Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 923 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Reglementari NOI in materia circulatiei pe drumurile ...
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Reglementari NOI in materia circulatiei pe drumurile publice, din 2012

Conduceti responsabil !

De la 1 ianuarie 2012, Codul Rutier debuteaza in noul an cu ceva schimbari. Potrivit unor surse din cadrul Politiei,va scadea pragul alcoolemiei de la care fapta este considerata o infractiune. Mai exact, pana acum soferii care erau prinsi bauti la volan, erau amendati pana la pragul de 0,8 alcoolemie in sange si ramaneau fara permis 3 luni de zile. Acest prag scade la 0,5. In aceste conditii, daca agentul va opreste si va supune testului de acoolemie si se constata ca ati depasit pragul de 0,5 alcoolemie in sange, va veti alege cu dosar penal- pe langa suspendarea permisului - si riscati o pedeapsa intre 1 si 5 ani de inchisoare.

Initiativa de reducere a pragului apartine Directiei Politiei Rutiere si a fost aprobata de Camerea Deputatilor.La ora actuala, potrivit Legislatiei Rutiere, Art. 87 prevedea: (1) "Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai de catre o persoana care are o imbibatie alcoolica de peste 0,80 g/l alcool pur in sange se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani". "Speram sa responsabilizam soferii si sa-i facem pe cei care obisnuiesc sa se urca bauti la volan sa se gandeasca inca o data inainte sa faca acest lucru. Speram ca aceste schimbari sa responsabilizeze conducatorii auto,sa le schimbe modul de gandire si comportamentul atunci cand sunt la volan", au declarat pentru Jurnalul National surse din cadrul Politiei Rutiere. Potrivit statisticilor politiei, alcoolul reprezinta una dintre cauzele producerii accidentelor de circulatie de pe soselele tarii.

Deputatii din Comisia Juridica au preluat, in legea de aplicare a noului Cod Penal, un amendament care prevede ca pragul minim de alcoolemie de la care consumul de alcool la volan se considera infractiune sa fie coborat la 0,5 g/l alcool pur in sange, de la 0,8 g/l alcool pur in sange cat prevede legislatia actuala "In cadrul dezbaterilor la legea de aplicare a noului Cod penal s-au luat in discutie si infractiunile la legea circulatiei pe drumurile publice. Discutiile au vizat si un amendament depus cu privire la reducerea pragului de unde se considera infractiune atunci cand discutam despre consumul de alcool la volan. In momentul de fata avem 0,8 la mie pragul minim de la care fapta, conducere sub influenta bauturilor alcoolice, devine infractiune.

Amendamentul depus se refera la coborarea acestui prag undeva in jurul valorii de 0,5 la mie. Avand in vedere faptul ca Romania are cel mai mare prag minim de alcoolemie, din cate am inteles, din Uniunea Europeana, de la care fapta devine infractiune, in mod cert s-a conturat o opinie majoritara cu privire la coborarea acestui prag minim la 0,5 la mie”, a declarat democrat-liberalul Daniel Buda, presedintele Comisiei juridice din Camera Deputatilor, pentru Agerpres.

Amenzi mai mari la An Nou!

In plus, amenzile de circulatie din legislatia romaneasca se vor majora de la inceputul anului viitor.Astfel ca toti soferii trebuie sa stie care sunt noile valori pe care politstii ii vor pune sa le plateasca, atunci cand incalca legea rutiera.

Potrivit Codului Rutier aflat in vigoare, cuantumul punctului de amenda se stabileste automat, in functie de salariul minim brut pe economie. Acesta este stabilit prin hotarare de guvern si intra in vigoare la inceputul anului.
Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, prevede Codul Rutier. Asta inseamna ca punctul de amenda valoreaza 70 de lei, de la 1 ianuarie 2012, fata de 67 de lei cat este in prezent.
In aceste conditii, iata cum se vor modifica cele mai frecvente amenzi date de politisti pentru abaterile de la lege.

