avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Cum completez Declaratia 200
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Cum completez Declaratia 200

Buna dimineata,
As avea si eu niste nelamuriri, m-a rugat cineva sa il ajut sa completeze declaratia 200...
Persoana respectiva a avut un spatiu comercial pe care l-a inchiriat pe perioada01.03.2009 - 01.06.2010
Actele care mi le-a dat sunt:
- o "Decizie de impunere pentru plati cu titlu de impozit pe anul 2010" din care imi reiese venitul si impozitul pe venitul respectiv
- chitanta de la trezorerie din care reiese ca a platit impozitul pe venitul respectiv
Si acum, nelamurirea.... declaratia 200 eu:
1) trebuie sa o completez cu datele de pe decizia de impunere, respectiv: venit ...,imp pe venit....si ar trebui sa fac o foaie de varsamant prin care sa plateasca impozitul pe venit
2) trebuie facuta doar declaratia cu datele de pe decizia de impunere fara foaiede vasamant deoarece din chitanta reiese ca a platit acel impozit
????
Va multumesc


Cel mai recent răspuns: cristina29 , utilizator 12:25, 20 Martie 2014
Se completeaza doar cu datele de pe decizia de impunere.
Din instructiunile de completare a decl 200 (sursa anaf):

1.2. Cedarea folosinței bunurilor mobile şi imobile, realizate în calitate de proprietar, uzufructuar sau alt deținător legal.
Persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din mai multe
surse, respectiv contracte de închiriere, completează declarația pentru fiecare sursă de venit.
În cazul cedării folosinței bunurilor deținute în comun, repartizarea venitului net se face potrivit Normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr.44/2004.
Nu au obligația depunerii declarației, persoanele fizice prevăzute la art.63 alin.(2) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, care, în anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosinței bunurilor pentru care chiria prevăzută în contractul încheiat între părți este stabilită în lei, nu au optat pentru determinarea venitului net în sistem real şi la sfârşitul anului anterior nu îndeplinesc condițiile pentru calificarea veniturilor în categoria veniturilor din activități independente, pentru care plățile anticipate cu titlu de impozit sunt egale cu impozitul anual datorat, şi impozitul este final, cu următoarele excepții, pentru care există obligația depunerii declarației:
‐ pentru situațiile în care, declarația de venit estimativ a fost depusă în luna decembrie şi pentru care nu s‐au stabilit plăți anticipate, conform legii;
‐ pentru situațiile în care, intervin modificări ale clauzelor contractuale, cu excepția situațiilor prevăzute la art.82 alin.(7) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
‐ pentru situațiile în care, investițiile la bunurile mobile şi imobile ale proprietarului, uzufructuarului sau ale altui deținător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinței bunurilor, inclusiv a contractelor de comodat, sunt efectuate de cealaltă parte contractantă.

2. VENITURI DIN CEDAREA FOLOSINȚEI BUNURILOR
Declarația se completează pe baza contractului încheiat între părți de către
contribuabilii care determină venitul net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe baza datelor din evidența contabilă de persoanele fizice care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real.
rd.1. Venit brut ‐ se înscrie suma reprezentând chiria/arenda prevăzută în contractul încheiat între părți pentru anul fiscal de raportare, indiferent de momentul plății acesteia, majorată cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozițiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deținător legal, dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă.
În venitul brut se includ şi eventualele daune plătite potrivit unor clauze contractuale, în cazul rezilierii contractelor înainte de termen.
Reprezintă venit brut şi valoarea investițiilor la bunurile mobile şi imobile ale
proprietarului, uzufructuarului sau ale altui deținător legal, care fac obiectul unor contracte de cedare a folosinței bunurilor, inclusiv a contractelor de comodat şi care sunt efectuate de cealaltă parte contractantă.
În situația în care chiria/arenda reprezintă echivalentul în lei al unei valute, venitul brut anual se determină pe baza chiriei/arendei lunare evaluate la cursul de schimb al pieței valutare comunicat de Banca Națională a României, din ultima zi a fiecărei luni, corespunzător lunilor din perioada de impunere.
În situația în care arenda se achită în natură, evaluarea în lei a acesteia se face pe baza prețurilor medii ale produselor agricole, conform Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real se înscrie totalitatea veniturilor încasate ca urmare a cedării folosinței bunului, pe baza datelor din evidența contabilă.
rd.2. Cheltuieli deductibile – se înscrie, după caz:
‐ suma reprezentând cheltuielile deductibile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiția să fie efectuate în interesul direct al activității, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente şi să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite, în cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din evidența contabilă în partidă simplă;
‐ suma rezultată prin aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 25% la venitul brut (rd.1), reprezentând cheltuieli deductibile aferente venitului, în cazul contribuabililor care determină venitul net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli.
rd.3. Venit net anual ‐ se înscrie suma reprezentând diferența dintre venitul brut (rd.1) şi cheltuielile aferente deductibile (rd.2).
Se completează numai dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile.
rd.5. Pierdere fiscală anuală/Pierderea netă anuală ‐ se înscrie suma reprezentând diferența dintre cheltuielile deductibile (rd.2) şi venitul brut (rd.1).
Se completează numai dacă cheltuielile deductibile sunt mai mari decât venitul brut.
Se completează numai de către contribuabilii care determină venitul net/pierderea
fiscală în sistem real şi care în anul de raportare au înregistrat pierderi.


