avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Gestionarea unei asociatii de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Gestionarea unei asociatii de proprietari

Buna ziua! Ma intereseaza conditiile in care o asociatie de proprietari isi poate desfasura activitatea. Mentionez ca blocul in care locuim este unul cu doua etaje plus mansarda, iar in total sunt 8 apartamente. Fiecare cu centrala proprie si apometre. Gunoiul nu il platim pentru ca imobilul este in sectorul 1 al capitalei, iar de curatenie ne ocupam noi, prin rotatie. Lift nu avem. Cu toate acestea, fara asociatie de proprietari nu putem primi factura la apa si la curentul aferent scarii blocului. Contractele sunt pe numele fostului proprietar, care a detinut terenul pe care s-a construit blocul acum. Iar facturile nu ajung la noi. Problema este ca noi nu suntem de acord sa platim un administrator cu atestat, care sa faca doar cateva calcule pe care le putem face si noi. Adica apa, pe care o calculam simplu, pe baza indicatorilor de la apometru (plus eventualele pierderi) si curentul pe scara. Putem avea o asociatie de proprietari fara a avea un administrator?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 00:56, 21 Octombrie 2011
trebuie sa infintati asociatia de proprietari la instanta de sector.
dupa aceia puti ngaja administrator si incheia contracte
Cami2011 a scris:

Putem avea o asociatie de proprietari fara a avea un administrator?

Da, puteti sa infiintati o asociatie de proprietari si sa functionati fara a angaja un administrator atestat.
Aveti, aici, pe avocatnet posibilitatea sa va puneti la curent cu tot ce este necesar pentru infiintarea si functionarea asociatiei pe baza legii 230/2007 si HG 1588/2007 si reveniti daca aveti nelamuriri concrete.
Si daca nu dorim sa angajam un administrator? Nu putem functiona si fara el? Repet, ne este mult mai usor, financiar vorbind, sa ne gestionam singuri. Suntem prea putini oameni pentru a putea sustine un angajat a carui munca poate fi facuta de oricare dintre cei 8 proprietari. Multumesc!
Exact asta am spus mai inainte, ca puteti functiona fara administrator..
Dumneavoastra, proprietarii acelui imobil, faceti toate demersurile pentru infiintarea asociatiei de proprietari: adunare generala, statut, acord de asociere...obtinerea incheierii judecatoresti de infiintare a asociatiei, inscrierea la finante si obtinerea codului fiscal... Toate acestea se fac de catre proprietari, comitet de initiativa, un om, doi care sa se ocupe de documentatie. Alegeti-va un presedinte care sa va reprezinte si 2 oameni care impreuna cu presedintele sa formeze comitetul executiv. Acestia trei pot, dupa infiintarea asociatiei, sa indeplineasca si toate sarcinile administratorului.
Asadar angajarea unui administrator oricum nu puteti sa o faceti decat dupa infiintarea asociatiei, ceea ce poate dura cateva luni. Apoi, dupa infiintare, conform legislatiei, membrii comitetului (cei alesi de dumneavoastra dintre vecini), pot prelua atributiunile administratorului.
In ce lege este prevazut ce sustineti si recomandati, temei legal, art.din lege.:((:help::hm:

Alte discuții în legătură

Buna seara - fișele posturilor Cristescu Laura Cristescu Laura Imi puteti spune va rog, ce atributii are femeia de serviciu la o scara de bloc? Dar administratorul, presedintele, gospodarul si comitetul executiv al ... (vezi toată discuția)
Schimbare administrator bloc irinastnciu irinastnciu Exista posibilitatea infiintarii unei asociatie de scara? Datorita unor mari nemultumiri referitoare la acuala administratora de bloc care zice dansa este si ... (vezi toată discuția)
Contract apa andrale andrale o persoana locuieste intr-un bloc unde nu exista asociatie de proprietari. Furnizorul de apa spune ca suntem obligati sa ne constituim in asociatie sau sa ... (vezi toată discuția)