:

Prin dosar de personal eu inteleg ca fiecarui salariat i se intocmeste un dosar in care se adauga: CIM, fisa post, acte aditionale, decizii, fisa de competente, acte de stare civila, etc.
Exista vreo lege, hotarare, ordin etc. prin care angajatorul este obligat sa arhiveze si sa pastreze aceste dosare de personal (nu doar state de salarii)?
.......


Legea nr.16/1996 ... art.4 prevede ca : Persoanele fizice şi persoanele juridice, creatoare şi deţinătoare de documente care fac parte din Fondul Arhivistic Naţional al României, denumite în continuare creatori şi deţinători de documente, răspund de evidenţa, inventarierea, selecţionarea, păstrarea şi folosirea documentelor în condiţiile prevederilor prezentei legi.



......
Potrivit dispozitiilor Anexei nr. 6 din Legea 16/1996 a Arhivelor Nationale, in lista dupa care pot fi date in cercetare documentele privind interesele nationale, drepturile si libertatile cetatenilor avem urmatoarele termene:
...
- dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor;
- documente ale societatilor comerciale cu capital privat, dupa 50 de ani de la crearea lor;
...

Sintagma "dosarele personale" are aceeasi conotatie cu "dosarele de personal" ?




Cred ca au aceeasi conotatie cele doua notiuni ...

Ce se intampla cu dosarele de personal in cazul unei firme al carei asociat unic a decedat ?
Legea Arhivelor Nationale nr. 16/1996 :
Art. 18

(1) In cazul declararii falimentului, in conditiile legii, a unui creator de documente, fara ca activitatea acestuia sa fie continuata de altul, documentele cu valoare istorica, in sensul prevederilor art. 2, se preiau de Arhivele Nationale sau de serviciile judetene/Serviciul Municipiului Bucuresti ale/al Arhivelor Nationale, iar documentele cu valoare practica, in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare la asigurarile sociale ale cetatenilor, se predau, pe baza de contract, operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice.
(2) In cazul incetarii, in conditiile legii, a activitatii unei persoane fizice autorizate sau a activitatii unui profesionist care isi desfasoara activitatea in baza unei legi speciale, care sunt creatori de documente, sau in cazul in care acestia solicita, in mod expres, preluarea arhivei deja create, documentele care alcatuiesc arhiva se pot prelua de catre persoana fizica asociata, de catre profesionistul asociat sau de catre organizatia profesionala din care acestia fac parte, la solicitarea expresa a acestora.
(3) Documentele cu valoare practica, in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile cetatenilor referitoare la stagiile de cotizare in sistemul unitar de pensii publice, aflate la casele teritoriale de pensii, se predau cu prioritate, pe baza de contract, operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice, la cererea acestora.
(4) In cazul persoanelor juridice pentru care s-a declarat falimentul, finantarea transferului arhivei catre un operator economic autorizat sa presteze servicii arhivistice se va face, cu prioritate, de catre lichidator, din fondul de lichidare, in conditiile art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, din averea debitorului.
(5) In vederea realizarii activitatilor prevazute la alin. (1)-(4) se instituie obligatia notificarii Arhivelor Nationale sau, dupa caz, a serviciilor judetene/Serviciului Municipiului Bucuresti ale/al Arhivelor Nationale, dupa cum urmeaza:
a) de catre lichidatori: cu privire la deschiderea procedurii insolventei unui creator sau detinator de documente si, in termen de 15 zile de la incheierea contractelor prevazute la alin. (1), cu privire la datele de identificare ale operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice carora le-au fost predate spre pastrare si administrare documentele creatorilor dizolvati;
b) de catre operatorii economici prevazuti la lit. a), cu respectarea termenului de 15 zile de la incheierea contractelor prevazute la alin. (1) cu privire la documentele preluate in baza contractelor prevazute la alin. (1);
c) de catre persoane fizice sau juridice, inclusiv casele teritoriale de pensii, ce au in pastrare sau custodie arhivele creatorilor de documente desfiintati cu privire la predarea arhivei si, in termen de 15 zile de la incheierea contractelor prevazute la alin. (1), cu privire la datele de identificare ale operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice carora le-au fost predate spre pastrare si administrare documentele creatorilor dizolvati.
(6) In scopul informarii publice se instituie obligatia de a publica informatii relevante privind situatia documentelor preluate de la creatorii dizolvati, astfel:
a) pentru operatorii economici prevazuti la alin. (1), prin orice mijloace accesibile publicului;
b) pentru Arhivele Nationale, ca urmare a notificarii prevazute la alin. (5), prin pagina proprie de internet.

Alte discuții în legătură

Adeverinta somaj incompleta MihaelaVlad10 MihaelaVlad10 o persoana a lucrat la o societate timp de doi ani, apoi a lucrat la o alta societate care l-a trimis in somaj. la a doua societate nu are un an complet, asa ... (vezi toată discuția)
Arhivarea documentelor contabile ciobanc ciobanc sunt administrator la 2 societati comerciale de 20 de ani nu am gasit o lege clara.. norme.. de arhivarea actelor contabile: stiu ca statele de plata se ... (vezi toată discuția)
Arhivare documente contabile huleaclaudia huleaclaudia In caz de incetare a activitatii unui SRL, situatiile financiare anuale, precum si registrele contabile se predau la arhivele statului? (vezi toată discuția)