avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 457 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... contract de munca partial
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

contract de munca partial

As dori sa va intreb,ce este un contract de munca cu timp partial....eu sunt profesor si anul acesta din nefericire sun incadrata la plata cu ora....inca nu mi-s-a explicat nimic(desi de la 15 sept.2011)au trecut ceva luni,felul in care sunt incadrata,ce presupune acest tip de contract ,ce drepturi si obligatii am,daca pot sa lua concediu medical..........:(
Cel mai recent răspuns: Alyxys , utilizator 09:19, 13 Ianuarie 2012
Contractul cu timp partial poate fi un CIM cu 2 ore, 4 ore, 6 ore, etc, dar nu 8 ore. Aveti aceleasi drepturi, ca si cu CIM cu norma intreaga, deci puteti lua si concediu medical. Dar daca aveti CIM cu 1/2 norma de exemplu, perioada acumulata pentru pensionare va fi injumatatita. La fel si pentru somaj.
C.i.m. cu timp partial poate avea o durata a tipmpului de munca de la o ora/zi - 7 ore/zi sau ore/sapt sau ore/luna ... potrivit art.106 alin.1 C.mun., salariatul incadrat cu contract de munca cu timp partial se bucura de drepturile salariatilor cu norma intreaga, in conditiile prevazute de lege si de contractele colective de munca aplicabile.

@ eseme
” .... Dar daca aveti CIM cu 1/2 norma de exemplu, perioada acumulata pentru pensionare va fi injumatatita. ...”

De unde ati dedus dvs asa ceva ? ... :-/
deci daca imi fac pfa pot sa ma angajez cu jumate de norma si mi se ia in calculul pensiei tot ca jumatate la vechime?Adica la 2 ani cu jumatate de norma vine un an normal pentru pensie?