LISTA amenzilor valabile de la 1 ianuarie 2012:

- folosirea telefonului mobil – 2 puncte de penalizare si amenda intre 147 si 220 lei (amenda veche 134 si 201 lei)

- lipsa centurii de siguranta – 2 puncte de penalizare si amenda intre 147 si 220 lei (amenda veche 134 si 201 lei)

- oprirea in loc nepermis – 2 puncte de penalizare si amenda intre 147 si 220 lei (amenda veche 134 si 201 lei)

- stationarea in loc nepermis – 3 puncte de penalizare si amenda intre 295 si 370 lei (amenda veche 268 si 335 lei)
- depasirea vitezei legale cu 10-20 km/h – 2 puncte de penalizare si amenda intre 147 si 220 lei (amenda veche 134 si 201 lei)

- depasirea vitezei legale cu 20-30 km/h – 3 puncte de penalizare si amenda intre 295 si 370 lei (amenda veche 268 si 335 lei)

- depasirea vitezei legale cu 30-40 km/h – 4 puncte de penalizare si amenda intre 440 si 590 lei (amenda veche 402 si 536 lei)

- depasirea vitezei legale cu 40-50 km/h – 6 puncte de penalizare si amenda intre 665 si 1.474 lei (amenda veche 603 -1.340 lei)

- depasirea vitezei legale cu peste 50 km/h – permis retinut si amenda intre 665 si 1.474 lei (amenda veche 603 -1.340 lei)

- trecerea pe culoarea rosie a semaforului – permis retinut si amenda intre 295 si 370 lei (amenda veche 268-335 lei)

- neacordarea de prioritate pietonilor – permis retinut si amenda intre 295 si 370 lei (amenda veche 268-335 lei)

- neacordarea de prioritate autovehiculelor – permis retinut si amenda intre 295 si 370 lei (amenda veche 268-335 lei)

- circulatia pe contrasens – permis retinut si amenda intre 440 si 590 lei (amenda veche 402-536 lei)

- conducerea sub influenta bauturilor alcoolice – permis retinut si amenda intre 660 si 1.475 lei (amenda veche 603-1.340 lei)


Mai multe:

[ link extern ]
Este cunoscut la modificarile au fost aprobate de parlament la data de 15.12.2011
Pentru moment nu au fost publicate in monitorul oficial, dupa cum ,nu exista norme de aplicare care,in temeiul art 12 urmeaza sa fie stabilite in termen de 30 de zile de la publicare de catre autoritatea competenta in domeniu
Sarbatori fericite
E bine ca s-au gandit sa aduca mai multi bani la buget, dar tot uita sa faca posibila respectarea legii in anumite situatii(ex locuri de parcare, autostrazi etc.). Este bine sa nu mai fie oameni beti la volan, dar cand ne intalnim cu o caruta nesemnalizata pe drumul public noaptea ajungem tot intr-o situatie de pericol public. Legea este buna dar sa fie si modalitatile de respectare perfectate.
In primul rand, noile valori ale amenzilor nu sunt corelate cu valoarea punctului de amenda in valoare de 70 lei. Daca valoarea veche a amenzii era de 134 lei (2 puncte de amenda), valoarea noua a amenzii trebuie sa fie 140 lei (nu 147 lei). Ceva nu este corelat in articolul din www.jurnalul.ro.

Reducerea pragului alcoolemiei pentru fapta este considerata infractiune este binevenita, dar nu cred ca va avea un impact major in sensul reducerii cazurilor de conducere sub influenta bauturilor alcoolice. Cu ceva timp in urma citeam ca intr-un stat din Uniunea Europeana (Belgia, daca nu gresesc) conducerea unui vehicul sub influenta alcoolului constituie contraventie indiferent de valoarea alcoolemiei. Sanctiunea prevazuta de legea respectivului stat pentru aceasta fapta era amenda de 10000 (zecemii) de euro si suspendarea dreptului de a conduce vehicule pe o perioada de 5 (cinci) ani. O asemenea sanctiune este intr-adevar descurajanta si are efect vizibil privind siguranta traficului rutier.

Dupa parerea mea, in cazul in care nu s-a produs un accident de circulatie, toate abaterile de la normele rutiere trebuie sanctionate contraventional cu amenzi usturatoare si suspendarea dreptului de a conduce vehicule pe perioade mult mai lungi.

