avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 617 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Calitatea de coasigurat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Calitatea de coasigurat

conform legii 56 de luare de persoane in intretinere, am luat in intretinere pe langa copii si pe socrul meu.
dar mi se spune ca nu pot sa-l trec ca si coasigurat medical.
cer si eu o lamurire:
pot lua socrul ca si coasigurat medical?:(
Cel mai recent răspuns: rocriss , utilizator 11:34, 2 Iunie 2011
Text extras din: Lege nr. 95/2006 - privind reforma în domeniul sănătăţii

Art. 213. - (1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:
a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;
b) tinerii cu vârsta de până la 26 de ani care provin din sistemul de protecţie a copilului şi nu realizează venituri din muncă sau nu sunt beneficiari de ajutor social acordat în temeiul Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; soţul, soţia şi părinţii fără venituri proprii, aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate;

Deci, nu puteti declara socrii ca si coasigurati.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Coasigurare sudeata sudeata copilul meu, in varsta de 20 de ani, nu lucreaza, nu are nici ajutor de somaj - deci nu are nici asigurare medicala. Ca parinte il pot coasigura pe asigurarea ... (vezi toată discuția)
Cum pot deveni coasigurat busubianca busubianca Bună ziua, Vă rog să-mi spuneți , dacă soțul meu este pensionar, iar fratele lui nu are nici un venit, fiind în vârstă de 60 de ani, poate ... (vezi toată discuția)