avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 390 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Asistent medical - cumul venituri din salariu si ...
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Asistent medical - cumul venituri din salariu si venituri din pensie

va rog sa-mi spuneti daca pot face cumul de salar cu pensie si care sunt veniturile maxime cand se poate face acest cumul.Sunt asistent medical,am 59 ani, si vreau sa beneficiez de O.U. 144 din 28/10/2008. multumesc.
Cel mai recent răspuns: elenabulg , utilizator 12:31, 20 Decembrie 2011
Puteti cumula pensia cu alte venituri NUMAI daca sunteti pensionara limita de varsta sau aveti pensie de invaliditate gradul III.
Daca aveti pensie anticipata si totusi doriti sa lucrati, solicitati la casa de pensii suspendarea pensiei pe timpul cat lucrati. Dupa transformarea pensiei anticipate in pensie limita de varsta este permis cumulul pensiei cu alte venituri.
Multumesc. Eu sunt inca salariata, si ar trebui sa ma pensionez pentru limita de varsta si stagiu complet de cotizare. Care este art. din ce lege,si cum se procedeaza pentru a putea sa fac cumul. Astept raspuns.
Spuneti ca vreti sa beneficiati de O.U.G.144/2008.Asta insemna ca vreti sa va pensionati la 65 de ani.

O.U.G.144/2008
ART. 22
4) Asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali se pensionează la vârsta de 65 de ani, indiferent de sex.

Eu cred mai degraba ca vreti sa beneficiati de prederile legii 263/2010.

Art. 22. -

5) La cerere, asistentii medicali generalisti, moasele si asistentii medicali se pot pensiona anticipat, la varstele prevazute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, daca indeplinesc conditiile de stagiu de cotizare prevazute de lege pentru pensia anticipata sau pentru pensia anticipata partiala.