avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensionare anticipata sau pentru limita de varsta
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensionare anticipata sau pentru limita de varsta

sunt nascut la data de 19.09.1961, lucrez ca politist din 1985, pot iesi la pensie pentru limita de varsta?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 17:37, 31 Decembrie 2011
Aveti abia 50 de ani. Pana la 65 mai aveti 15 ani.
Conform Anexei 6 din Legea nr. 263/2010, puteti iesi la pensie limita de varsta in iulie 2018, la 56 de ani si 10 luni cu un stagiu complet de cotizare de 23 de ani si 10 luni.
Pentru ca lucrati din 1985 in politie, deci de 26 de ani in conditii deosebite de munca, aveti dreptul la o reducere de 6 ani pentru iesirea la pensie.
In concluzie, puteti iesi la pensie limita de varsta la varsta de 50 de ani si 10 luni, adica in iulie 2012 (dar numai daca cei 26 de ani in politie sunt incadrati la conditii deosebite de munca).
Conditia de stagiu este de 23 de ani si 10 luni si este indeplinita.Conditia de varsta este 56 de ani si 10 luni.Pentru cei 26 de ani in conditii speciale beneficiati de o reducere cu 13 ani a varstei standard de pensionare.Deci si conditia de varsta (45 de ani)este indeplinita.

Legea 263/2010

Art. 55
(1) Persoanele care au realizat stagiul complet de cotizare au dreptul la pensie pentru limita de varsta, cu reducerea varstelor standard de pensionare, dupa cum urmeaza:

b) conform tabelului nr. 2, in situatia persoanelor care au realizat stagii de cotizare in locurile de munca incadrate in alte conditii de munca prevazute la art. 29 alin. (2) si in conditii speciale prevazute la art. 30 alin. (1);



(2) Persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) beneficiaza de reducerile prevazute la alin. (1), daca au realizat stagiul minim de cotizare in specialitate prevazut in anexa nr. 6.

Art. 6