avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1346 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... marire fond reparatii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

marire fond reparatii

fondul de reparatii a fost marit prin hotararea comitetului executiv al asociatiei, cel initial fiind insuficient pentru reparatiile curente.
care era procedura ?
trebuia votat inainte bugetul de venituri si cheltuieli ? dar daca a fost votat un buget si s-a dovedit insuficient atunci cum se procedeaza ?
Cel mai recent răspuns: teo30967 , utilizator 19:44, 23 Aprilie 2011
Nu pentru orice lucrare de urgenta trebuie convocata adunarea generala,in situatia existentei de sume financiare insuficiente
teo30967 a scris:

fondul de reparatii a fost marit prin hotararea comitetului executiv al asociatiei, cel initial fiind insuficient pentru reparatiile curente.

Asociatia a adunat un anumit fond de reparatii. Efectuandu-se reparatii planificate sau neplanificate, acest fond s-a epuizat. Comitetul executiv decide efectuarea in continuare a reparatiilor necesare. Pentru a putea plati aceste reparatii, comitetul stabileste completarea fondului de reparatii cu sumele necesare afisand pe lista de plata sumele repartizate fiecarui proprietar.
care era procedura ?

In sedinta de comitet lunara, membrii comitetului analizeaza necesitatea efectuarii acestor reparatii si decid asupra finantarii acestora.
trebuia votat inainte bugetul de venituri si cheltuieli ?

Bugetul de venituri si cheltuieli se intocmeste de comitetul executiv si se adopta in adunarea generala anuala. Dar niciodata acest buget nu poate fi dus la indeplinire, executat asa cum s-a planificat. Intotdeauna apare o diferenta intre bugetul adoptat si executia bugetara, datorita unor avarii neprevazute, a schimbarii de preturi...
dar daca a fost votat un buget si s-a dovedit insuficient atunci cum se procedeaza ?

Se suplimenteaza bugetul asa cum am arata mai sus de catre comitet. Ca si in guvernul Romaniei.
Dar in situatia necesitatii unor sume foarte mari, se convoaca adunarea generala sau se amana efectuarea acelor lucrari pentru anul urmator daca nu sunt urgente. Vor fi prinse in bugetul anului urmator adoptat in adunarea generala.
va multumesc pentru raspunsurile DV. care mi-au fost de un real ajutor . Acum nu mai am nici o ezitare, cel putin in urma raspunsului dlui adriantot lucrurile sunt clare

va doresc paste luminat si sanatate !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Studiu de caz szabyku szabyku Buna. Am cateva nelamuriri cu urmatoarele aspecte/probleme : 1. E legata de reabilitatea termica a blocurilor. ''Asociaţia de proprietari va prezenta la ... (vezi toată discuția)
Lucrari efectuate de asociatia de proprietari Ginulici Ginulici Buna ziua, Ma intereseaza daca pentru a se zugravi scara unei asociatii de proprietari este necesar acordul tuturor locatarilor, sau numai al majoritatii ... (vezi toată discuția)
Accesarea fondului de reparatii la asociatiile de proprietari Corneliu11 Corneliu11 In ce conditii se poate folosi fondul de reparatii fara aprobarea adunarii generale (uzual convocata de doua ori) deoarece desi legea 230 actualizata 2015 ... (vezi toată discuția)