avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 156 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Contract de prestari servicii in calitate de PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Contract de prestari servicii in calitate de PFA

Sunt de meserie inginer. disponibilizat de la 10.01.2011. In dec 2010 m-am facut PFA. iar pe 04.01.2011 am depus dosarul de pensionare anticipata.
Intrebare: Pot incheia un contract de prestari servicii inscris in domeniul meu de activitate fara ca beneficiarul contractului sa fie obligat sa depuna declaratii suplimentare, iar iar impozitul si contributiile sa fie platite numai de mine?
Va multumesc
Stefan Rotaru
Cel mai recent răspuns: Ana Muntianu , Consultant fiscal 20:23, 16 Martie 2011
Da, vi se face plata in faza facturii lunare, iar dvs. va faceti plata darilor catre stat. Ca PFA nu sunteti angajat, nici cu contract individual de munca, nici cu conventie de prestari servicii, ci PFA-ul presteaza servicii pe care le factureaza si pentru care plateste contributii la Stat.
StRotaru a scris:

Sunt de meserie inginer. disponibilizat de la 10.01.2011. In dec 2010 m-am facut PFA. iar pe 04.01.2011 am depus dosarul de pensionare anticipata.
Intrebare: Pot incheia un contract de prestari servicii inscris in domeniul meu de activitate fara ca beneficiarul contractului sa fie obligat sa depuna declaratii suplimentare, iar iar impozitul si contributiile sa fie platite numai de mine?
Va multumesc
Stefan Rotaru


Atentie, activitatea sa nu fie considerata dependenta. Daca activitatea prestata de dvs este o activitate dependenta, beneficiarul serviciului prestat de dvs., trebuie sa retina impozitul si contributiile la asigurarile sociale.

Codul fiscal
ART. 7
Definiţii ale termenilor comuni
(1) În înţelesul prezentului cod, cu excepţia titlului VI, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: