avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Contestatie decizie impunere Casa de asigurari de ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Contestatie decizie impunere Casa de asigurari de Sanatate

Sunt PFA (medic) din 2009. Domiciliul meu este in judetul X dar imi desfasor activitatea in Bucuresti. PFA-ul este inregistrat la Administratia financiara a jud. X (judetul de domiciliu) unde imi si platesc impozitele iar contributia pentru sanatate o platesc la Casa de Asigurari Bucuresti (mi s-a spus ca pot sa imi aleg liber casa la care vreau sa ma asigur asa ca am ales Bucuresti). Pana la data de 02.06.2011 am depus declaratiile si platit contributia la CASB (am toate chitantele la zi). La data de 2 iunie a.c am primit o decizie de impunere de la Casa de Asigurari a jud. X cum ca sunt datoare catre casa cu toata suma incepand cu anul 2009 (de la inceputul activitatii) plus majorari aferente (inca o data eu sunt la zi cu plata la Casa de sanatate Bucuresti). Intrebarea mea este in baza carui act normativ, eu ca PFA sunt libera sa -mi aleg casa de asigurari de sanatate (cei de la Bucuresti in tot acest timp nu au zis nimic ca ar fi ceva in neregula, doar au incasat banii) pentru a putea face contestatie. Multumesc
Cel mai recent răspuns: steldana , utilizator 13:11, 22 Iunie 2011
Art. 218 alin. 2 lit. a) din Lege nr. 95/2006

Asiguraţii au următoarele drepturi:
să aleagă furnizorul de servicii medicale, precum şi casa de asigurări de sănătate la care se asigură, în condiţiile prezentei legi şi ale contractului-cadru;

Totusi, problema este discutabila.
Dvs. v-ati ales casa de asigurari la care sa platiti contributia, insa cei din judetul X nu au avut cunostinta despre alegerea dvs. si v-au trimis decizia de impunere pentru ca dvs. ati platit in acel judet impozitul pe venit.