avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 369 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pot beneficia de indemnizatie de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pot beneficia de indemnizatie de somaj?

pe cartea de munca am o perioada de 10 luni, la 2 firme diferite, perioada cumulata in perioada 2008-2009. momentan sunt student la master zi, cu taxa. in 2011 am lucrat 3 luni de zile pana la 1 septembrie 2011, pe baza de contract pe perioada determinata. as dori sa stiu daca in aceste conditii imi pot depune actele pentru somaj? multumesc mult
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 19:10, 28 Noiembrie 2011
1. Ca somer provenind din salatiat caruia i-a incetat CIM puteti beneficia de indemnizatie de somaj daca in cele 24 de luni premergatoare inregistrarii la Agentia de Somaj aveti 12 luni stagiu de cotizare la somaj.

2. Dupa absolvirea masteratului puteti beneficia de indemnizatie de somaj ca absolvent daca va inregistrati la Agentia de Somaj in termen de 60 de zile de la absolvire.
tinand cont ca o parte din perioada lucrata este cuprinsa intre octombrie 2008-mai 2009, sa inteleg ca nu ma incadrez ca somer provenit din salariat? daca as indeplini conditiile ca somer provenit din salariat, faptul ca sunt student la master zi/taxa anuleaza dreptul de a lua indemnizatia de somer? multumesc
1. Presupunand ca va veti inregistra la Agentia de somaj pe 01.12.2011 inseamna ca in perioada 01.12.2009 - 30.11.2011 sa aveti 12 luni stagiu de cotizare la somaj.

2. Veti putea beneficia de indemnizatie de somaj ca fost salariat chiar daca sunteti student, numai ca daca vi se ofera un loc de munca conform pregatirii si experientei dvs. si nu il puteti refuza va trebui sa faceti fata si serviciului si cursurilor sau va trebui sa renuntati la indemnizatia de somaj.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură