avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general contabilitate deseuri reciclabile
Discuție deschisă în Contabilitate în general

contabilitate deseuri reciclabile

Buna!Sunt in impas in ce priveste o astfel de evidenta contabila!Poate cineva sa ma lamureasca in privinta contabilitatii de gestiune?
Mai exact este vorba de colectare deseuri si sortare.Vreau sa stiu ce documente trebuiesc intocmite si cum operez in gestiune bonuri de transfer de la un punct de colectare la altul unde se face sortarea?
Cel mai recent răspuns: rotaru mihaela , utilizator 11:40, 2 Iulie 2011
Va multumesc pentru raspunsuri!
Contabila de la firma procedeaza in felul urmator:

- vin mase plastice cu nir din gestiunea 1 spre sortare la gestiunea 2 ;
- se face proces verbal de sortare (nir pe gestiunea 2) pt mase plastice si concomitent bon de consum;
- se incarca gestiunea 2 cu produsele sortate(pet, bidoane, folie) cu nir;
- si se vand cu factura la firme ce recicleaza aceste deseuri.
Ma intreb daca nu ar fi mai usor sa se faca bon de transfer intre gestiuni pt mase plastice.Si pentru aceasta sortare considerata o procesare ce note se fac!
VA MULTUMESC ANTICIPAT!
Deci inteleg ca notele care mi le-ti scris sunt valabile pentru transfer!Dar contabila nu face transfer!Cum e mai bine?:D
Intre cele doua puncte de lucru se face transfer? Poate nu am inteles eu bine, Dvs. ati scris ca de la gestiunea 1 deseurile vin pe baza de NIR? Poate aviz de insotire a marfii. Asa poate fi considerat transfer intre pct. de lucru 1 si pct. de lucru 2. La transferul in pct. de lucru 2 se face intrare separata pe baza de NIR, in functie de ceea ce rezulta din sortare. Acum am inteles ca ceea ce intra in pct. de lucru 2 ramane tot deseu care se vinde la centrele de colectare. In acest caz inregistrarile se schimba putin. In gestiunea 2, in loc de cont 301(cum am scris in mesajul anterior) se vor inregistra tot pe 346 dupa ce au fost sortate. Daca punctele de lucru sunt situate in zone diferite nu se poate face "Bon de transfer", ci "Aviz de insotire a marfii",care serveste si ca document pe timpul transportului. Dar se vor inregistra in contabilitate ca si transferuri, asa cum am scris mai sus.
Sortarea reprezinta o manopera pe care Dvs. ar trebui sa o aveti prinsa in costul deseului pe care il vindeti.
Nu pot raspunde la intrebarea Dvs. de ce contabila nu inregistreaza transferul, sau de ce transferul se face pe baza de NIR. La aceste intrebari va poate raspunde numai dansa :)
Ultima modificare: Miercuri, 29 Iunie 2011
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Multumesc mulr Gabrielle Monique!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inchidere punct de lucru magazin cu amanuntul birsanclaudia birsanclaudia Buna ziua! Am o societate de comert cu amanuntul care isi inchide un punct lucru.Evidenta o tin global-valoric si nu stiu pe baza carui document trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Registru de casa la punct de lucru paula23 paula23 firma x are 2 pucte de lucru si sediul social la cele doua puncte de lucru se face registru de casa pe fiecare punct de lucru in parte , dar as avea si eu o ... (vezi toată discuția)
Inregistrare avize marfa km km Am un depozit si doua magazine situate in acelasi perimetru (complex comercial). Primesc marfa de la furnizor, intocmesc NIR pe care-l inregistrez in ... (vezi toată discuția)