Decl 200 in completeaza pe baza contractului intre parti, pentru ca la venituri se includ si cheltuieli care cad in sarcina proprietarului si eventuale daune interese.
Daca chiria este in valuta, atunci se face evaluarea acesteia la cursul de la sf fiecarei luni.
Decizia de impunere pe care o aveti se refera la platile anticipate, nu este obligatoriu ca declaratia 200 sa fie identica cu anticipatia.
In ceea ce priveste plata, daca anticipatia a fost achitata, asteptati pentru definitivare impozit 2010 adresa de la finante. In acea adresa se va comunica impozitul de plata sau rambursat si termenul in care trebuie sa faceti plata sau sa se prezinte pt ramursarea impozitului platit in plus.
Ultima modificare: Miercuri, 4 Mai 2011
t.simona, utilizator
Buna ziua,
Am si eu o intrebare legata de declaratia 200.
La venit si cheltuieli deductibile, se trece suma rotunjita, sau se trece cu virgula, de exemplu 5500,68 ron. Intreb pentru ca pe formular nu vad demarcata o casuta care sa fie pentru ce e dupa virgula, si in loc de 5500,68 ron ar putea iesi 550068 ron. :D
Si inca o intrebare, la semnatura aplic si stampila?
Va multumesc.
Dumneavoastra o sa completati acum declaratia 200 pentru veniturile obtinute din inchiriere in anul 2010. Ce a depus doamna si pentru care i-a venit acea declaratie de impunere pe care a si platit-o cu chitanta e un venit estimat la inceputul anului 2010.
Acum, prin aceasta declaratie pe care o depuneti dumneavoastra, declarati de fapt venitul real care l-a realizat doamna doar in lunile din 2010. Treceti valoare bruta adica cat a fost chiria(banii) pe care i-a primit. La perioada de incetare a contractului sa treceti cand a expirat iar la incepere nu treceti nimic. La toamna o sa-i vina doamnei o instiintare in care apare valoarea finala a impozitului din care se scade cat a platit in cursul anului ca impozit pentru venitul estimat. Daca mai trebuie sa plateasca sau i se va restitui, vede din acea hartie. Atunci, la toamna , va avea termen de 60 zile sa plateasca daca mai are ceva.
Buna ziua!
Ma lovesc si eu de aceeasi problema azi, incercand sa ajut pe cineva cu completarea acestei declaratii. Dar nici eu nu stiu, nici persoana in cauza...
S-a intocmit un contract de inchiriere intre o pers. fizica si una juridica, si s-a inregistrat la administratia financiara cu 20.09.2012. Contractul a fost reziliat la 11.03.2013, dar fara nici o notificare catre adm. financiara.
Acum am primit de la MFP instiintarea ca trebuia depusa D 200 / 2012, referitor la realizarea de venituri din cedarea folosintei bunurilor.
Mentionez ca in contract se specifica plata lunara a chiriei, de 50 euro.
Intrebarea mea este, cum completam corect declaratia?
Multumim!!!

Alte discuții în legătură

Contract de închiriere masina niko79 niko79 Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea intrebare: am un srl iar administratorul (pers. fizica) vrea sa faca un contract de inchiriere cu firma pt un ... (vezi toată discuția)
Declaratia 200 bellefille bellefille Buna seara.Am nevoie de ajutor in legatura cu completarea Declaratiei 200,pentru venituri obtinute in 2014,pentru din cedarea folosintei bunurilor (cote ... (vezi toată discuția)
chiria apartament iulica2009 iulica2009 buna ziua, dau in chirie un apartament si as dori sa stiu cat este impozitul care trebuie sa-l platesc la Finante pe chiria incasata (vezi toată discuția)