avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 381 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Adeverinta somaj incompleta
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Adeverinta somaj incompleta

o persoana a lucrat la o societate timp de doi ani, apoi a lucrat la o alta societate care l-a trimis in somaj. la a doua societate nu are un an complet, asa ca a solicitat de la prima societate sa i se completeze adeverinta tip de la somaj, numai ca prima societate s-a inchis si nu mai are stampila. de la prima societate cand a plecat i s-a eliberat adeverinta cu vechimea in munca pentru pensie, dar la somaj i se cere adeverinta tip completata. Ce poata face primul angajator sau persoana in cauza? Cumva arhiva primei societati trebuia predata undeva si se preda contra cost?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:43, 12 Mai 2015
Vedeti unde este predata arhiva si solicitati completarea adeverintei respective.
Arhiva nu a fost predata. Trebuia obligatoriu predata arhiva? si unde?
Ultima modificare: Marți, 12 Mai 2015
MihaelaVlad10, utilizator
Legea nr.16/1996
Art. 16
Documentele cu valoare practica, in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile individuale ale cetatenilor, vor fi pastrate de catre creatorii si detinatorii de documente.

Art. 17
Creatorii si detinatorii de documente, prevazuti la art. 14 si 15, sunt obligati sa depuna la Arhivele Nationale sau la serviciile judetene ale Arhivelor Nationale, dupa caz, cate un exemplar al inventarelor documentelor permanente pe care le detin, la expirarea termenelor de depunere a acestora.

Art. 18
(1) In cazul declararii falimentului, in conditiile legii, a unui creator de documente, fara ca activitatea acestuia sa fie continuata de altul, documentele cu valoare istorica, in sensul prevederilor art. 2, se preiau de Arhivele Nationale sau de serviciile judetene/Serviciul Municipiului Bucuresti ale/al Arhivelor Nationale, iar documentele cu valoare practica, in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare la asigurarile sociale ale cetatenilor, se predau, pe baza de contract, operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice.

(2) In cazul incetarii, in conditiile legii, a activitatii unei persoane fizice autorizate sau a activitatii unui profesionist care isi desfasoara activitatea in baza unei legi speciale, care sunt creatori de documente, sau in cazul in care acestia solicita, in mod expres, preluarea arhivei deja create, documentele care alcatuiesc arhiva se pot prelua de catre persoana fizica asociata, de catre profesionistul asociat sau de catre organizatia profesionala din care acestia fac parte, la solicitarea expresa a acestora.
(3) Documentele cu valoare practica, in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile cetatenilor referitoare la stagiile de cotizare in sistemul unitar de pensii publice, aflate la casele teritoriale de pensii, se predau cu prioritate, pe baza de contract, operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice, la cererea acestora.
(4) In cazul persoanelor juridice pentru care s-a declarat falimentul, finantarea transferului arhivei catre un operator economic autorizat sa presteze servicii arhivistice se va face, cu prioritate, de catre lichidator, din fondul de lichidare, in conditiile art. 4 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, sau, dupa caz, din averea debitorului.
(5) In vederea realizarii activitatilor prevazute la alin. (1)-(4) se instituie obligatia notificarii Arhivelor Nationale sau, dupa caz, a serviciilor judetene/Serviciului Municipiului Bucuresti ale/al Arhivelor Nationale, dupa cum urmeaza:
a) de catre lichidatori: cu privire la deschiderea procedurii insolventei unui creator sau detinator de documente si, in termen de 15 zile de la incheierea contractelor prevazute la alin. (1), cu privire la datele de identificare ale operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice carora le-au fost predate spre pastrare si administrare documentele creatorilor dizolvati;
b) de catre operatorii economici prevazuti la lit. a), cu respectarea termenului de 15 zile de la incheierea contractelor prevazute la alin. (1) cu privire la documentele preluate in baza contractelor prevazute la alin. (1);
c) de catre persoane fizice sau juridice, inclusiv casele teritoriale de pensii, ce au in pastrare sau custodie arhivele creatorilor de documente desfiintati cu privire la predarea arhivei si, in termen de 15 zile de la incheierea contractelor prevazute la alin. (1), cu privire la datele de identificare ale operatorilor economici autorizati in prestarea de servicii arhivistice carora le-au fost predate spre pastrare si administrare documentele creatorilor dizolvati.
(6) In scopul informarii publice se instituie obligatia de a publica informatii relevante privind situatia documentelor preluate de la creatorii dizolvati, astfel:
a) pentru operatorii economici prevazuti la alin. (1), prin orice mijloace accesibile publicului;
b) pentru Arhivele Nationale, ca urmare a notificarii prevazute la alin. (5), prin pagina proprie de internet.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dosarele de personal lauraadriana lauraadriana Care este termenul de pastrare al dosarelor de personal in arhiva unei societati comerciale private? (vezi toată discuția)
Arhivare documente contabile huleaclaudia huleaclaudia In caz de incetare a activitatii unui SRL, situatiile financiare anuale, precum si registrele contabile se predau la arhivele statului? (vezi toată discuția)
Arhiva societate in lichidare voluntara iuli-ana iuli-ana Buna ziua, O societate comerciala care vrea sa se lichideze voluntar ce face cu arhiva ( este vorba de ~ 50 dosare salariati, dosare contabilitate, etc). ... (vezi toată discuția)