Numai prin sanctiuni drastice se poate disciplina traficul rutier. Asta este parerea mea.
Mihail-Mihai a scris:
E bine ca s-au gandit sa aduca mai multi bani la buget, dar tot uita sa faca posibila respectarea legii in anumite situatii(ex locuri de parcare, autostrazi etc.). Legea este buna dar sa fie si modalitatile de respectare perfectate.

sunt perfect de acord. prima data trebuie asigurate conditiile respectarii legii si doar apoi, aplicate sanctiuni.


cioan a scris:
Dupa parerea mea, in cazul in care nu s-a produs un accident de circulatie, toate abaterile de la normele rutiere trebuie sanctionate contraventional cu amenzi usturatoare si suspendarea dreptului de a conduce vehicule pe perioade mult mai lungi.
Numai prin sanctiuni drastice se poate disciplina traficul rutier. Asta este parerea mea.

total in dezacord cu dv.
cum spuneam si mai sus, si eu si un alt coleg, inainte de toate trebuie asigurate conditiile respectarii legii: adica, sa avem sosele, autostrazi, parcari. doar dupa ce ai aceste elemente, poti sa fi sanctionat in mod LEGITIM.
sa va dau un exemplu: cand vin in bucuresti, la iicj, fac de la deva 7 ore pe drum (400 km), incalcand legea, adica mergand cu peste 50 km/h in localitati (nu va imaginati ca merg cu 130 in localitati, dar cu 75, trebuie sa merg).
oare cat as face daca as respecta intru totul legea? probabil, vreo 8 ore si jumatate. vi se pare normal?
noi traim, totusi, in secolul vitezei, trebuie sa ne miscam repede, sa ne rezolvam problemele.
viteza de 50 pe ora este imprumutata din tarile vestice, dar acolo nu mergi prin localitati, una dupa alta, mergi pe autostrazi. acolo nu ai nevoie sa incalci legea, pt ca ajungi la timp - intr-un timp normal.
cat priveste locurile de parcare: in conditiile in care acestea sunt, de regula, de 7-8-10 ori mai putine decat numarul autoturismelor, cum sa ma sanctionezi LEGITIM daca parchez ilegal??!!
va dau un alt exemplu si aici: in parcarea tribunalului hunedoara, din deva, sunt aproximativ 30 de locuri de parcare legale. acolo, insa, sunt parcate, in total, cel putin inca vreo 30-40 de masini.
intrebare: daca eu ajung in parcare dupa ce locurile legale sunt ocupate total, ce imi ramane de facut?! - un singur lucru, sa incalc legea, parcandu-mi masina pe unde apuc.
alta varianta decat incalcarea legii, nu mi se da.
deci, nu cu amenzi mari se rezolva problema, ci cu infrastructura.
Ultima modificare: Vineri, 30 Decembrie 2011
Gabriela Pintea, Consilier juridic
Sunt de acord cu ceea ce s-a postat pana acum referitor la subiect. Strazile noastre sunt absolut nesigure, iar a fi pieton angajat intr-o traversare chiar si pe trecerea de pietoni, este uneori o adevarata aventura.
Evident, nu pot fi de acord cu sanctiuni acolo unde sanctionat ar trebui sa fie administratorul drumului, dar asta e alta poveste.

Alte discuții în legătură

Noile sanctiuni contraventionale la regimul circulatiei pe drumurile publice TDorina TDorina folosirea telefonului mobil - 2 puncte de penalizare si amenda intre 147 si 220 lei (amenda veche 134 si 201 lei) - lipsa centurii de siguranta - 2 puncte ... (vezi toată discuția)
Alcoolemie 0,43 - consecinte Snoop88 Snoop88 Buna, am fost oprit de politia rutiera,in aerul mi sa aratat alcoolemie de 0,43 mg/l am dat si sange, inca astept rezultatul,am consumat aproape 7 beri, si ... (vezi toată discuția)
Analize sange politia rutiera mariusike mariusike Deci in 27.11.2013 am fost la recoltare sange domnii politistii mi-au zis ca ma v-a contacta pana acum nici un raspuns din partea lor Alcool in aer : 0.59 ... (vezi toată discuția)