Va rog sa imi spuneti daca am lucrat in invatamant ca educatoare 4 ani si 5 luni cu ½ de norma si la o alta institutie tot cu ½ de norma dar numai 3 ani si 7 luni ( perioadele sunt identice ) si am mai beneficiat de somaj o perioada de 15 luni ( in 1995 - 9 luni si in 2003 - 6 luni ), cumuland pe carnetul de munca per total = 5 ani si 8 luni, pot trece la O ALTA TREAPTA DE VECHIME ?
As vrea sa stiu daca pot face cerere de acordare a vechimii in munca pt categoria 5-10 ani, respectiv 10 % .
Precizez ca acum sunt profesor debutant si lucrez la o alta institutie, iar secretara nu m-a lamurit.
Lucrez in invatamant de la 1 septembrie 1998 si pana astazi fara intrarupere.Este normal ca sporul de vechime in munca cf transei 10-14 ani sa mi se acorde de la 1 octombrie 2008 (dupa 10 ani si 1 luna)?
Va multumesc!
In general asa se procedeaza.
Se acorda sporul incepand cu luna urmatoare celei in care s-a implinit vechimea.
Nu stiu cat este de corect asa, pentru ca ar insemna ca anul are 13 luni, dar asta este o practica adoptata de mai toti angajatorii.
In vechea legislatie (inainte de 1990) se specifica: "sporul de vechime se acorda incepand cu luna urmatoare aceleia in care indeplineste conditiile de acordare". S-a perpetuat asa si astazi in unele contracte colective de munca.
Sporul corespunzator vechimii in munca se plateste cu incepere de la data de 1 a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca prevazuta in transa respectiva (HG nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitatile bugetare).
2. Pentru salariatii cu jumatate de norme, vechimea se calculeaza proportional cu timpul lucrat fata de timpul normal de 8 ore pe zi.. De exemplu: 2 zile lucrate cu 4 ore pe zi = 1 zi de vechime; 4 zile lucrat cu 2 ore pe zi = 1 zi lucrata etc.
Stimabile domn Tudor Valeriu .
Am vazut si in alte raspunsuri pe care le-ati postat pe acest forum ca folositi aceasi formula de la punctul 2 .
Puteti sa ne spuneti si baza legala ?
Somaj
sandel-dorin