avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 804 soluții astăzi

De la ora 11:00, pe live.avocatnet.ro, are loc evenimentul: Dreptul proprietății intelectuale în raport cu salariații

Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... speta drept civil an 1
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

speta drept civil an 1

Buna ziua.
Sunt studenta la Drept anul 1 si dupa invatarea materiei m-am hotarat sa incerc sa fac spete unde se pare am intampinat probleme cu aplicarea teoriei. Poate ma puteti ajuta :
Printr-un contract de vanzare -cumparare autentificat , X i-a vandut lui Y o garsoniera , cu obligatia acestuia din urma de a plati 6000$. Cerinte:
a) ce fel de raport juridic exista intre X si Y?
b)Identificati elemtele raportului juridic civil concret.
c) Clasificati in functie de criteriile cunoscute dreptul subiectiv al lui Y dobandit prin contract si obligatia lui X de a preda garsoniera,

Raspunsurile mele:
a)raport de obligatii ( este nevoie aici sa ma refer exact la clasificarea acestui contract ca fiind sinalagmatic etc? )
b) a.partile :X si Y
b.continutul: Aici am o problema de intelegere a notiunii: continutul se refera la drepturile si obligatiile avute de parti inainte de semnarea contractului?
Si dc da , inseamna ca sunt foarte multe :))
c. obiectul: Y trebuie sa dea banii si X sa predea gars.
d. obiectul derivat: garsoniera
c)Dreptul lui Y este : real, absolut, patrimonial, principal, opozabil erga omnes . Nu stiu daca este drept pur si simplu sau afectat de modalitati , pt ca din cate stiu, predarea garsonierei se face dupa un anumit timp de la semnarea contractului. ( sau nu bagam in seama acest aspect si ne limitam doar la ce ni se spune in speta? )
Obligatia lui X este pozitiva, obisnuita,perfecta. Si aici am aceeasi problema: dc
este oblig. pur si simpla sau afectata de modalitati.

Multumesc

Alte discuții în legătură